Mitä mieltä olette tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun isomummoni kuoli hiljattain. Hautajaiset ovat reilun viikon päästä.

Mieheni on pari kuukautta sitten jo varannut liput jääkiekkomatsiin ja sanoi ettei haluaisi hukata kalliita lippuja ja menisi 80e ihan hukkaan.

Mieheni ei ole koskaan isomummoani tavannut. Mutta silti olisin halunnut hänet mukaamme. Vaikkakin ymmärrän että matsi sovittu jo aika päivää sitten.

Olisi tottakai tullut jos noita lippuja ei olisi.

Ekaksi loukkaannuin miehelle kovasti. Mutta nyt kun tarkemmin ajattelen ei mieheni edes tuntenut isomummoani ja tosiaan menisi iso raha kuin pieru saharaan.

No minusta miehesi pitää tuossa tilanteessa tehdä niinkuin SINULLE on parasta.Jos sinusta on ok et menee matsiin,niin sitten on ok.Mut jos tunnet tarvitsevasi miestäsi omaksi tueksesi hautajaisiin,niin silloin kyllä saa mennä vaikka rahat hukkaan.Näin mä aattelisin.

Onko niin että molemmat menot osuvat päällekkäin? Kuinka paljon on välimatkaa? Jos yhteensovittaminen ei onnistu, niin silloin minun mielestäni molemmat lähtevät hautajaisiin. Ymmärrän että rahanmeno harmittaa, mutta kyllä hautajaiset on lätkämatsia tärkeämpi tilaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Onko niin että molemmat menot osuvat päällekkäin? Kuinka paljon on välimatkaa? Jos yhteensovittaminen ei onnistu, niin silloin minun mielestäni molemmat lähtevät hautajaisiin. Ymmärrän että rahanmeno harmittaa, mutta kyllä hautajaiset on lätkämatsia tärkeämpi tilaisuus.

hautajaisetkaan eivàt ole aina pakkopulla, riippuu ihan siità mikà suhde vainajaan

Mitä virkaa sillä miehellä on sielä jos ei ole koskaan koko ihmistä tavannut?

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
riippuu siità kuinka làheinen isomummosi oli sinulle. mutta miksi ihmeessà miehesi ei ollut hàntà tavannut, jos saan udella?

Ei vaan koskaan ole tullut sellaista tilaisuutta.
Itsekkään en ole valiettavasti isomummoani nähnyt pitkiin aikoihin.

hautajaisetkaan eivàt ole aina pakkopulla, riippuu ihan siità mikà suhde vainajaan

Meillä on se tyyli että juhlatilaisuuksiin mennään joko pariskuntana tai perheenä. Minusta olisi hyvin outoa jos mieheni menisi hautajaisiin yksin, tai minä menisin yksin. Menemme molemmat, oli "päähenkilö" tuttu kummallekin tai ei.

riippuu siità kuinka làheinen isomummosi oli sinulle. mutta miksi ihmeessà miehesi ei ollut hàntà tavannut, jos saan udella?

Minun toinen mummoni ei ollut minulle yhtään läheinen, mieheni näki hänet kerran ja hänen kuoltuaan en edes pyytänyt miestä mukaan. Itsekin olisin mieluusti ollut toisaalla mutta isäni tähden lähdin tilaisuuteen.
Jos kuollut ihminen on läheinen, niin hyvin suurella todennäköisyydellä kumppanikin on tutustunut kuolleeseen hänen eläessään, jolloin on varmasti luonnollista että molemmat kunnioittavat poismenoa. Mutta jos kyseessä on etäinen ihminen, niin harvemmin tuntemattomat liittyvät surijoihin.

Meillä on se tyyli että juhlatilaisuuksiin mennään joko pariskuntana tai perheenä. Minusta olisi hyvin outoa jos mieheni menisi hautajaisiin yksin, tai minä menisin yksin. Menemme molemmat, oli "päähenkilö" tuttu kummallekin tai ei.

teidän tyyli ei olekkaa se ainoa ja hyvä tyyli. tyyli tulee perheen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei vaan koskaan ole tullut sellaista tilaisuutta.
Itsekkään en ole valiettavasti isomummoani nähnyt pitkiin aikoihin.

asuiko hàn niin kaukana?

Antaisin miehen mennä katsomaan jääkiekkoa. Jos mitään sovittuja juttuja ei olisi, niin varmaan silloin mies tulisi automaattisesti mukaan, samoin tietenkin jos kyseessä olisi läheisen ihmisen hautajaiset (äiti, isä, sisarus tai hyvä ystävä). Tätien, mummojen, naapureiden, ym. hautajaisiin ei minusta tarvitse miestä raahata, ellei itse ole aivan surun murtama siitäkin huolimatta että vainaja ei ole läheinen.

Itse en ainakaan välitä siitä mitä minusta tai perheestämme ajatellaan, vaan teen niin kuin parhaaksi näen. Sukulaisten paheksunnan takia en viitsisi miestä sinne raahata. Tosin, en myöskään lapsia ottaisi mukaan, eli yksin menisin tai jonkun oman sukulaisen (siskon, tms.) kanssa.

Antaisin mennä matsiin.
Mutta jos olisi lähemmistä sukulaisista kyse kuten vanhemmistani, veljestäni jne. niin saattaisin olla hämmästynyt ja surullinen, jos mieheni menisi iloitsemaan jonnekin kun itse ihan peenä ja tukea vailla....

Riippuu niin tilanteesta.
Mutta jos tosiaan isomummo tms jota mies ei edes olisi tavannut, niiin senkus menis matsiin.
Olisi vaan kohteliasta jos mies kysyisi, että tarvinko tukea.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:

teidän tyyli ei olekkaa se ainoa ja hyvä tyyli. tyyli tulee perheen mukaan.

Olenko jossain väittänyt että tämä olisi se ainoa ja oikea tapa toimia? Mielipiteitä pyydettiin ja esitin omani.

Minusta mies voisi ihan hyvin matsiinsa mennä jos et erityisesti häntä tueksesi kaipaa. En kyllä ehkä siitä toitottelisi siellä hautajaisissa kuitenkaan, joku aivan varmasti pahottaisi mielensä. :(

Yhteistyössä