mitä mieltä olette tämän päivän ruokailustani? laiharille olen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aika ykspuolista..miks sipsejä??miksei vaikka leipää..pitää nälän poissa..kiinnitä huomiota myös ruuan laatuun..noilla pistemäärillä saat syödä terveellisesti mutta riittävästi,ettei tule sortumisia..

Onpas aika ankee ruokavalio, anteeksi vaan. Missä on proteiinit??? Rasva?? Hiilareita aika reilusti, marjat ja kasvikset toki hyviä ja miksei puurokin.

Suosittelen tutustumaan karppaukseen. Itse olen ns. hyväkarppi, syön täysjyväviljatuotteita jonkin verran, ruisleipää, paljon kasviksia, proteiinia ja reilusti rasvaa, voita, kermaa, oliivi- ja rypsiöljyä, pähkinöitä, juustoja, munia, kalaa, kanaa. Sokeria ja huonoja hiilareita välttelen.

Suosittelen lämpimästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
aika ykspuolista..miks sipsejä??miksei vaikka leipää..pitää nälän poissa..kiinnitä huomiota myös ruuan laatuun..noilla pistemäärillä saat syödä terveellisesti mutta riittävästi,ettei tule sortumisia..

tuota kommenttiani, että ankea ruokavalio. Siis tarkoitan että onko tuossa nyt sitten sellainen ruokavalio mitä voisit toteuttaa vuosia? Saatko tuosta jotain nautintoa, ruokailunhan pitäisi olla yksi elämän nautinnoista. Kokeilepa huviksesi miten voisit jos söisitkin ihan toisin, eli kuten yllä mainitsin. Itsellä ei ole tarvetta pudottaa painoa, mutta muutama kilo lähti tuolla hyväkarppauksella tuosta noin vain. Mikä tärkeintä, syön hyvin, monipuolista ruokaa josta saan myös valtavasti nautintoa.. Mitään en itseltäni kiellä, syön myös hiilareita joskus enemmänkin, mutta perusruokavalio kun on kunnossa niin voin erittäin hyvin. Ei enää sokereiden heittelyä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Tarkennan vielä :
tuota kommenttiani, että ankea ruokavalio. Siis tarkoitan että onko tuossa nyt sitten sellainen ruokavalio mitä voisit toteuttaa vuosia? Saatko tuosta jotain nautintoa, ruokailunhan pitäisi olla yksi elämän nautinnoista. Kokeilepa huviksesi miten voisit jos söisitkin ihan toisin, eli kuten yllä mainitsin. Itsellä ei ole tarvetta pudottaa painoa, mutta muutama kilo lähti tuolla hyväkarppauksella tuosta noin vain. Mikä tärkeintä, syön hyvin, monipuolista ruokaa josta saan myös valtavasti nautintoa.. Mitään en itseltäni kiellä, syön myös hiilareita joskus enemmänkin, mutta perusruokavalio kun on kunnossa niin voin erittäin hyvin. Ei enää sokereiden heittelyä jne.

itse myös tiputin painoa aikanaan pisteillä ja kyllä mun syömisiin kuului kana,pasta,perunat,nakit jne..ekat 3 kk pitäydyin ns.herkkupäivästä syystä että aiemmin sipsejä tuli syötyä useammin kun kerran viiikossa :whistle:

Ensin pyydät kommentteja, ja sitten kun esim tuo eräs kertoo hyväkarppauksesta, niin töksäyttelet hänelle töykeästi :-D

Oikeasti tuo tämän päivän ruokalistasi on toooodella yksipuolinen. Pelkkää hiilaria, ei prodeja eikä sitä rasvaa vissiin lainkaan, vai lisäätkö esim. kasviksiin voita tai öljyä? Elimistösi tarvitsee sitä rasvaa. Et myöskään kerro muiden päivien ruokailustasi, tottakai ihmiset olettavat ruokavaliosi olevan suunnilleen samanlainen kuin esimerkkipäiväsi antaa ymmärtää.

Tsemppiä laihduttamiseen.

että tuollaisella niukalla ruokavaliolla elimistösi menee pian säästöliekille, etkä varmasti laihdu. En ole perehtynyt pisteiden laskuun, mutta tuollaisko siellä neuvotaan päivän ruokavalion olevan??? Aika hurjaa jos niin on.

Öö... kannattaisikohan mennä vaikkapa ravintoterapeutille hakemaan neuvoja oikeasti terveellisestä ja laihduttavasta ruokavaliosta? Tuo ei ole nimittäin millään tapaa hyvä laihdutusruokavalio...

aamupala puuro ja marjoja+maitokahvi

lounas kanarisotto ja kasviksia
leipää

välipala hedelmä

päivällinen perunaa,lihapullia,kasviksia ja leipää

iltapala puuro ja marjoja

olen tottunu syömään aamuin illoin puuron. enkä luovu siitä tavasta.

Puuro on kyllä hyvää ja terveellistä, mutta ei saisi olla ainoa lämmin "ruoka" päivässä. Tarvitsisit proteiineja, eli yksi kunnon lämmin ruoka päivässä olisi hyvä. Esim. kanaa ja höyrytettyjä kasviksia tms.

Vaihda sipsit vaikka perunaan ja lihan tai kalaan.
Eihän 75 grammalla sipsejä mee nälkä.
Laihduttaminen ei oo kivaa nälkäisenä.
Ruisleipä vie vähemmän pisteitä, kuin valkoinen mannapuuro.
Itse syön aamulla kaksi palaa ruisleipää. Päällä 5% juustoa, ohuenohuita 2,3% kinkkusiivuja, kurkkua, paprikaa ja tomaattia. Juomaksi kahvi. Menee 2 pistettä.
Päivällä ihan normaali ruoka ja maito, myöhemmin päivällä syön saman kuin aamupalaksi ja illalla omenaa, porkkanaa tai mandariiniä yms. 18 pistettä riittää näihin vallan mainiosti, missään vaiheessa ei ole nälkä ja saan mielestäni tarpeeksi kaikkia ravintoaineita, kun käytän lihaa, kasviksia ja maitoa.
Kolmessa viikossa olen pudottanut 4 kiloa ja kerran viikossa on ollut herkuttelupäiväkin!

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Itse syön aamulla kaksi palaa ruisleipää. Päällä 5% juustoa, ohuenohuita 2,3% kinkkusiivuja, kurkkua, paprikaa ja tomaattia. Juomaksi kahvi. Menee 2 pistettä.
Päivällä ihan normaali ruoka ja maito, myöhemmin päivällä syön saman kuin aamupalaksi ja illalla omenaa, porkkanaa tai mandariiniä yms. 18 pistettä riittää näihin vallan mainiosti, missään vaiheessa ei ole nälkä ja saan mielestäni tarpeeksi kaikkia ravintoaineita, kun käytän lihaa, kasviksia ja maitoa.
Kolmessa viikossa olen pudottanut 4 kiloa ja kerran viikossa on ollut herkuttelupäiväkin!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m:

Herkuttelupäivinä voi syödä herkut normaalin ruokavalion lisäksi. Eihän se ole mikään oikea herkuttelupäivä, jos herkuttelun jälkeen pitää olla nälkäinen!
Mä söin eilen täytekakkua, suklaaneliön ja pullan.
Normaalin (pisteiden mukaisen) aamupalan, päiväruuan ja iltapalaksi lakuja. Mulla oli herkuttelupäivä. Tänään aamulla vaaka näytti puolikiloa vähemmän, kuin eilen aamulla. Kunnolliset herkuttelupäivät ovat sitä, että pisteitä ei lasketa. Ja ne eivät haittaa laihdutusta, jos muina päivinä noudattaa pisteitä lipsumatta.

Yhteistyössä