Mitä mieltä olette tällaisesta asiasta? Liittyy nuoreen joka joutuu kotiin maksamaan rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikein vai väärin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun mielestä on ok että työssäkäyvä maksaa asumisestaan vuokraa, onhan se epäreilua muuten esim. muille lapsille, jos yksi asuu työssäkäyvänä kotona vaikka kolmikymppiseksi ja kerää omaisuutta kun taas toinen lapsi maksaa vuokrakaksiosta 700 euroa kk ja on muuttanut kotoa 18v

Mutta kurjalta tuntuu ja sääliksi käy että joku nuori joutuu velkaantua koska vanhemmat haluavat itselleen lapsilisän tai opintolainan verran rahaa.

Pientä vuokraa olisi ok maksaa, mutta tuo takautuvien lapsilisien maksaminen äidille kuulostaa kyllä väärältä.

Minusta alaikäisen ei ole ok maksaa edes pientä vuokraa, ellei sitten ole jättänyt kouluja kesken ja ole töissä.

Vasta sitten kun opiskelut on hoidettu, niin jos edelleen asuu kotona ja käy töissä on ok maksaa jotain vanhemmilleen, mutta itse en ole edes sitä vaatinut.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Viiras, kyseinen nuori käy ap:n mukaan ilta ja viikonlopputöissä ja on melkein täysikäinen, joten miusta silloin on ok maksaa vuokraa vähän, vaikka 40€ tai jokin muu pikku summa.

Muita maksuja en hyväksyisi.

En ymmärtänyt miksi sen lapsilisän pitää korvata/maksaa takaisin? Lapsiko sen on saanut itselleen ja käyttänyt omiin menoihin? Miksi sitä ei sitten ole käytetty esim. asumiskuluihin?

ei noissa ls asiaa ole,sossu itse laskee myös lapsen rahat elämiseen.tätä on varmasti vaikea käsittää jos ei itse tarvitse sossun luukulla asioida,mutta näin se vaan on.

[QUOTE="vieras.";29584097]Jos nuori opiskelee niin hänellä on mahdollisuus saada neuvoa ja opastusta koulukuraattorin kautta tilanteeseen. Kuraattori voi tehdä myös lastensuojeluilmoituksen ja nuori voi päästä lastensuojelun kautta pois kotoa.[/QUOTE]

kyse on täysi-ikäisestä, 18v on virallisesti aikuinen

Minusta alaikäisen ei ole ok maksaa edes pientä vuokraa, ellei sitten ole jättänyt kouluja kesken ja ole töissä.

Vasta sitten kun opiskelut on hoidettu, niin jos edelleen asuu kotona ja käy töissä on ok maksaa jotain vanhemmilleen, mutta itse en ole edes sitä vaatinut.
jos on töissä voi kyllä ostaa mielestäni vaikka pari kolme kertaa pussillisen ruokaa, varsinkin jos on tarkka mitä haluaa syödä. Vaadin täysi-ikäiseltäkin elämään meidän säännöillä, joten silloin ei arkenakaan kuljeta yötä myöden missä vaan ja kerrotan mihin mennään. en minäkään lähde mihinkän kertomatta mihin menen. yövieraita ( tyttö tai poikakavereitakaan ei tuoda lupaa kysymättä) luvan usein kyllä saa.
koska me vanhemma tmaksetaan vuokra me pätetään miten täällä eletään, jos hän osallistu vuokran maksuun hänellä on myös pätäntävalta, olkoonkin aikuinen.

Yhteistyössä