Mitä mieltä olette onko avioeron harkinta-aika sama kuin ero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh

Vieras
Siis koetteko sen oikeasti olevan harkinta-aika vai ero? Itse sitä mieltä että harkinta-aika, mutta taitaa vaikuttaa se etten olisi tahtonut erota. Miehen mielestä täysi ero jo, muutti heti kun ilmotti tahtovansa erota avoliittoon. :(

Kyllä se meillä oli jo ero, vaikka vähän puhuttiinkin harkitsemisestakin. Tai mies puhui, mä en nähnyt siinä mieltä kun olin omassa päässäni harkinnut asian jo :|

Harkinta-aika ja avioero ovat vain juridisia termejä. Jos kaksi ihmistä eivät halua enää olla yhdessä, he voivat erota milloin tahansa ja jatkaa elämäänsä kuten tahtovat.

Riippuu ihan siitä, miten eroavat sen itse kokevat. Mä ainakin olin märehtinyt asiat jo ennen eron hakemista niin pitkälle, että harkinta-aika oli mulle vain ylimääräistä odottelua. Kertaakaan ei käynyt mielessä, että mitä jos kuitenkin palattaisiinkin yhteen. Toisaalta kyllä mä sen ajan halusin rauhoittaa sille, että käsittelen asioita itse ja mietin, mitä mä elämältäni haluan. En olisi halunnut / huolinut ketään uutta ihmistä siinä vaiheessa. Mut tiedän kyllä, että moni on alkanut seurustella nopeamminkin - ihmiset vain ovat erilaisia (en siis yritäkään väittää, että mun tapani olisi mikään ainoa oikea).

Yhteistyössä