Mitä mieltä olet nimestä Sisu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ||
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuuluu mielestäni samaan "kansallisromattiseen" genreen mitä Kivi, Lumi, Voitto, jne. Toiset tykkää toiset ei. Pääasia, että itse tykkää nimestä jonka lapselleen antaa. :)

tomera nimi. Ainoa miinus nimessä on, että perussuomalaisilla on jokin heidän politiikkaansa liittyvä sisu-ryhmä tms. Ehkä nimi kalsakhtaa hieman nationalistiselta ja maahanmuuttovastaiselta tästä näkökulmasta katsottuna..

[QUOTE="vieras";27346849]Kuuluu mielestäni samaan "kansallisromattiseen" genreen mitä Kivi, Lumi, Voitto, jne. Toiset tykkää toiset ei. Pääasia, että itse tykkää nimestä jonka lapselleen antaa. :)[/QUOTE]

ja kukkan ei kysy, eikä ajattele, että lapsi joutuu kantamaan annettua nimeä koko elämänsä. Ikäänkuin lapsi ei olisi itsesnäinen, vaan vanhempien mieltymysten kohde ja leikkikalu.

[QUOTE="vieras";27347086]ja kukkan ei kysy, eikä ajattele, että lapsi joutuu kantamaan annettua nimeä koko elämänsä. Ikäänkuin lapsi ei olisi itsesnäinen, vaan vanhempien mieltymysten kohde ja leikkikalu.[/QUOTE]

kaikki nimet annetaan vanhempien mieltymysten mukaisesti, myös ne jessikat!

kaikki nimet annetaan vanhempien mieltymysten mukaisesti, myös ne jessikat!

Niinpä. Nimi annetaan lapselle, joka sitä kantaa myös aikuisena suurimman osan elämäänsä. Oikeastaan pitäisi tehdä sellainen järjestelmä (joka oikeastaan jo onkin), että vanhemmat saisivat antaa lapselleen nimen lapsuusajaksi ja täysi-ikäiseksi tuleessaan voisi valita mieleisensä nimen aikuisajaksi. Sillä päästäisiin näistä aikuisena nimeänsä häpeävistä Sisuista ja Jessikoista eroon.

[QUOTE="vieras";27347246]Niinpä. Nimi annetaan lapselle, joka sitä kantaa myös aikuisena suurimman osan elämäänsä. Oikeastaan pitäisi tehdä sellainen järjestelmä (joka oikeastaan jo onkin), että vanhemmat saisivat antaa lapselleen nimen lapsuusajaksi ja täysi-ikäiseksi tuleessaan voisi valita mieleisensä nimen aikuisajaksi. Sillä päästäisiin näistä aikuisena nimeänsä häpeävistä Sisuista ja Jessikoista eroon.[/QUOTE]

Mutta oli se nimi mikä tahansa, niin sitä voi hävetä. Itsellänikin on ihan perus 80-luvun nimi ja olen sitä joskus hävennyt ja vihannut.

Ihan ok nimi, vaikka ei ole miun suosikki.
Tärkeintä miusta on se, että vanhemmat tykkää nimestä.

Jotenkin tulee mieleen, että lapsella on ollut syntymässä tms jotain, mikä on vaatinut sisua. Siis isoja ongelmia raskauden aikana, hoidoilla pitkän yrityksen jälkeen saatu, keskonen tms.

Itselle tulee myös omasta harrastuksesta lapsuudesta mieleen sisu-partiolaiset, jotka oli jotain vammaisia partiolaisia tai jotain.

Mutta ihan hyvä nimihän se on, en sitä ehkä itse laittaisi, mutta en pidä mitenkään huonona tai kummallisena.

Yhteistyössä