V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Juu töissä olen ja saikut kirjoittaa lääkäri!!!! Meille ei sit ole osunut noin kauaa kestäviä viiruksia. Kyllä meillä ja mieheni työpaikkalla ymmärretään että lapsi sairastaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin ja kokopäiväisesti olen töissä kuten isäkin. Meillä ei harrasteta virikehoitoa!!!
Alkuperäinen kirjoittaja uneton:Tollanen yskätauti voi kestää viikkoja tai kuukausia. Pitäiskö koko sen ajan olla lapsen kanssa kotona saikulla?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kaamea yskä-lima-käheystauti päällä. Yski kuin "ruton riivaamana", ääni on todella käheä ja jos esim. yrittää juosta niin kova yskäpuuska keskeyttää. Kuumetta ei kuulemma kuitenkaan ole. Mitä mieltä olette? Onko teidän mielestä ok moisen lapsen olla hoidossa? Olenko oikeutettu/velvollinen huomauttamaan asiasta hoitajalle? Ajattelin että voisin itse asiassa vielä tänään soittaa ja pyytää huomauttamaan että kyseisen lapsen pitäisi huomenna olla kotona. Tämä "hinkuyskä" näkyi tänään olevan aivan hurja, mutta myös eilen jo lapsi oli yskän kourissa. Itse en omaani moisessa kunnossa hoitoon veisi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Hölmö:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä meidän lapselta yskä loppui kuin seinään kun vein lastenlääkärille. Ihmettelin että eikö yskää saa pois? Antoi lääkkeet ja sanoi jos ei muutamassa päivässä tehoa niin hän syö hattunsa! Tehosi ja setä sai meistä vakia-asiakkaat! Meillä ei nuha ja yskä kestä viikkotolkulla vaan normaalin flunssan ajan. Niin ja kotona ollaan sit vaikka se pari viikkoa jos tarvetta on, mutta hoitoon mennään terveenä!
Missä sä olet töissä ja kuka kirjoittaa sulle saikut?????
Joskus ne virukset vaan seuraa toisiaan ja lapsi VOI olla yskässä vaikka kaksi kuukautta!
Kotiäitinä eli kotona töissä. Lapset käy osapäivähoidossa.
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Alkuperäinen kirjoittaja neljän astmalapsen äiti:Voisiko ajatella, että lapsi kärsii astman pahenemisvaiheesta? Varsinkin, jos rasituksessa pahenee. Kuumettomalle, astmaoireiselle(vinkuvalle ja limaa oksentelevalle) lapselle ei saa sairauslomaa välttämättä vaan ohjeena on seuranta ja tehostettu lääkitys. Keskustellahan hoitajan kanssa voi, mutta lapsen mahdolliseen sairauteen tai lääkitykseen liittyvät asiat ovat vaitiolovelvollisuuteen sisältyviä asioita. Jos yskänpuuska vaan yltyy ja lääkkeistä ei ole vastetta, olisi lapsi syytä viedä lääkäriin...
Samaa meinasin kirjoitalla. Meillä kuopus on yskinyt jo kolme viikkoa ja rasituksessa pahenee ja hengitys vinkuu. Sille ei oikein voi mitään, tehokkaalla lääkkeellä ja tupla-annostuksella mennään.
Minäpä mietin ihan samaa, kun tuli omat kerhoilu ajat mieleen. Ne oli kammoja. Pojalla oli todella paha allergian aiheuttama yskä. Ja nyt puhutaan tosiaan yskästä, joka ihan hinkui, kun rasittui. Tuli puuskittain, eikä meinannut loppua. Välillä oksennettiin limaa ja välillä sitä vain yskittiin muuten vain. Astmalääkitykset meni ja se helpotti tilannetta siihen, kunnes löysimme syyllisen, joka aiheutti yskän.
Ja erehdyttiin käymään pari kertaa kerhossa. Ne katseet tosiaan kertoi, sen, että meitä pidetiin idiootteina vanhempina, jotka tulee kerhoon kipeän lapsen kanssa. Kaupassa tuijotettiin paheksuen, mutta minkäs teet, kun se yskä ei tartu, niin se ei tartu. Kiltisti se on kai otettava vastaan mulkoilut ja päivittelyt, kun lasta kipeänä raahataan tartuttamaan muita.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ainakin ennen muinoin oli koulun liikuntatunneilla usein pari sivussa istujaa. Oli flunssa eikä voinut osallistua liikuntatuntiin mutta muuten pystyi koulussa olemaan.
Ettehän te nyt omankaan köhän vuoksi kotiin jää vai mitä?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kaamea yskä-lima-käheystauti päällä. Yski kuin "ruton riivaamana", ääni on todella käheä ja jos esim. yrittää juosta niin kova yskäpuuska keskeyttää. Kuumetta ei kuulemma kuitenkaan ole. Mitä mieltä olette? Onko teidän mielestä ok moisen lapsen olla hoidossa? Olenko oikeutettu/velvollinen huomauttamaan asiasta hoitajalle? Ajattelin että voisin itse asiassa vielä tänään soittaa ja pyytää huomauttamaan että kyseisen lapsen pitäisi huomenna olla kotona. Tämä "hinkuyskä" näkyi tänään olevan aivan hurja, mutta myös eilen jo lapsi oli yskän kourissa. Itse en omaani moisessa kunnossa hoitoon veisi.