No jopas, kerrankin nimi joka herätä suunnatonta eipäs-juupas väittelyä palstalla. Mun mielestä ihan kiva nimi, vaikken ennen ole kuullutkaan. ja varsinkin jos se sopii sinun sukutaustaasikin.
Mulle tulee Bikka-nimestä väistämättä mieleen Bigga eli viittaus kokoon. Bigga ja bigger lausutaan englanniksi samalla tavalla. Toki tuossa nimessä on oikeasti k-kirjaimet, mutta silti.
Netistä näkyy löytyvän suomalainen (saamelainen) Bikka-niminen nuori nainen, joka kyllä näyttää somalta nimensäkin kanssa. Eli ehkä noita mielikuvia ei sitten tule, kun näkee sen nimen kantajan.
Aika kiva itseasiassa. Nuo k-kirjaimet vielä tekee nimestä jotenkin suomalaisemman. Mutta se mulle ei kyllä vielä selvinnyt onko tuo tytöillä vai pojilla enemmän käytetty?
Jos olet saamelainen, niin siitä vaan. Ihan kaunis nimi, mutta siitä outo, ettei normikaduntallaaja pysty päättelemään siitä sukupuolta. (Tämähän voi mielipiteestä riippuen olla positiivinen tai negatiivinen asia.)
Ilman saamelaisia sukujuuria sanoisin, että tyhmää pelleilyä ja erilaisuudentavoittelua.
Minusta tuo kuulostaa ihan selkeästi tytön nimeltä (en tiedä miten oikeasti on) eikä tuo nyt sen kummemmalta kuulosta kuin nämä Cillat ja Moat mitä jatkuvasti tapaa.