Mitä mieltä nimestä Zacharias toisena nimenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sokkari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sokkari"

Vieras
Pojalle pohdin nimeä. Ensimmäinen nimi hyvin suomalainen, perinteinen, tyyliin Lauri, Ilmari jne.

Tiedän että vanhempi väki köhii, kun ei ole niin suomalainen, vaikka yksi Suomen tunnetuimpia kirjailijoita olikin Zacharias. Suomalainen vastine olisi Sakarias, mutta mielestäni tuo perinteikkäämpi kirjoitusasu on hauskempi ja erikoisempia ja toisella nimellä voi vähän revitellä...

Hauska nähdä vanhempieni ilmeet ristiäisissä. Heistä kaiken pitää olla tosi, tosi suomalaista kun kerran Suomessa ollaan – Henrik taitaa jo olla liikaa :D

Mä kyllä tykkään, että nimet sopii toisiinsa kaikin puolin. Jos lapsesta nyt tulee Lauri Zacharias Virtanen, niin kyllä toi toinen nimi on aika törppö. Kannattaa myös miettiä asiaa lapsen kannalta, ettei joudu sen takia kiusatuksi yms. ikävää.

Mä kyllä tykkään, että nimet sopii toisiinsa kaikin puolin. Jos lapsesta nyt tulee Lauri Zacharias Virtanen, niin kyllä toi toinen nimi on aika törppö. Kannattaa myös miettiä asiaa lapsen kannalta, ettei joudu sen takia kiusatuksi yms. ikävää.

Mun mielestä taas Lauri Zacharias sopii yhteen, etenkin kun sen sanoo ääneen. Ja lapsia nyt voi kiusata mistä syystä tahansa, pitäiskö sitten antaa mahd. tavallinen nimi, jotta ei vaan kiusata? Eiköhän kiusaajat keksi aina minkä syyn tahansa, jos vaan kiusata haluavat – itseäni kiusattiin siitä että takapuoli oli liian pieni ja että söin koulussa väärää ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aloittaja vielä;29520913:
Mun mielestä taas Lauri Zacharias sopii yhteen, etenkin kun sen sanoo ääneen. Ja lapsia nyt voi kiusata mistä syystä tahansa, pitäiskö sitten antaa mahd. tavallinen nimi, jotta ei vaan kiusata? Eiköhän kiusaajat keksi aina minkä syyn tahansa, jos vaan kiusata haluavat – itseäni kiusattiin siitä että takapuoli oli liian pieni ja että söin koulussa väärää ruokaa.

Kyllähän ne lausuttuna sopii yhteen, mutta kyllä tuo Zacharias vaatisi ainakin ruotsinkielisen sukunimen. Mielipidettä kysyit ja sen sait, miksi ei kelpaa? Itse toki päätät nimestä, en minä, onneksi.

En pidä yhtään. Ylipäänsä nimi jonka kirjoitusasu on sellainen, että joutuu sitä tavailemaan kun ilmoittaa nimeään jossain on jotenkin ärsyttävä. Lauri Tsakharias vai Tsäkharias, kukaan ei tiedä miten lausutaan ja tuleeko K- vai C-kirjain vai molemmat ja onko alkukirjain J vai Z jne...

Mutta jokainen päättää itse lapsensa nimen, jos tuo miellyttää teitä niin laittakaa toki. En oikeastaan edes ymmärrä miksi kukaan kyselee toisten mielipiteitä oman lapsensa nimivalinnan suhteen? Jos siitä nimestä on niin epävarma että joutuu miettimään, mitä muut ajattelee niin silloin varmaan nimi ei ole sopiva. Keksikää siis nimi jonka voitte ylpeänä antaa lapsellenne eikä teidän tarvitse päiväkodin tietoja täyttäessänne miettiä että pitääköhän ne tätä nimeä ihan törppönä...

Hyvää tarkoittaen.

Näin ruotsinkielisenä jaksan aina vain ihmetellä, miksi ihmeessä ihan suomenkiliselle ipanalle halutaan antaa ruotsin- tai muun kielinen nimi.
Ihan dorkaa mun mielestä.

[QUOTE="Outoa";29521129]Näin ruotsinkielisenä jaksan aina vain ihmetellä, miksi ihmeessä ihan suomenkiliselle ipanalle halutaan antaa ruotsin- tai muun kielinen nimi.
Ihan dorkaa mun mielestä.[/QUOTE]

Aika moni suomalainen nimi on alun alkaen jostain muusta maasta, suurin osa taitaa olla hepreankielisiä.

Minä taas en ymmärrä tätä suomenkielinen suomalaiselle -hypetystä, joka tuntuu olevan Suomessa niin tärkeää. Aitoja suomalaisia nimiä ovat mm. Aino, Ilmari, Väinämöinen jne. esimerkiksi Hannele, Topi ja Johanna ovat oikeasti ulkomaalaista alkuperää.

En pidä yhtään. Ylipäänsä nimi jonka kirjoitusasu on sellainen, että joutuu sitä tavailemaan kun ilmoittaa nimeään jossain on jotenkin ärsyttävä. Lauri Tsakharias vai Tsäkharias, kukaan ei tiedä miten lausutaan ja tuleeko K- vai C-kirjain vai molemmat ja onko alkukirjain J vai Z jne...

Mutta jokainen päättää itse lapsensa nimen, jos tuo miellyttää teitä niin laittakaa toki. En oikeastaan edes ymmärrä miksi kukaan kyselee toisten mielipiteitä oman lapsensa nimivalinnan suhteen? Jos siitä nimestä on niin epävarma että joutuu miettimään, mitä muut ajattelee niin silloin varmaan nimi ei ole sopiva. Keksikää siis nimi jonka voitte ylpeänä antaa lapsellenne eikä teidän tarvitse päiväkodin tietoja täyttäessänne miettiä että pitääköhän ne tätä nimeä ihan törppönä...

Hyvää tarkoittaen.

Joo mietin kans tuota tavaamisongelmaa, mutta toisaalta missäpä sitä toista nimeä edes sanotaan: häissä ja ristiäisissä, ajokortissa, mutta missä muualla?

Itseäni miellyttää tuo nimi kovasti, enkä sitä vaihdakaan vaikka moni varmasti pitääkin sitä hienostelevana tm. :D Kunhan vain kyselen huvikseni millaista vastakaikua tulee palstamammoilta.

Yhteistyössä