Mitä mieltä nimestä MELISSA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oon tuntenut tytön nimeltä Melissa ja nimi sopi hälle tosi hyvin. Oli -nen-loppuinen sukunimi hänellä. Ei oo koskaan tullu mitään mielleyhtymiä edellisten vastauksiin viitaten. :) Ei mikään järjettömän yleinen nimi, mutta ei musta mikään inhokkinimi ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuakka:
Eihän tuo mitenkään erikoinen ole! Yks tuttu muutti Amerikasta ja heidän tyttönsä oli Melissa. Jenkeissä siis tavallinen tytön nimi!

Ehkä "erikoinen" oli väärä sanavalinta... Mietin siis, että kuulostaako hölmöltä, jos etunimi on Melissa ja sukunimi on suomalainen. Eli onko liian ulkomaisen kuuloinen tuo nimi?

Itse olen nyt jotenkin tykästynyt nimeen ja mielestäni sopisi kivasti yhteen meidän poitsun nimen kanssa (vaikka ei sisarusten nimien välttämättä tarvitse yhteen sopiakaan ) . Poikamme nimi on siis Julius.

Kiva kuulla muidenkin ajatuksia tuosta Melissa-nimestä :)

Ei ole liian ulkomaalaisen kuuloinen! Ihan hyvä nimi, ei yhtään vierasperäistä kirjainta, lausutaan kuten kirjoitetaan ym. :)

Pirteä, tulee tummahiuksinen tyttö mieleen...

Minusta ihana nimi, tulee mieleen Melissa Gilbert, joka näytteli Pieni talo preeriassa Lauraa. Tarkoittaa kreikaksi mehiläistä, tulee mieleen myös mauste, sitruunamelissa. Sopii suomalaiseenkin sukunimeen, kaunis äännettynä niin kuin kirjoitetaan.

tosiaankin. eikä todellakaan tule mikään kodinkonemerkki mieleen, älytöntä höpötystä. jos meille tyttö vielä joskus tulee niin pistän tän nimen kyllä nyt mieleen :)

Minun nimeni on Melissa, eikä kukaan ole koskaan sanonut, että se nimi toisi mieleen kodinkonemerkin tms. :D Joskus sitruunamelissasta on minulle mainittu, mutta ei siitäkään kukaan jaksa koko aikaa muisuttaa ;) Ennen en pitänyt nimestäni yhtään, mutta nykyään se on ihan kiva nimi, eikä kauhean yleinenkään :) Itseni lisäksi en tunne yhtäkään Melissa...

Yhteistyössä