Mitä mieltä nimestä Leeni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leenin mammako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leenin mammako?

Vieras
Mietin tytölleni nimeä Leeni? Mitä mieltä olette? Aika harvinainen nimi, mutta jotenkin kaunis mielestäni. Isovanhemmat on kyllä vastaan... sanoo että on liian erikoinen ja lasta kiusataan koulussa jo tuollaisen nimen valitsen...

Minusta on kyllä niin väkisin väännetty erikoiseksi.. siltä kuulostaa minun korvaani. En laittaisi.
Jokainen toki tekee itse päätökset nimistä, itse tykkään perinteisemmistä nimistä.

Tosi nätti nimi, voi ihan aikuisellekin kuvitella kun tyttös kasvaa. Oon huomannu että erityisesti vanhemmat ihmiset on useammin erikoisia nimiä vastaan. Ennen vanhaan oli ennen vanhaan, niin ne ajat muuttuu.. kyllä varmaan rupee aika monesta koulusta löytyy ainakin isommilla paikkakunnilla myös näitä maahanmuuttajien tms lapsia joilla on vielä erikoisemmat nimet. Niin ja mistäs tuo nimen perusteella syrjiminen opitaan, jos ei vanhemmilta.
Mutta kaunis on nimi, en muitten mielipiteitä kuuntelis, jos muuten natsaa :)

Itselläni on oikeasti harvinainen etunimi (meitä on Suomessa kaikkina aikoina ollut yhteensä 3 kpl, Leeni-nimisiä kuitenkin lähemmäs 500. Nimestäni ei myöskään voi olla varma, mitä sukupuolta edustaa, tai siis ei muistuta mitään toista nimeä. Ikinä en kuitenkaan ole nimestäni kärsinyt eikä siitä ole minua kiusattu. Miksi ihmeessä jotakuta kiusattaisiin siitä syystä, että nimi on erilainen, jos se nyt kuitenkaan ei muistuta mitään muuta sanaa, josta olisi helppo tehdä väännöksiä tms.?

Yhteistyössä