Mitä mieltä nimestä Jinna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv26
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olipas tullut kommentteja. :)

Josefiina on kyllä oma suosikkini. Miehen kanssa ei olla nimistä puhuttu puolta sanaa eikä mies varmaan haluakaan puhua ennen kuin vauva on syntynyt.

En sitten tiedä sekottaisko se Jinna kauheasti Jennan tms. kans...

Janna on nätti nimi ja sitä olen makustellut suussani jo joskus ennen kun meillä edes oli lapsia. Jenna ja Jonna taas liian tavalliset.

Jutta on myös kiva nimi ja sitä pienesti harkitsin jo tytöllemmekin sillon. Jatta on myös, mutta en osaa sanoa sitten.... :)

Minulle itselleni nimen valinnassa on nimen merkitys ja historia huomattavan tärkeä. En siis pystyisi antamaan nimeä vain sen pohjalta, että se kuulostaa kivalta. Siksi ehkä tuossakin nimessä tulee ensiksi mieleen arabian sana jinna, joka tarkoittaa hulluutta ja mielenvikaisuutta. (toki j tuossa äännetään eri tavalla)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
Minusta se on ihan kiva nimi. Eikä missään nimessä mitenkään hankala lausua selvästi :whistle: . Sen hankalampi kuin Jenna, Janna tai Jonna

Minustakin on kyllä Jinna "puuroisempi" lausua kuin vaikka Jonna, en osaa selittää miksi. Varmaan vaan sen takia, että se on vieraampi. Kun tottuisi, niin kai sen saisi sanottua. =)

Sitten sen on oltava tottumuskysymys. Kun kuitenkin ajattelemme, että ainoa joka oikeastaan tuota sanaa "puurouttaa" on j-kirjaimen ja kahden n-konsonantin yhdistelmä. Vokaali on pehmentäjän siellä välissä, enkä millään tavoin lausuttuna saa sitä puuroutumaan sen enempää. En e:llä, a:lla tai i:llä, enkä sillä o:lla

"Puuroutuminen" johtuu varmaankin siitä, millainen vokaali j:tä seuraa. Esimerkiksi Jonnan jo-yhdistelmä on helpompi ääntää ennen kaksois-n:ää kuin Jinnan ji-yhdistelmä.

Oma mielipiteeni ap:n kysymykseen on, että Jinna kuulostaa hirmu teennäiselle ja väkisellä väännetylle nimelle. En tykkää. Tässä on varmasti kyse tottumuksesta: musta esim. Janna kuulostaa paljon kauniimmalle, vaikkei se ole yhtään sen vähempää tehty kuin tuo Jinnakaan.

Oma ehdotukseni Juulian ja Joonaksen siskolle on Jaana. J ja pitkä vokaali samoin kuin sisarusten nimissä.

Keksityn olonen. Mä oon jotenki niin kyllästyny näihin Jenna Jonna Jinna Janna ym ym Jistiina ja justiina ja ties mitä mitkä on niin keksimällä keksittyjä ku olla voi.. No ehkä ei ihan kaikki...

Menee sekaisin Innan kanssa, kun nimen sanoo ääneen niin saa tehdä tosissaan töitä jotta j-kirjain kuuluisi :/ . Lisäksi henk.koht. en tykkää väkisinväännetyistä J-nimistä (joita kaikki Jenissat ja Jelissat ja Janellat mun mielestä edustaa).
Janni olisi ihan kiva nimi, samat kirjaimetkin kuin Jinnassa.

Mä en kyllä usko, että mies suostuis edes Jinnaan. Makustelin kuitenkin. Josefiina on ihan ehdoton suosikkini ja jännittää, että tyrmääkö mies sen heti ensikättelyssä.

Kukaan ei osannut ehdottaa mitään muulla kirjaimella alkavaa? Kaverilla on muuten Sinna. Nyt vasta huomasin samankaltaisuuden.

Jenniinaa ehdotti joku, mutta se on nimenomaan sellainen väännetty J-nimi mistä en tykkää.

Yhteistyössä