Mitä mieltä nimestä Helena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kolme nimeä voisi olla oikein hyvä idea :) Tuo Helena on niin pitkä nimi, että kaksi nimeä on sitten helposti kaksi pitkää nimeä peräkkäin. Minun ehdotukseni oli Loviisa (miehen isomummi), mutta mies tyrmäsi nimen täysin. Anna Maria oli toinen vaihtoehtoni (molempien suvun vanhoja nimiä kumpikin), joten voisinkin alkaa ehdotella Helena Anna Mariaa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Helena on kaunis nimi ja merkitsee tosiaan "aurinkoa" tai "aurinkoista".Tuohonhan vois miettiä muita ns. taivaallisia nimiä jatkoksi, esim.

Helena Pilvi Päivikki

tai

Helena Iris Aurora

(Iris = sateenkaari, Aurora = aamurusko)

:)

Kyllä Helena on hyvä nimi lapsellakin, vaikka enimmäkseen 30-60 -vuotiaita tiedän. On kuitenkin sillain ajaton, kuten vaikka Leena, että käy lapsellakin.
Aika menee koko ajan eteenpäin ja kun näillä Aadoilla ja Emmoilla on 50-vuotinaana tosi kulahtanut keski-ikäisen nimi, niin Helena on ihanan raikas ja ajaton ja luultavasti taas pienillä lapsilla suosiossa :)

Musta Helena on ihana nimi, mä tykkään tosta nimestä aivan järjettömän paljon. Oisin sen laittanu mielellään tyttärelle nimeks, mutta mies ei tykänny tosta nimestä :(.

ite olen 20v helena ja oma nimi on kyllä ärsyttänyt vuosia, useasti olen jopa aikonut vaihtaa sen johonkin perinteisempään... koulussa olin ainoa, jolla oli "mummo nimi" kaikki muut oli Jennaa tai Miiaa. En kyllä edelleenkään pidä nimestäni, mutta ei tuota vaihtaakaan jaksa :) Hellukin kuulostaa paremmalta kuin Helena.

Yhteistyössä