Mitä mieltä: nelivuotiaalla lätkätreenit kahtena iltana viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päivän gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihan jees, jos lapsi tykkää lätkää pelata.

Mutta et siis näe, että tuossa olisi yksi kerta viikossa liikaa? Kun lapsi kumminkin on pitkät päivät hoidossa?

Minusta se kerta viikkoon olisi passeli määrä ja sitten vapaata harjoittelua perheen kanssa vaikka viikonloppuna.

En näe, että siinä olisi mitään liikaa. Oletan, että vanhemmat tuntevat lapsensa ja tietävät mitä hän jaksaa & haluaa hoitopäivän jälkeen tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Ihan jees, jos lapsi tykkää lätkää pelata.

Mutta et siis näe, että tuossa olisi yksi kerta viikossa liikaa? Kun lapsi kumminkin on pitkät päivät hoidossa?

Minusta se kerta viikkoon olisi passeli määrä ja sitten vapaata harjoittelua perheen kanssa vaikka viikonloppuna.

No se nelivuotiaiden treenaaminen on pikkujunnuilla lähinnä tyttöjen satujumppaan tai satubalettiin verrattavaa. Mukavaa yhdessäoloa.

Minusta on ihan kivaa että lapsi saa pari kertaa viikossa harrastaa. Mikä järki on olla menemättä jos lapsi siitä kerran pitää ihan vaan siksi että jonkun mielestä X kertaa viikossa on Y-ikäiselle ainoa oikea. Erityisen outoa on minusta että sinusta joku "vapaa harjoittelu" viikonloppuna olisi ok, mutta tuo "satukiekko" ei.

Siksi kysyinkin mielipiteitä. Itse vaan olen sitä mieltä, että vanhempien kanssa luisteleminen lapsen tahtiin on aika eri asia kuin kurinalainen harjoittelu. Ehkä olen sitten vähän outo...

Nelivuotiaiden lätkäkoulu ei oikein ole sitä mitä minä kutsuisin "kurinalaiseksi harjoitteluksi", kun suurin osa harjoittelijoista vasta totuttelee luistimiin...

Ja mies siis vetää tuollaista pikkutenavien koulua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuule ap, luulen, että olet vain kateellinen!

Selittäisitkö ystävällisesti, että miksi olisin kateellinen? Minä en käsitä, miksi tämä kateellisuuskortti aina vedetään esiin?

Jos osaisit lukea, niin huomaisit varmaan, että myös omaa poikaani pyydettiin mukaan, mutta en halunnut viedä. Joten: miksi siis olisin kateellinen. Ole ystävällinen ja selitä.

Minustakin tässä paistaa läpi joku....kateellisuus (en tiedä miksi) tai sellainen oman egon pönkitys: minunkin lastani pyydettiin, mutta minäpä olen niin ajattelevainen ja vastuuntuntoinen etten vie lastani tuollaiseen.
Sellaisen kuvan minä siis sain. Anteeksi kamalasti :ashamed:

tuo jääkiekkoharrastus on aikaa kovaa touhua jo pienillä. Olen usein katsellut ennen ja jälkeen ns yleisövuoron kun pienet reenaavat. Ja kyllä se ainakin minun silmääni oli varsin totista touhua.

Itse aloitin telinevoimistelun jo 4-vuotiaana ja harjoituksia oli jopa 5krt viikossa.
Mitään en vahtaisi pois ja aina lähdin harjoituksiin intoa puhkuen :)

jos lapsi tykkää ja jaksaa niin mikäs siinä mutta jos vanhemmat puoliväkisin raahas väsynyttä ladta treeneihin niin sitten on väärin.

Minustakin tässä paistaa läpi joku....kateellisuus (en tiedä miksi) tai sellainen oman egon pönkitys: minunkin lastani pyydettiin, mutta minäpä olen niin ajattelevainen ja vastuuntuntoinen etten vie lastani tuollaiseen.
Sellaisen kuvan minä siis sain. Anteeksi kamalasti :ashamed:

Ei voi kuin todeta, että kuvasi on väärä. Mutta niinhän usein käy, että ymmärretään väärin (kenties tarkoituksella) kun oma mielipide on vastakkainen kuin aloittajan...

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii harmaana:
jos lapsi tykkää ja jaksaa niin mikäs siinä mutta jos vanhemmat puoliväkisin raahas väsynyttä ladta treeneihin niin sitten on väärin.

Samaa mieltä kanssasi. Mutta aika vaikea sitä on tietää etukäteen.
Jos nelivuotiaalta kysyt, että "haluaisitko alkaa pelata jääkiekkoa" niin tuskin se lapsi kovin syvällistä analyysia omasta jaksamisestaan vielä osaa tehdä. Mutta asia on tietenkin eri, jos vanhemmat tarkkailevat lastansa ja ymmärtävät lopettaa harrastuksen, jos se on liian raskasta.

Ei voi kuin todeta, että kuvasi on väärä. Mutta niinhän usein käy, että ymmärretään väärin (kenties tarkoituksella) kun oma mielipide on vastakkainen kuin aloittajan...

Muodostin mielipiteeni sen perusteella, että sinulle ei ns. kelvannut minun vastaukseni eikä kenenkään muunkaan vastaus jossa oltiin eri mieltä, vaan yritit silti markkinoida omaa kantaasi siitä, että tämä ei nyt ole hyvä juttu.

Vanhemmat tuntevat oman lapsensa kyllä, ja jos lapsikin on asiasta innoissaan niin eikun hauskaa kiekkoiluharrastusta vaan :). Ei se nelivuotiailla mitään varsinaista treenaamista ole, kun suurin osa ei vielä osaa luistellakaan :D. Eli en pysty näkemään tässä minkäänlaista ongelmaa.

Yhteistyössä