Mitä mieltä näistä tyttöjen nimistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Eli tytölle olisi nimi haussa, ja vaihtoehtoina ovat Mira, Tea ja Venla.
Ei vaan osaa päättää mikä noista olisi se sopivin, kun kaikki ovat hyviä :)
Itse tykkään tuosta Mirasta, mutta mies tuumaili että tuo tyttö on Tean näköinen, joten saas nähdä mihin päädytään. :)

Tea vois olla aika kiva. Mun silmiin ei ole ainakaan osunut kovin montaa Teaa kasteilmoituksissa. Tykkään kyllä Mirastakin, ja Venlastakin, mutta Venla alkaa vissiin olemaan jo aika yleinen.

No ihan ok. Sattumalta vaan meillä oli luokassa yks Häirikkö-Mira, joka nykyisin pärjäilee aika huonosti yllättäin. Ja sitten oli Nörtti-Tea, joka pärjäilee hyvin (ja on vielä nätti) ja Venloista en tiiä mitään. Ehkä munkin lemppari tuo Venla, on nätein noista nimenä.

Se on hauskaa, miten monilla nimillä ona semmoista kuormitusta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Mira. Tean kirjoitusasua joutuu aina selittelemään. Sellaisen nimen antaminen lapselle on karhunpalvelus. Venla taas on okei, mikäli iso-/pikkuveljen nimi on Oscar.

No höpöhöpö. Kyllä melkein nimeä kuin nimeä saa olla tavaamassa nykyään, ihan annasta ja mariasta lähtien.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Tea vois olla aika kiva. Mun silmiin ei ole ainakaan osunut kovin montaa Teaa kasteilmoituksissa. Tykkään kyllä Mirastakin, ja Venlastakin, mutta Venla alkaa vissiin olemaan jo aika yleinen.

Katsoin väestörekisteristä että tänä vuonna on annettu 342 Venla-nimeä, 17 Teaa ja 29 Miraa.

Hih, mä en ymmärrä tota, miks Tean kirjotusasua joutuu selittelemään. Niinhän se kirjotetaan ku lausutaanki :o Eri asia jos Tea lausutaankin "Teea". Oon saanu koulussa noottia nimestäni, kun opettaja puhui just tästä "miks pitää antaa nimiä jotka lausutaan eri tavalla ku kirjotetaan"..

Anteeks ot :D Itse tykkään nimestäni ja kannatan siis Teaa noista.

Mira on sellainen pikkuisen pahahko pimu, jolla paljon hopeakoruja ja mustaksi värjätyt hiukset. Tea taas... no ei mielikuvaa. Ja Venla on nätti nimi, mutta on kyllä tosi suosittu näissä ikäluokissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hali87:
Hih, mä en ymmärrä tota, miks Tean kirjotusasua joutuu selittelemään. Niinhän se kirjotetaan ku lausutaanki :o Eri asia jos Tea lausutaankin "Teea". Oon saanu koulussa noottia nimestäni, kun opettaja puhui just tästä "miks pitää antaa nimiä jotka lausutaan eri tavalla ku kirjotetaan"..

Samoilla linjoilla olen.

Tea pitäisi lausua "Thii", jotta sen kirjoitusasusta ei tulisi epäselvyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:

Tea pitäisi lausua "Thii", jotta sen kirjoitusasusta ei tulisi epäselvyyttä.

Näin, jos puhuttaisiin englantilaisittain. Suomessa nimet lausutaan, kuten kirjoitetaan. Ehdottomasti jos tuo nimi käskettäisiin lausua "thii", olisi se kirjoitusasun vastainen nimi. Näin minun mielestä. Suomessa ainut "oikea", suomalainen tapa lausua Tea on Tea. :)

Yhteistyössä