Mitä mieltä mun tilanteesta?(exiä ja lapsia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villivadelma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
3 906
0
36
Eli miehellä siis 6 vuotias tytär,joka on meillä joka toinen viikonloppu ja viikollakin käy usein..Miehen ex tuppaa olemaan vähän sen tyylinen,että muuttelee suunnitelmia tytön meille tulemisen suhteen aika usein.
Esim.Pari viikkoa sitten tytön piti olla meillä koko viikonloppu,mutta äiti vaihtoikin sen niin että oli vain yhden yön.Sitten soitti perään vielä,että tyttö on meillä myös seuraavana viikonloppuna yhden yön ja sitä seuraavan viikonlopun kokonaan. :o Näettekö te tässä logiikkaa?
Noh,minulla sitten meni hermot ja otin yhteyttä miehen exään ja sanoin,että hän ei voi mielivaltaisesti muutella suunnitelmia kysymättä meiltä mitään ja johan tommonen hämmentää lastakin!Tyyppi sitten vaan alko itkeskelemään,että hänet ymmärretään aina väärin yms ja hänellä on niin kovin vaikeeta yms..Sitten alko tulemaan viestejä että ei hän tyttöä meille väkisin tuputa jos ei haluta ja lapsi on meille vaan vaivaks. :headwall: Sanoin siihen,että tyttö voi vaikka asua meillä kunhan asiasta sovitaan ja pidetään sopimuksesta kiinni.
Tämän jälkeen siis ollut välit miehen exän kanssa viileän asialliset..Tänään hän soitti ja sano,että meidän pitäis puhua kolmestaan.Sanoin,että alan kyllästyä tähän soutamiseen ja huopaamiseen,että tällä kertaa saavat selvittää kahdestaan nämä sotkut.Ex yritti kovasti,että minäkin tulisin paikalle puhumaan asioista,mutta sanoin että haluan miettiä.Nyt alan kallistua siihen että en halua mennä puhumaan asioista..Syystä että koko tämän ajan kun ollaan miehen kanssa oltu yhdessä niin minä olen sopinut riitoja,yrittänyt ajatella tytön parasta ja minä olen AINA selvittänyt tälläiset ristiriita tilanteet.Nyt alkaa olla mitta täynnä.
Eli,eikö miehen ja hänen exänsä olis aika opetella kommunikoimaan keskenään ilman minua? :|

Ei sinun tarvitse mennä siihen väliin jos se tuntuu että on liikaa. Kyllä kahden aikuisen on yksinkertaisesti vain löydettävä tapa kommunikoida ja saada asiat luistamaan kun on kerta yhteinen lapsikin saatu aikaan.

Ulkopuoliset ihmettelevät kuin meillä on niin sujuvat välit tässä uusperhe-hässäkässä. Hintana on se että toisia ei arvostella, sopimuksista pidetään kiinni ja asioista sovitaan hyvissä ajoin. Jos tulee jotain ex tempore juttuja niin puolin jos toisin joustetaan eikä urputeta turhasta. Ei todellakaan olla aina asioista samaa mieltä mutta siinä vaiheessa joko asetutaan lapsen kenkiin tai jos asia on sellainen että lapsen mielipidettä on järkevää kysyä, kunnioitetaan sitä.

no mun mielestä jos tulee muutoksia suunnitelmiin niin niistä SOVITAAN kumpikaan osapuoli ei voi vain ilmoittaa. mun mielestä kuitenki toisaalta ihan hienoa et lapsen äiti haluaa myös sinut mukaan keskustelemaan vai miltä tuntuisi jos lapsen äiti olisi sitä mieltä et asiat ei kuulu sulle...

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Ei sinun tarvitse mennä siihen väliin jos se tuntuu että on liikaa. Kyllä kahden aikuisen on yksinkertaisesti vain löydettävä tapa kommunikoida ja saada asiat luistamaan kun on kerta yhteinen lapsikin saatu aikaan.

Ulkopuoliset ihmettelevät kuin meillä on niin sujuvat välit tässä uusperhe-hässäkässä. Hintana on se että toisia ei arvostella, sopimuksista pidetään kiinni ja asioista sovitaan hyvissä ajoin. Jos tulee jotain ex tempore juttuja niin puolin jos toisin joustetaan eikä urputeta turhasta. Ei todellakaan olla aina asioista samaa mieltä mutta siinä vaiheessa joko asetutaan lapsen kenkiin tai jos asia on sellainen että lapsen mielipidettä on järkevää kysyä, kunnioitetaan sitä.

Tätä mä olen yrittänyt sanoa..Että sopimuksista täytyy pitää kiinni,eikä kiusallaan muutella niitä jos sattuu itsellä olemaan huono päivä.Ja kyllä,ollaan joustettu ja paljon..Jousto ei vaan toimi toiseen suuntaan ollenkaan..
:|

jospa se on niille vaikeeta? itse en ainakaan voi keskustella exäni kanssa,se ei johda mihinkään. ulkopuolisetkaan ei auta,ei se usko ketään ja lastenvalvojalle ei lähde. ehkä sun kannattaisi viä viimeisenkerran jutella niidenkanssa ja annata oikein kunnolla.. tuon ikäinen lapsi jo tarvitseekin säännöllisyyttä ja sopimuksista pidettävä kiinni paitsi jos on oikein kunnon este.

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
no mun mielestä jos tulee muutoksia suunnitelmiin niin niistä SOVITAAN kumpikaan osapuoli ei voi vain ilmoittaa. mun mielestä kuitenki toisaalta ihan hienoa et lapsen äiti haluaa myös sinut mukaan keskustelemaan vai miltä tuntuisi jos lapsen äiti olisi sitä mieltä et asiat ei kuulu sulle...

Totta tuokin.Mutta en jaksais AINA olla selvittämässä....

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
jospa se on niille vaikeeta? itse en ainakaan voi keskustella exäni kanssa,se ei johda mihinkään. ulkopuolisetkaan ei auta,ei se usko ketään ja lastenvalvojalle ei lähde. ehkä sun kannattaisi viä viimeisenkerran jutella niidenkanssa ja annata oikein kunnolla.. tuon ikäinen lapsi jo tarvitseekin säännöllisyyttä ja sopimuksista pidettävä kiinni paitsi jos on oikein kunnon este.

Hyvä pointti..Tuntuu vaan että on niin leipiintyny koko hommaan.

Niin, musta tämä taas on niitä asioita jotka pitää miettiä jo _ennen_ lastenhankintaan. Että jos menee sukset ristiin, lapsen myötä et pääse toisesta koskaan täysin ja totaalisesti irti ja sen verran täytyy aikuisella on selkärankaa ja toisaalta nöyryyttä että lapsen suhteen asiat saadaan hoitumaan, ihan sama mitenkä paljon muista asioista sitten riidelläänkään.

Ymmärrän sun pointtisi, kun et halua mennä mukaan, mutta kysymys on kuitenkin sun perheestäsi, johon se lapsi on tulossa vikonloppuisin. Hyväksytkö sitten varmasti kaiken, mitä miehesi exän kanssa päättää? Jos hyväksyt, niin asia on okei!
Mutta jos tulee sanomista, että mitä te nyt noin sovitte, niin silloin sun pitäis olla mukana.
Mutta hatunnosto sulle! Sä vaikutat reilulta ja kivalta äitipuolelta! Onnittelut!

Niin, musta tämä taas on niitä asioita jotka pitää miettiä jo _ennen_ lastenhankintaan. Että jos menee sukset ristiin, lapsen myötä et pääse toisesta koskaan täysin ja totaalisesti irti ja sen verran täytyy aikuisella on selkärankaa ja toisaalta nöyryyttä että lapsen suhteen asiat saadaan hoitumaan, ihan sama mitenkä paljon muista asioista sitten riidelläänkään.

Miten tälläisiä voi miettiä ennen lasten hankintaa tai ennen naimisiin menoa tai ennen yhteen muttamista.
Aika moni perustaa perheen ja avioituu sillä mielellä, että se kestää hamaan loppuun asti.
Mä en tunne ketään, joka perustais perheen sillä ajatuksella, että tätä max kymmenen vuotta, sitte tavarat ja kakarat tasan ja uutta putkeen uuden puolison kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärrän sun pointtisi, kun et halua mennä mukaan, mutta kysymys on kuitenkin sun perheestäsi, johon se lapsi on tulossa vikonloppuisin. Hyväksytkö sitten varmasti kaiken, mitä miehesi exän kanssa päättää? Jos hyväksyt, niin asia on okei!
Mutta jos tulee sanomista, että mitä te nyt noin sovitte, niin silloin sun pitäis olla mukana.
Mutta hatunnosto sulle! Sä vaikutat reilulta ja kivalta äitipuolelta! Onnittelut!

Kiitos. (: En usko,että he tekisivät mitään kovin radikaaleja muutoksia..Ja niinkun sanoin niin mulle käy vaikka sekin että tyttö asuu täällä kunhan vaan sovitaan näin..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Miten tälläisiä voi miettiä ennen lasten hankintaa tai ennen naimisiin menoa tai ennen yhteen muttamista.
Aika moni perustaa perheen ja avioituu sillä mielellä, että se kestää hamaan loppuun asti.
Mä en tunne ketään, joka perustais perheen sillä ajatuksella, että tätä max kymmenen vuotta, sitte tavarat ja kakarat tasan ja uutta putkeen uuden puolison kanssa!

Ehkä siihen pitäis osata jollain lailla varautua,että ero voi tulla...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Aina voi ymmärtää asiat väärin kun oikein yrittää. Totta ihmeessä naimisiin mennää sillä perusteella että se kestää hamaan tulevaisuuteen asti. Se ei siltikään tarkoita että pitäisi olla sokea todellisuudelle. Kun tehdään päätöksiä jotka vaikuttaa koko loppuelämään, niitä on hyvä oikeasti miettiä asian tarvitsemalla vakavuudella.

Tota mä en tuu koskaan ymmärtämäään, että lasten kustannuksella pelleillään tolla tavalla. Tässä suhteessa EN ymmärrä lapsen äitiä. En osaa auttaa, mutta sano lapsen äidille että ajattele lastasi. Ei tollainen pompottelu ole mistään kotoisin.

mie en sano muutakuin matti nykästä lainaten "makkaralla on aina kaksi päätä" .
siis ainahan ne exät (ja exän nyksät) on jollain tavalla sekaisin tai outoja muuten vain :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mie en sano muutakuin matti nykästä lainaten "makkaralla on aina kaksi päätä" .
siis ainahan ne exät (ja exän nyksät) on jollain tavalla sekaisin tai outoja muuten vain :xmas:

Niinhän ne tuppaa olemaan.Ei nimittäin ole normaalia esim semmonenkaan että tää miehen ex uhkas tappaa ittensä kun luuli että mä löin sille luurin korvaan.Oikeesti loppu akku. :xmas:

Yhteistyössä