Mitä mieltä...minusta vähän outoa (kaverijuttu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minä ja yksi kaverini ollaan sellaisella lahjoitetaan-ryhmässä. Asumme 600 METRIN päässä toisistamme. Kummallakin on terveet jalat, ei mitään liikkumisrajoitteita jne.

Laitoin sinne ilmoituksen että lahjoitan lapsen sandaalit ja koko jne. Tämä kaverini kirjoitti että haluaisi ne. Sanoin että saa ne, milloin tulet hakemaan? Tuolla on tapana että haetaan ne lahjoitetut tavarat siis henk.koht. eikä postiteta sillä se on vain meidän tuppukylän ryhmä. Yleensä nyt korona-aikana sovitaan yksärillä kellonaika milloin jättää sen tavaran oven eteen niin tämä saaja käy hakemassa sen.

No tämä ystävä kirjoitti, että ensi tiistaina kello 18:30-19:00 hänen miehensä voisi tulla hakemaan. Täh? Noin kauan menee :D No ei ne tilaa vie, lapsen sandaalit, mutta seitsemässä minuutissa voisi kävellä mun ovelle ja noutaa ne.
Hän on kotiäiti kuten minäkin, hänellä 1 lapsi ja minulla 3. Aikaa hakea kengät olisi kyllä. Hän laittaa miehensä hakemaan sillä mies menee autolla töihin ja voi sitten noutaa ne kotimatkalla.
En vain ymmärrä, kun minä saan jotain ilmaiseksi niin haen ne kyllä ihan itse, samantien tai viimeistään seuraavana päivänä.

Ehkä vien ne sitten hänelle huomenna kotiovelle niin rouvan ei tarvitse vaivata miestään.

No ensimmmäisenä tulee mieleen: ei olisi itsellä kiirettä hakea sandaaleja, ei ole ainakaan täällä meillä päin vielä ole sandaalikelit. Ihmisillä on kaikenlaista muuta sovittua juttua ettei pääse, jopa korona-aikaan.

Ei hän käy täällä.
Hän on vain non stop facebookissa.
Kerran me tavattiin leikkipuistossa kello 14 kun hän halusi. Viikkoa aiemmin jo kysyi että sopisiko sinä päivänä kello 14. Minulle sopii melkein aina ja sanoin että tottakai, ihanaa nähdä taas ja jutella.

Oli tosi ihana ja aurinkoinen lämmin päivä. Kello 14:30 hän sanoi että täytyy lähteä kotiin laittamaan iltaruokaa! Olin ihan ihmeissäni että mitä. Noin aikaisin lähtee ja hirveällä kiireellä laittaa lapsensa rattaisiin ja menee pois. Olin odottanut että istuisimme pari tuntia siellä auringonpaisteessa, juttelisimme ja lapset leikkisivät. Mutta ei, hän lähti pois ja minä olin lasteni kanssa vielä 2 h leikkipuistossa nauttimassa auringosta...

Ei hän käy täällä.
Hän on vain non stop facebookissa.
Kerran me tavattiin leikkipuistossa kello 14 kun hän halusi. Viikkoa aiemmin jo kysyi että sopisiko sinä päivänä kello 14. Minulle sopii melkein aina ja sanoin että tottakai, ihanaa nähdä taas ja jutella.

Oli tosi ihana ja aurinkoinen lämmin päivä. Kello 14:30 hän sanoi että täytyy lähteä kotiin laittamaan iltaruokaa! Olin ihan ihmeissäni että mitä. Noin aikaisin lähtee ja hirveällä kiireellä laittaa lapsensa rattaisiin ja menee pois. Olin odottanut että istuisimme pari tuntia siellä auringonpaisteessa, juttelisimme ja lapset leikkisivät. Mutta ei, hän lähti pois ja minä olin lasteni kanssa vielä 2 h leikkipuistossa nauttimassa auringosta...

Taidat olla sellainen moottoriturpa, että kaverisi pelkää joutuvansa jäämään kuuntelemaan juttujasi moneksi tunniksi. Veikkaan, että kaveruutenne on enemmän yksipuolista ja kaveriasi ei oikein kiinnosta.

Jos asia on niin, niin miksi hän pyytää tapaamisia? Se on aina hän joka kysyy että nähdäänkö. Hänellä ei ole paljon kavereita, minulla on. Jos hän ei halua nähdä niin minua ei haittaa, olisi sääli, mutta minulla on paljon muitakin kenen kanssa istua ulkona ja jutella.
Ja he eivät juokse heti pois.
Hän pyytää aina tulemaan hänen kotiinsa kylään ja olen ollutkin useasti, mutta nyt korona-aikana tapaan mieluummin kavereita ulkona. En ymmärrä miksi hän ottaa yhteyttä ja haluaa tavata jos ei kerran halua. Jos olen heillä kotona kylässä niin hän sanoo usein että kello 14:30 sopii tulla, tulen, ja sitten noin klo 16 lähden pois. Olisikohan pitänyt lähteä kello 15... Hänellä on kyllä selvästi hauskaa kun juttelemme heillä, hän puhuu kuin papupata ja nauraa ja on kivat jutut.

Yhteistyössä