Mitä mieltä miehestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
joka;
- ei tee mitään kotitöitä, ilman käskyttämistä. (pätee oikeastaan melkein kaikkeen) Ei siis tee mitään, ennen kuin joku on käskenyt tehdä.

- aina kun löytyy vapaa hetki (siltä käskyttämiseltä), niin istuu tietokoneelle, foorumille. Ainoa asia kotona, mistä huolehtii ilman neuvoja onkin tietokone ja auto.

- ei osaa ottaa selvää, miten käytännön asiat hoidetaan, vaan kaikki pitää kädestä pitäen neuvoa esim. kelan paperit. Esimerkkinä, hänellä on verokortti joka pitää viedä työnantajalle, työnantajaa ei saa kiinni helposti, joten ei viitsinyt ottaa selvää, että olisi voinut viedä suoraan verokorttinsa tilitoimistoon, vaan odotteli viimeiseen päivään asti, jotta sitten häneltä täyty kysyä, onko hoitanut hommansa ja neuvoa mitä nyt täytyy tehdä.

- puhuu olettamuksiaan faktoina. Arvelee asian olevan totta, mutta ei tiedä varmasti, mutta esittää kuitenkin tietävänsä asian.

-ei osaa käydä kaupassa yksin, ei siis osaa tuoda sieltä muuta kuin tyyliin maitoa ja energiajuoman ja jotain karkkia.

- Jos on nälkä ja ei ole päivän ruokaa tehty, niin tekee itselleen voileivän, eikä mietikään, että voisi tehdä oikeaa ruokaa perheelle (osaa kyllä jotain kokata, joten se ei olisi este)

No tuota, oletko varma, että kyseessä on mies? Mun mielestäni tuo kuullostaa lähinnä pilalle passatulta 15-vuotiaalta. En tahtoisi ainakaan arkeani jakaa tuollaisen urpon kanssa.

Toivottavasti ei ole kyse miehestäsi.... no, kysyit mielipidettä ja sait. Valitan.

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
miulla menis hermo.

Mies ei ole ikinä asunut omillaan, vaan on muuttanut kotoaan suoraan minun hoiviin. Äitinsä hoitanut kaiken (siis kaiken, tyyliin ruoankin lautaselle) ja vielä tänä päivänäkin, ei pysty omia rahojaan säästämään, vaan jos rahat loppuu, niin soitto äidille ja rahaa on taas tilillä. (tekee tuonkin puolisalaa, vaikka tietää että en tykkää, kun rahaa pyytää äidiltään, kun ilmankin pärjäis, jos vain huolehtisi ettei kuluta turhaan)

Minä myös olen syypää tähän käytökseen, kun aina neuvoin kaikki asiat ja sitten vielä hän ei tee mitään itse, kun minä olen jo kerennyt määräämään tekemään asioita (hermostuttaa, jos tiskit seisoo vuorokauden altaassa, kun niitä ei oma-aloitteisesti huomata lappaa koneeseen) Pitäisi vain pistää mies hoitamaan oma hommansa, mutta pelottaa että olemme sitten laskut maksamatta, ruoatta, koska mies ei ole osannut hoitaa näitä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joka;
- ei tee mitään kotitöitä, ilman käskyttämistä. (pätee oikeastaan melkein kaikkeen) Ei siis tee mitään, ennen kuin joku on käskenyt tehdä.

- aina kun löytyy vapaa hetki (siltä käskyttämiseltä), niin istuu tietokoneelle, foorumille. Ainoa asia kotona, mistä huolehtii ilman neuvoja onkin tietokone ja auto.

- ei osaa ottaa selvää, miten käytännön asiat hoidetaan, vaan kaikki pitää kädestä pitäen neuvoa esim. kelan paperit. Esimerkkinä, hänellä on verokortti joka pitää viedä työnantajalle, työnantajaa ei saa kiinni helposti, joten ei viitsinyt ottaa selvää, että olisi voinut viedä suoraan verokorttinsa tilitoimistoon, vaan odotteli viimeiseen päivään asti, jotta sitten häneltä täyty kysyä, onko hoitanut hommansa ja neuvoa mitä nyt täytyy tehdä.

- puhuu olettamuksiaan faktoina. Arvelee asian olevan totta, mutta ei tiedä varmasti, mutta esittää kuitenkin tietävänsä asian.

-ei osaa käydä kaupassa yksin, ei siis osaa tuoda sieltä muuta kuin tyyliin maitoa ja energiajuoman ja jotain karkkia.

- Jos on nälkä ja ei ole päivän ruokaa tehty, niin tekee itselleen voileivän, eikä mietikään, että voisi tehdä oikeaa ruokaa perheelle (osaa kyllä jotain kokata, joten se ei olisi este)

Aivan kuin isäni, jos äidiltä kysytään.
:D Paitsi että ei osaa käyttää tietokonetta lainkaan, eikä korjata autoa. Oikeasti äiti pakottaa isän kanssaan puutarhahommiin, marjanpoimintaan. isä imuroi ja tyhjentää tiskikoneen. lättyjä se osaa tehdä, mutta onhan se tavattoman epäkäytännöllinen.

Se olis paljon ahkerampi, ellei äiti osais kaikkea ja olis niin ahkera. lisäksi isä ei uskalla tehdä, koska tuloksena siitä on melko varmasti huuto; äidille ei mikään isän tekemä kelpaa. :/

Äiti sanoi minun tekemää ruokaa pahaksi, kun luuli sitä isän tekemäksi. Kun tajusi, että se oli minun tekemää, alkoi kehua. Se oli oikeasti hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
joka;

Aivan kuin isäni, jos äidiltä kysytään.
:D Paitsi että ei osaa käyttää tietokonetta lainkaan, eikä korjata autoa. Oikeasti äiti pakottaa isän kanssaan puutarhahommiin, marjanpoimintaan. isä imuroi ja tyhjentää tiskikoneen. lättyjä se osaa tehdä, mutta onhan se tavattoman epäkäytännöllinen.

Se olis paljon ahkerampi, ellei äiti osais kaikkea ja olis niin ahkera. lisäksi isä ei uskalla tehdä, koska tuloksena siitä on melko varmasti huuto; äidille ei mikään isän tekemä kelpaa. :/

Äiti sanoi minun tekemää ruokaa pahaksi, kun luuli sitä isän tekemäksi. Kun tajusi, että se oli minun tekemää, alkoi kehua. Se oli oikeasti hyvää.

Minä taida olla oikea pirttihirmu. Alkaa olemaan aika selvää, että minä ruokin tätä käytöstä niin tarmokkaasti, kun en siedä sitä asennetta, että ensin lepo, sitten työ. Toisinpäin on se minulle opetettu ja valitettavasti olen myös sellainen, että inhoan keskeneräisiä asioita, joten jos jotain alkaa tekemään, niin se on tehtävä loppuun. Tämä tietenkin aiheuttaa sitä, että kerkeän tehdä kaiken, ennen kuin mies on edes itseään tietokoneeltaan nostanut itseään ylös.

Miten tästä pääsee eroon, vinkkejä, miten minun täytyy käyttäytyä???

miulla menis hermo.

Mies ei ole ikinä asunut omillaan, vaan on muuttanut kotoaan suoraan minun hoiviin. Äitinsä hoitanut kaiken (siis kaiken, tyyliin ruoankin lautaselle) ja vielä tänä päivänäkin, ei pysty omia rahojaan säästämään, vaan jos rahat loppuu, niin soitto äidille ja rahaa on taas tilillä. (tekee tuonkin puolisalaa, vaikka tietää että en tykkää, kun rahaa pyytää äidiltään, kun ilmankin pärjäis, jos vain huolehtisi ettei kuluta turhaan)

Minä myös olen syypää tähän käytökseen, kun aina neuvoin kaikki asiat ja sitten vielä hän ei tee mitään itse, kun minä olen jo kerennyt määräämään tekemään asioita (hermostuttaa, jos tiskit seisoo vuorokauden altaassa, kun niitä ei oma-aloitteisesti huomata lappaa koneeseen) Pitäisi vain pistää mies hoitamaan oma hommansa, mutta pelottaa että olemme sitten laskut maksamatta, ruoatta, koska mies ei ole osannut hoitaa näitä asioita.

Jos kaikki nämä asiat miehestä ovat totta, eniten ihmettelen sinua. Sinulla oli varmaan joku hyvä motiivi ottaa hänet täysihoitoon äitinsä jälkeen?

Sun pitää lepuuttaa. annan paikan muuttua sikolätiksi. kieltäydy olemasta äiti miehellesi. ole Prinsessa joka pitää pelastaa, niin mies muuttuu prinssiksi.

No en minä oikeasti tiedä. Tavallaan kädetön ja ahkerus
ruokkivat toisiaan:

http://www.harhakuva.org/view/61423

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
miulla menis hermo.

Jos kaikki nämä asiat miehestä ovat totta, eniten ihmettelen sinua. Sinulla oli varmaan joku hyvä motiivi ottaa hänet täysihoitoon äitinsä jälkeen?

Kts. ylempi vastaukseni. Tiedän, että minä ruokin hänen käytöstään.

miulla menis hermo.

Mutta siis ihan alunperin olet ollut häneen ihastunut/rakastunut, vai säälistäkö otit hänet hoiviisi?

Muuta en osaa sanoa kuin että toista ihmistä ei valitettavasti voi muuttaa. Vain omaa itseään, käytöstään ja asennoitumistaan voi muuttaa.

miulla menis hermo.

Mutta siis ihan alunperin olet ollut häneen ihastunut/rakastunut, vai säälistäkö otit hänet hoiviisi?

Muuta en osaa sanoa kuin että toista ihmistä ei valitettavasti voi muuttaa. Vain omaa itseään, käytöstään ja asennoitumistaan voi muuttaa.

Kysyn myös yllä, että miten minun täytyy käyttäytyä.

emme muuttaneet yhteen heti kun tapasimme, joten tämä on pikkuhiljaa tullut ilmi, tosin lapset hän hoitaa hienosti, ilman mitään käskyttämisiä.

Säälistä en miestä ottanut, rakastin ja rakastan häntä edelleen. Ei meidän suhteemme tähän kaadu. Ja mielestäni tässä ei täydy luonnetta muuttaa, vaan tilannetta (johon olemme molemmat osallisia) johon olemme ajautuneet pienten, yksittäisinä merkityksettömien yhteensattumien, mutta kun nyt ovat kerääntyneenä yhteen, ovat saaneet aikaan ongelman.

Ehkä yks neuvo ois, että luottaisit mieheen, niinkuin aikuiseen. silloin sillä ois niinku tilaa kasvaa aikuiseks. Vaikka jossain pikkuasiassa aluksi.

Miehelle voi antaa jonkun vastuualueen ja sitten vaan luottaa, että se tulee hoidetuksi. Ja jos ei tule, niin aina vaan parepi, silloin et sano mitään vaan jäät kätsomaan mitä tapahtuu ja milloin mies itse huomaa.

Minun miehestä kasvoi mies sen jälkeen, kun se pelasi pari kertaa meidän ruokarahat. Ilmeisesti siitä jotain oppineena hoitaa taloutta hienosti ja vähän liikaakin laskee, että onko minulla ja lpsilla kaikkea. Vasta sitten ostaa itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ehkä yks neuvo ois, että luottaisit mieheen, niinkuin aikuiseen. silloin sillä ois niinku tilaa kasvaa aikuiseks. Vaikka jossain pikkuasiassa aluksi.

Miehelle voi antaa jonkun vastuualueen ja sitten vaan luottaa, että se tulee hoidetuksi. Ja jos ei tule, niin aina vaan parepi, silloin et sano mitään vaan jäät kätsomaan mitä tapahtuu ja milloin mies itse huomaa.

Minun miehestä kasvoi mies sen jälkeen, kun se pelasi pari kertaa meidän ruokarahat. Ilmeisesti siitä jotain oppineena hoitaa taloutta hienosti ja vähän liikaakin laskee, että onko minulla ja lpsilla kaikkea. Vasta sitten ostaa itselleen.

Tätä minä itsekin mietin, täytyisi vain katsoa loppuun asti, ilman että sekaantuu. Ei varmasti muuta vaihtoehtoa ole.

asun tuollaisen kanssa. lisäisin vielä et jos esim. lapsille opetaan et ruokasuussa ei päydästä lähdetä ni eikös tää meidän herra lampsi pitkin keittiötä ja suu täynnä ruokaa ja puhuu vielä ruoka suussa! opeta sit lapsille ettei näin saa tehdä.

elämä on kyllä yhtä helvetin vääntöä tuon miehen kanssa. monesti olen toivonut että olisin valinnut toisin tai elänyt yksin.

Jaa-a, kyseessä on varmaankin mies, jonka ei ole koskaan tarvinnut tehdä omatoimisesti mitään. Aina on siis ollut joku käskyttämässä tai neuvomassa. Olenkin likalle sanonut, että älä ikinä ota miestä, joka ei ole asunut yksin ja sellaisenkin vasta sen jälkeen, kun olet tehnyt sunnuntaiaamuna yllärikäynnin sen kämpille :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jaa-a, kyseessä on varmaankin mies, jonka ei ole koskaan tarvinnut tehdä omatoimisesti mitään. Aina on siis ollut joku käskyttämässä tai neuvomassa. Olenkin likalle sanonut, että älä ikinä ota miestä, joka ei ole asunut yksin ja sellaisenkin vasta sen jälkeen, kun olet tehnyt sunnuntaiaamuna yllärikäynnin sen kämpille :D

Minä olenkin miehelle sanonut, että hänen pitäisi vähintään vuosi asua yksin, jotta ymmärtäisi, että arki ei ole yhtä juhlaa ja se ei etene niin, että kyllä se itekseen järjestyy, kun antaa ajan kulua.

Olenkin tässä pohtinut ja tullut tulokseen, että ensi kuu on vain mulle ja lapsille leikkien aikaa. Mies hoitakoon kodin, nähdään miten hommat hoituu. Ehkä ne hoituu hienostikin, mistä sen voin tietää, kun en ole nähtävästi edes antanut tilaisuutta.

Kuulostaa ihan mun mieheltä...

Ja kyllä kieltämättä siihen palaa hermo liian usein. Tiedän että sen käytös johtuu aivan täysin sen vanhemmista. Se ei ollut ikinä joutunut tekemään kotonaan mitään. Ei ollut ikinä koskenut pyykkikoneeseen, tiskikoneeseen yms. Minä sitä sitten olen joutunut opettamaan ja kyllä se toki on jotain oppinut, mut vieläkään ei mitään tee ilman käskemistä. Autoa ja tietokonetta räpeltää, mut oman lapsensa kanssa ei juuri ole.

Välillä olen kyllä todella turhautunut siihen. Tuntuu ettei välitä mistään muusta kuin autosta ja tietokoneesta. Onko hänestä kasvattajaksi mietin useinkin... pelkään että ei ole, mutta aika näyttää.
Ihan kuin mulla olisi kaksi lasta, joista mieheni olisi se 15-vuotias.

Yhteistyössä