Mitä mieltä miehen käytöksestä? RIITAA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo menee

Vieras
Mitä olette mieltä tästä?
Mies rupesi tekemään ruokaa ja aloittaessaan huusi keittiöstä missä se iso veitsi on vastasin etten tiedä.
Yleensä menen aina kun jokin on hukassa avuksi etsimään ja aina yleensä minä löydän sen.

Mutta mua on ruvennu tympiin, koska ikinä mua ei kukaan auta samalla tavalla.
Niinpä siis istuin koneella ja vastasin vielä pariin otteeseen en tiedä ja pari kertaa jätin sanomatta mitään.

Alkoi kuulua kamala kiroilu, kauhat sun muut astiat lenteli pitkin lattioita, kun mies ei löytänyt sitä isoa veistä.
Huusin sitten että siivoaa jälkensä, ettei mun tarvitse aina siivota toisten jäljiltä.
Miehellä kun tapana hermostuessaan heittää tavaroita minne sattuu ja jättää lojumaan niille sijoilleen.
Lisäksi huusin etten minä voi toisesta huoneesta käsin tietää sen paremmin missä veitsi on.
Luultavasti löytäisin sen suht nopeasti jos menisin etsimään, koska mulla ei ole tapana hermostua ja viskoa laatikoita enemmän sotkuisiksi. Mutta tällä kertaa ei huvittanut.
Ei huvita palvella ja paapoa kun ei kukaan tee samaa mulle.

No mies sit tuli tiesikkahuoneeseen ja käski pitää turpani kiinni ja laittoi oven kiinni. Huusin vain perään että se ovi auki ja aukaisin sen.

Lopetti ruuan laitoin ja nyt katsoo televisiota. Mua vituttaa. Mitä mieltä olette?

No joo, ymmärrän tuon sinun käytöksesi kyllä. Mieheltä törkeää tulla sanomaan että turpa kiinni, itse kyllä siinä vaiheessa olisin antanut oven olla kiinni ja alkanut mököttämään..

Meneekö miehellä yleensä hermot noin pienestä..? Että jos ei yhtä veistä löydä? Vai oliko taustalla jotain muutakin?

Miehesi on lapsellinen, ja hänellä taitaa olla kärsivällisyyden ja itsehillinnän kanssa muutenkin ongelmia. Toimit aivan oikein, ei sinun tarvitse aina mennä etsimään jotain toisen avuksi, et ole hänen äitinsä.

Niin tai voihan sen kysymyksen näinkin asetella, mitä mieltä olitte minun käytöksestä? Jotain järkee tähän hommaan nyt pitäis tulla. Ei mua muuten tympis auttaa toista, mutta musta tuntuu että joka asiassa mies vähättelee mua eikä kunnioita tai arvosta niin kuin pitäis. Sen vuoksi ei huvita auttaakaan. Kun ei sekään mua auta, pitää vaan tyhmänä.

Niin tai voihan sen kysymyksen näinkin asetella, mitä mieltä olitte minun käytöksestä?
Ei ehkä ihan fiksua sekään - vaikkakin ymmärrän, ettet jaksaisi olla äiti isolle miehelle, ja mennä hänelle laatikosta veistä hakemaan (löytäisi sen itsekin jos vaan viitsisi ottaa silmän käteen ja katsoa).

Itse oon kyllä mennyt avuksi kun mies kokkaa mulle, lapsille ja itselleen, jos hän on tarvinnut apua - jos ei ole löytänyt esim. jotain tiettyä pannua tai veistä, jonka mä olen jonnekin siirtänyt. Mutta mun mies kysyy kauniisti, eikä paisko tavaroita, tai kuvittele että mä oon sen mutsi.

Yök. Erittäin vastenmielistä käytöstä, en kykenisi elämään tuollaisen öykkärin kanssa. Ei varmasti ole muutenkaan mitenkään mukava tai hyväkäytöksinen, pitkäpinnainen, lempeä ja joustava mies?

Pitkäpinnainen ei ole. Muuten ei suurempia ongelmia. Tosin musta on alkanu tuntua että itsekeskeisyys on pahentunut. Tai sitten oon nyt vasta herännyt siihen enemmän..

Voisitko tarkentaa mikä minun sanomisessa tai käytöksessä tekee inhottavan vaikutelman? Olisi ihan hyvä ulkopuolisen kertomana kuulla, kun ei sitä itse aina tajua.

No miehesi nyt on kai aika itsestäänselvä: huutaminen, tavaroiden paiskominen yms pölö käytös.

Toisesta huoneesta huuteleminen kuulostaa minusta vaan kovin ikävälle ja passiivisagressiiviselle. Ensimmäisten parin kerran jälkeen olisi kai voinut pyrkiä laukaisemaan tilanteen jollain rakentavalla tavalla? Siinä vaiheessa, kun toinen jo raivossa nakkoo tavaraa permannolle, on aika tarkoituksellista vittuilua huudella seinän takaa, että siivoa sitten jälkesi ja mistäs minä voin tietää.

Miehesi kuulostaa ääliöltä ja sinusta sain marttyyrimaisen kuvan.

Nää on näitä miesten hyvin yleisiä kysymyksiä. Meillä huudetaan toisessa huoneessa että "mikä tää on?" Vastaan siihen nykyään huutamalla takaisin että tää ei tiiä. Enkä mene katsomaan sitä tätä.

No miehesi nyt on kai aika itsestäänselvä: huutaminen, tavaroiden paiskominen yms pölö käytös.

Toisesta huoneesta huuteleminen kuulostaa minusta vaan kovin ikävälle ja passiivisagressiiviselle. Ensimmäisten parin kerran jälkeen olisi kai voinut pyrkiä laukaisemaan tilanteen jollain rakentavalla tavalla? Siinä vaiheessa, kun toinen jo raivossa nakkoo tavaraa permannolle, on aika tarkoituksellista vittuilua huudella seinän takaa, että siivoa sitten jälkesi ja mistäs minä voin tietää.

Miehesi kuulostaa ääliöltä ja sinusta sain marttyyrimaisen kuvan.

Oot ihan oikeassa minun suhteeni. Ei ollut kovin järkevää tai aikuismaista käytöstä minun huudella.
Meinasin vain revetä liitoksistani, kun näin etukäteen kuvan mielessäsi kuinka siivoan keittiön sotkun ja miehen mielestä siinä ei ole mitään outoa.
Rupes ottaan niin paljon päähän että verenpaine nousi humauksessa. Ehkä siinä sitten oli sitä marttyyriuttakin, ainakin siinä oli vittuilua.
Kiitos sulle vastauksesta, pitäis oppia itsekin käyttäytyyn.
Mutta täytyy nyt katsoa kuinka hyvin se onnistuu jos toinen vaan yrittää.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Minä olisin loukkaantunut ja pahasti. Ei miehellä ole mitään asia tulla röyhkeänä sulkemaan ovia ja puhumaan turvan tukkimisista. Aikuisen miehen olettaisi osaavan etsiä omasta keittiöstään niitä tarvikkeita, ei aina tarvitse mennä auttamaan kädestä pitäen, jos ei itsekään suoraan tiedä, että se veitsi on tietyssä laatikossa.

Kun mies on vähän rauhoittunut, sano että hänen olisi helpompi löytää etsimänsä kun etsii vähän rauhallisemmin. Kyllä se pikkuhiljaa alkaa upota kun jaksaa tarpeeksi kauan kouluttaa, mutta itse täytyy pysyä rauhallisena eikä ärsyttää tilannetta enempää :)

Oot ihan oikeassa minun suhteeni. Ei ollut kovin järkevää tai aikuismaista käytöstä minun huudella.
Meinasin vain revetä liitoksistani, kun näin etukäteen kuvan mielessäsi kuinka siivoan keittiön sotkun ja miehen mielestä siinä ei ole mitään outoa.
Rupes ottaan niin paljon päähän että verenpaine nousi humauksessa. Ehkä siinä sitten oli sitä marttyyriuttakin, ainakin siinä oli vittuilua.
Kiitos sulle vastauksesta, pitäis oppia itsekin käyttäytyyn.
Mutta täytyy nyt katsoa kuinka hyvin se onnistuu jos toinen vaan yrittää.

Miksi sinä sitten siivoat sotkun? Minä taitaisin lähteä ovesta ulos siinä vaiheessa kun joku huutaa turpa kiinni ja kieltäytyy siivoamasta omia nakkelemisiaan. Ilmoittaisin palaavani sitten, kun asianmukainen anteeksipyyntö kakkuineen odottaa ja jäljet on siivottu.

Laittaako mies harvoin ruokaa? Siinä tapauksessahan hän ehkä tarvitsee ihan oikeastikin neuvoa, mistä veitsi löytyy. Mutta oli miten oli, niin kummankin olisi tarpeellista ymmärtää, mistä toinen on hiiltynyt. Muuten ei riidasta ole mitään hyötyä.

Yhteistyössä