Mitä mieltä? Kuuluuko hoitajalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Opinnäytteen tekijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Opinnäytteen tekijä

Vieras
Olen ammattikorkeakouluopiskelija ja teen lopputyötä. Työ on hieman viivästynyt, koska ollaan oltu sairaina ym. odottamatonta.

Kolme vuotias tytteremme on perhepäivähoidossa, koska mies on työssä ja itse teen tuota opparia, jonka teko ei minulta luonnistu jos lapsi kotona. Lapsi on n. viisi tuntia/pvä 3-5 päivänä viikossa hoidossa.

Nyt hoitaja kyselee usein, että millonka opparini on valmis. Minua jotenkin ahdistaa tämä. :(

Ei kai hoitajan tarvitse tietää, missä vaiheessa työni on? Onko muilla opiskelijoilla vastaavia tuntemuksia kuin minulla?

Liittyykö työn valmistuminen jotenkin sen pph:n työhön? Jos olet ottamassa lapsen pois hoidosta kun oppari valmistuu tms., niin totta kai sitä hoitajaa kiinnostaa, milloin tämä mahdollisesti tapahtuu. Lisäksi pph saattaa kysellä ihan kohteliaisuuttaan tai uteliaisuuttaan. Jos se ei millään tavalla kosketa hänen työntekoaan etkä halua kertoa, niin mikset vain sano reilusti, että et tiedä etkä halua vastata, koska se tuntuu ahdistavalta.

Ei kai tuossa mitään vaikeaa ole. :)

kysyykö hoitaja sitä millä mielellä? vai voisiko vain olla kiinnostunut yleisesti ottaen mitä hoitolapsen perheessä tapahtuu? vai otatko lapsen pois hoidosta kun oppari on valmis eli odottaako mahdollisesti vapautuvaa hoitopaikkaa??

Liittyykö työn valmistuminen jotenkin sen pph:n työhön? Jos olet ottamassa lapsen pois hoidosta kun oppari valmistuu tms., niin totta kai sitä hoitajaa kiinnostaa, milloin tämä mahdollisesti tapahtuu. Lisäksi pph saattaa kysellä ihan kohteliaisuuttaan tai uteliaisuuttaan. Jos se ei millään tavalla kosketa hänen työntekoaan etkä halua kertoa, niin mikset vain sano reilusti, että et tiedä etkä halua vastata, koska se tuntuu ahdistavalta.

Ei kai tuossa mitään vaikeaa ole. :)

Ei ole mitään puhetta lapsen hoidosta ottamisesta ollut. Tuntuu että hoitaja ajattelee että lorvailen, koska "oikeaa" koulua ei enää ole. Äh, en tiedä johtuuko tämä vain omasta pettymyksestäni, kun en ole aikataulussa työni kanssa. :( Tuo hoitajan kysely vaan tuntuu pahalta, kun muutoinkin on painetta. Sukulaiset tämän jo tietävät että ei kannata kysellä. ;)

Yhteistyössä