mitä mieltä kun lapsilla samantapaiset nimet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
sisaruksilla siis

etunimissä molemmissa 5 kirjainta joista toiset ja viimeiset kirjaimet eri
samoiten näillä on toiset nimet saman tyyliset ainoastaan 1 kirjain on eri 5 kirjaimesta toisesta nimestä

eli esimerkkinä jos toinen sisko on sari toinen mari
tai toinen on sari anna toinen mari anne

Mä en tykkää Tiku ja Taku-tyylisistä nimistä sisaruksilla. Enkä kaikunimistä (eli Sari, Mari, Jari ja Kari-tyylisistä ).
Mutta jokainen toki nimeää lapsensa parhaaksi katsomallaan tavalla.

No mun mielipide on, että jos joku tykkää laittaa samantapaiset nimet niin sit laittaa. Itse en omille lapsille laittanut noin samantapaisia. Kaksosillakin on ihan erilaiset nimet, mut silleen kuitenkin, että jotenkin passaa keskenään, muttei liian samantyyliset..olikohan liian vaikeesti selitetty :ashamed:

Tavallaan ymmärrän, että tietyn tyyppiset nimet sointuvat saman sukunimen kanssa, mutta sitä en ymmärrä, miksi halutaan antaa lapsikatraalle esim. nimet Ari, Kari, Sari, Mari ja Lari.

Yksilöillisyyttä saa olla.

Jossain mielessä tykkään ja toisinaan en. Yksi mummeli kertoi, että hänen poikansa on Jari, Kari ja Ari eikä heillä koskaan ollut väärinymmärryksiä ollut. Mutta mun mielestä kuitenkin turhan samankaltaisia ne nimet. Lähes yhtä samankaltaiset Seija ja Raija taasen mun mielestä kuulostaa mukavalta.

Itse laittaisisin jälkiviisaana kaikille lapsille eri alkukirjaimella nimet. Meillä on kolmella viimeisellä lapsella erilaiset nimet, mutta samalla alkukirjaimella alkavat ja varsinkin poikien nimet menevät usein sekaisin. Monet taasen sekoittavat usein minun ja tytön nimet, vaikka niissäkään ei ole muuta samaa kuin ensimmäinen kirjain.

Mulla on neljä lasta. Kahdessa erässä tehtyjä eli ensin kaksi lasta, sitten piiitkä väli ja taas kaksi lasta.

heillä on samankaltaiset nimet. Siis kahden vanhemman nimet ovat keskenään samankaltaiset, just tyyliin mari ja jari. Kahden nuoremman nimet ovat niinikään samankaltaiset, tyyliin perti ja perta.

Niin, ja nämä samankaltaiset nimet ovat siksi, koska halusin näin !!!! ja mitä mieltä muut ovat, se ei heilauta minua pätkääkään! Olen nimennyt omat lapseni, en sinun lapsiasi. Eikä ole ollut tarvetta tällä palstalla kysellä että "mitä mieltä ootte mun lasten nimistä, tykkäättexte? Minkä nimen mä laitan mun vaaville, oisko nää hyvii?"

Alkuperäinen kirjoittaja TeSuLah:
Eräässä perheessä oli annettu nimet: Veijo, Keijo ja Teijo

Saisinko osoitteen? Stasi sanoi 3-vuotiaana ottavansa tuon nimiset miehet: yksi siivoaa, yksi käy töissä ja yksi laittaa ruokaa. :D

Eräässä perheessä on Ada ja Ida.
Toisessa perheessä on Piia ja Tiia.
Anu ja Tea.
Aatu ja Iita.

Eräässä perheessä on kahdella vanhemmalla pojalla nimen keskellä kaksi K-kirjainta xxxkkxx mutta nuoremman nimi ei olekaan vastaava, --kk-- jotenkin sen nuoremman nimi on "väärä"... Esim. tämmöisiä nimiä ovat Mikko, Jukka, Pekka, Jaakko, Heikki,

Tai jos perheessä on Hanna, Sanna, Janne, Hannu, Minna jne.

Ihan ok minusta koska meilläkin on samantapaiset nimet.

Meidän koulussa oli aikoinaan siskokset nimeltään Reea ja Reija ja vaikkei ne niin samanlaiset olekaan, kaikilla (jotka ei jomman kumman kavereita olleet) oli kauhean vaikeaa muistaa kumpi on kumpi

Yhteistyössä