Alkuperäinen kirjoittaja Haloo!:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Haloo!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuntuu pahalta, et noin halveksivaan sävyyn puhut mt-potilaasta. lultavasti käytös on juuri tätä mt-pngelmaa ja eihän hän voi sairaudelleen mitään. kaikki tuollainen kastajaisiin tulemattomuus yms on kyl tyypillistä tollasille sairauksille. tää maailma olis paljon parempi paikka elää jos ihmjiset olis ymmärtäväisempiä toisiaan kohtaan ja hyväksyisivät nämä siipirikotkin kaltaisenaan joukkoonsa. jos näet kysyt mt-potilaalta, et kummin hän itse haluisi: olla terve vaiko sairas, niin vastauksen kyl tiedät. ei ole siis itse sairauttaan itselleen valinnut. etkä säkään ap valitsisi - ja et valitse, jos jonain päivänä huomaat olevasi mt-potilas. t. mt-potilaan sisko
No oli mikä häiriö hyvänsä niin ei kyllä ole Ap:n kuvaileman ihmisen paikka lapsiperheen kuvioita hämmentämässä!!
Missäs se paikka sitten on? Laitokseen vaan?
Ei narsisti tarvitse laitoshoitoa, hän ei itseasiassa tarvitse hoitoa eikä apua ollenkaan, koska vika on aina vaan muissa ihmisissä.
Multa meni ohi, että mikä on ap:n miehen sisaren diagnoosi. Mutta ei sillä väliä, kun en kuitenkaan tietäisi, miten sitä hoidetaan. Pointtini on se, että jos läheinen on mt-potilas, jolla siis on diagnoosi ja joka saa hoitoa, on mielestäni omaisten asia häntä tukea, eikä sulkea pois elämästään.
On toki ikävää, että tämä ihminen käyttäytyy noin, mutta pitäisi yrittää muistaa, että sairaus siinä puhuu, eikä tämä ihminen itse. Rajoja käytökselle toki saa ja pitääkin asettaa, mutta tapaamisten kieltäminen ei mielestäni ole ratkaisu. Sitäpaitsi olisi aika ikävää ap:n miestäkin kohtaan. Hän kun on selvästi ilmaissut haluavansa sisarensa olevan osa elämäänsä - sairaudestaan huolimatta.
Voisikohan tässä tapauksessa isä ja lapsi jäädä kotiin kaksin, kun tuo sisar on tulossa kylään? Saisi kummi tavata lasta, eikä äidin tarvitse.