N
neuvoja
Vieras
Mä oon huolissani kaveristani. Se on vaihtamassa alaa ja on suorittanut tänä vuonna tolkuttoman määrän opintopisteitä vaativassa opinahjossa ja on menossa kesäksi töihin. Hänellä on tentti edellisenä päivänä, seuraavana päivänä menossa vanhan alansa töihin, joka on vuorotyötä. Työt jatkuvat siihen asti, kunnes opiskelu taas alkaa ja itse asiassa kaverilla on pari tenttiä myös tuon kesätyöperiodin aikana. Lapsia kaverilla ja miehellään on kolme ja heidän kanssa luonnollisesti menee kaikki loppuaika. Musta näyttää siltä, että kaveri on jo ihan loppu.
Hän itsekin puhui, että olisi ollut fiksua aloittaa työt vasta heinäkuussa, että siinäkin olisi tullut sentään kuusi viikkoa oltua töissä. Ei kuulemma kehtaa enää lykätä töihin menoa eteenpäin, kun töiden alkuun on alle kaksi viikkoa aikaa. Mä olen kehottanut häntä ajattelemaan myös omaa hyvinvointiaan. Mitä te tekisitte tossa tilanteessa?
Hän itsekin puhui, että olisi ollut fiksua aloittaa työt vasta heinäkuussa, että siinäkin olisi tullut sentään kuusi viikkoa oltua töissä. Ei kuulemma kehtaa enää lykätä töihin menoa eteenpäin, kun töiden alkuun on alle kaksi viikkoa aikaa. Mä olen kehottanut häntä ajattelemaan myös omaa hyvinvointiaan. Mitä te tekisitte tossa tilanteessa?