Mitä mieltä kaverista? (opiskelija - äiti- menossa kesäksi töihin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja

Vieras
Mä oon huolissani kaveristani. Se on vaihtamassa alaa ja on suorittanut tänä vuonna tolkuttoman määrän opintopisteitä vaativassa opinahjossa ja on menossa kesäksi töihin. Hänellä on tentti edellisenä päivänä, seuraavana päivänä menossa vanhan alansa töihin, joka on vuorotyötä. Työt jatkuvat siihen asti, kunnes opiskelu taas alkaa ja itse asiassa kaverilla on pari tenttiä myös tuon kesätyöperiodin aikana. Lapsia kaverilla ja miehellään on kolme ja heidän kanssa luonnollisesti menee kaikki loppuaika. Musta näyttää siltä, että kaveri on jo ihan loppu.

Hän itsekin puhui, että olisi ollut fiksua aloittaa työt vasta heinäkuussa, että siinäkin olisi tullut sentään kuusi viikkoa oltua töissä. Ei kuulemma kehtaa enää lykätä töihin menoa eteenpäin, kun töiden alkuun on alle kaksi viikkoa aikaa. Mä olen kehottanut häntä ajattelemaan myös omaa hyvinvointiaan. Mitä te tekisitte tossa tilanteessa?

Mä oliskelin 3,5 ammattikorkeassa ja kyllä, olin kakki kesät töissä ja lapset tarhassa, koska OLI PAKKO. Ei olis ollut puuroa eikä perunaa pöytään, jos en olis töihin mennyt. tein myös talvella välillä keikkaa jos viikolla oli koulusta vapaata ( siis päivä jolloin ei mitään opetusta). Ei 3n yh opiskelijalla ollut varaa lomailla.

Kyllähän mä ymmärrän, että töihin on mentävä, mutta kaverini ei olekaan tosiaan mikään yh. Hänellä on mies, joka käy töissä. Kaveri sanoi vaan, että kun senttejä joutuvat jatkuvasti laskemaan, niin olisi hyvä olla puskuria yllättäviä menoja varten. Eli periaatteessa voisi olla kotona, mutta sitten ei saisi koko kesänä mistään rahaa ja seuraavan vuoden opintojen aloitus rahattomana ei tietty houkuta.

itsekin menin töihin nyt kesäajaksi ja syksyllä koulun alkaessa teen vain viikonloppuisin töitä. ja kyllä mies töissä, mutta emme pärjää vain hänen tuloillaan. :(

Yhteistyössä