Mitä mieltä kauppojen sunnuntai aukiolosta? tai aukiolosta yleensä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Sohaisen ehkäpä muurahaispesää ja siksi pysyttelen harmaana... Alalla työskentelevänä koen että sunnuntai aukiolot eivät olisi välttämättömiä lainkaan... Tai no se liike missä työskentelen on auki aina klo 21 saakka ja se on mielestäni liikaa... Mielestäni sopivat aukiolot olisivat Ma-pe 9-20
ja la 9-16 ja su 12-16 (18)

Entäpä muut....

Koska käytte kaupassa jne????

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana :
Sohaisen ehkäpä muurahaispesää ja siksi pysyttelen harmaana... Alalla työskentelevänä koen että sunnuntai aukiolot eivät olisi välttämättömiä lainkaan... Tai no se liike missä työskentelen on auki aina klo 21 saakka ja se on mielestäni liikaa... Mielestäni sopivat aukiolot olisivat Ma-pe 9-20
ja la 9-16 ja su 12-16 (18)

Entäpä muut....

Koska käytte kaupassa jne????

Itse keskeytymätöntä kolmivuoroa tekevänä kannatan vapaita aukioloaikoja. Ehkäpä jopa jenkkityylisiä seven-eleven-tyylisiä aukioloaikoja läpi viikon. Vuorotyö on lisääntynyt siinä määrin yhteiskunnassamme, että perinteiset virka-ajat voisi pikkuhiljaa unohtaa.

Mä käyn lähes aina vasta klo 20 jälkeen kaupassa, koska harvoin pääsen sitä aikaisemmin lähtemään töistä. Yleensä sinkoa Citymarketiin hieman enenn sulkemisaikaa En kuole, vaikkei kaupat olekaan sunnuntaina auki. Tosin en kyllä sitten pahemmin shoppailekaan ja säästyy rahat. Toisaalta kuitenkin tykkään sunnuntaiaukioloista, sillä silloin mun ei tarvitse yrittää kerralla kantaa posketonta määrää ostoksia bussissa. Jo yhden koirantuokasäkin raahaamisessa on omat hankaluutensa.

Alkuperäinen kirjoittaja vihreemamba:
no ite tykkään kierrellä kauppoja sunnuntaisin kun ei oo mitään tekemistä,mutta kaikki sympatiat niitä kohtaan jotka joutuu siellä kaupassa oleen töissä.tosin siitä saa kivat hillot...

No ei siitä nyt niin paljoo saa. Kaupanalalla kun tuo peruspalkkakaan ei mikään hyvä ole ja yleensähän sunnuntaina ei tehdä täyttä päivää.

No tavallisesti kaupassa käydään viimeistään klo 18 eli ei tarvitsisi olla auki 21 asti. Sunnuntaina tulee joskus harvoin haettua jotain tuosta lähikaupasta mutta harvemmin oikein shoppailemaan tulee sunnuntaina lähdettyä.
Lauantaisin kyllä tulee monesti käytyä viime tingassa jus ennen klo 18 joten silloin kello 16 olis liian aikasin.

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Mie tykkäisin, jos kaupat olis auki myös sunnuntaisin. En usko olevani ainut, jolle sunnuntai ei ole sen kummempi päivä kuin tiistaikaan, joten ainakin minulle on ihan sama kumpi mulla on vapaa.

Minä tiedän monta perheellistä, jotka paljon mieluumin pitäisi sen vapaan sunnuntaina kuin arkena. Mutta onhan toki niitäkin toisin ajattelevia =)

Mä tykkään että meidän lähikauppa on auki sunnuntaina sinne ysiin asti.
Musta olis kiva jos olis suht liki joku kauppa mikä olis vuorokaudet läpeensä auki =) Tykkäisin käydä kaupassa yöllä kun sielä olis väljää.

En tykkää.Liian vähän yhteistä aikaa perheen kanssa.Ruokakaupat vois olla auki 12-16 mutta vaatekaupat kiinni.Ihan turhaa,kesäsunnuntait on yleensä hiljaisia ja liike on auki klo 20 asti.Ei jaksa edes pyhälisät innostaa,perheellisenä arvosyan vapaata enemmän.

Mulle on oikeastaan ihan sama. Käyn aika harvoin sunnuntaisin kaupassa, mutta varmaan kävisin useammin, jos sunnuntai olisi kauppapäivä ympäri vuoden. Kyllä sunnuntaiaukiolo kuitenkin helpottaa elämää :)

se on niin helppo sanoa kun ei itse tarvitse olla töissä sunnuntaisin....kun ei ollut lapsia niin se oli oikeastaan ihan sama milloin oli töissä mutta nyt kun on lapsi niin ala menee mulla ainakin vaihtoon.Haluun vapaat viikonloput.Ei se korvaus nyt niin iso ole ja jos aukioloajat vapautetaan niin varmasti lisät tippuu...

En kannata su-aukioloja. Yrittäjän vaimona harmittaa, kun puljun on PAKKO olla auki silloin, kun muukin kauppakeskus ja siitä joutuu maksamaan työntekijälle tuplapalkkaa ja rahaa tulee saman verran pe-la-su aikana kuin normaalisti la-su aikana. Eikä mun muutenkaan ole pakko päästä sunnuntaina kauppaan. Jostain huoltoasemalta voi ostaa, jos on pakko.

Yhteistyössä