Mitä mieltä juhlattomista häistä tai pelkästä ilmoituksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moekoe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Serkku meni naimisiin "salaa", ei mitään ongelmaa kellekään, ei edes äidilleen, joka häitä oli kovasti odottanut.

Kaverin sisko meni "salaa" naimisiin, kaverini veti niin pahasti herneet nessuun, ettei enää nykyisin ole siskoonsa missään yhteyksissä, vain ja ainoastaan tämän "salanaimisen" vuoksi.

Että hankala on sanoa, miten suku/kaverit suhtautuu... Itse en pistä pahaksi, jokainen juhlii tyylillään ja jos juhlat ei kuulu tyyliin, ne ei sitten kuulu eikä siihen ole minulla "vieraana" mitään nokankoputtamista.

sormuksista, mulla on kalevalan polku, pronssisena.

häistä, me mietittiin että mennään salaa ohikulkiissa naimisiin, mutta anoppi ois varmaa hirttäny mut siinä vaiheessa, joten meillä oli lähimmät ystävät ja molempien sisarukset/vanhemmat ja mun isovanhemmat paikalla. eli alle 30henkeä.
ja saatiin jopa melkein ihmiset ymmärtämään ettei lahjoja, niitä ei tullut kuin kolme.

Suorastaan mahtavaa.
Olisin onnellinen parin puolesta ja onnellinen omasta puolesta kun ei tarvitse osallistua juhlintaan, hössötyksiin, ei rahanmenoa (ehkä silti jollain pienellä muistaisin paria), ei vaatehuolia.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24756591:
Ja lisäys, meillä homma oli semmoinen että klo14.00 alko ja kesti kolme tuntia.

Toi teidän tapa kuulostaa kyllä tosi kivalle.

Mulla niin patti tilanne, että porukat pilaa osittain, kutsutaan ne tai ei... Että sitä pienintä pahaa tässä yritetään puntaroida.

Pääsääntöisesti siis hyvin suhtaudutaan "karkaajiin". Nyt on hyvä taas pohdiskella.

Kiitti vastauksista, enemmänkin mielipiteitä otetaan vastaan, tietty...

Mä en halua mitään kinkereitä tai pukuja tai mitään, eikä toi mieskään näytä kauhean pettyneeltä =) Mutta vähän "jännittää" isovanhempien ja muiden sen ikäisten kanta... niitä kun on vielä monta suvuissa ja kovasti ovat meille vuosia jo puhelleet, että "kyllä teidänkin vihille pitäis..."

Mutta juu, sormuksiakin epäröidään täällä vielä, että juu vai ei.. Hankalaa, ehkä. :snotty:

Täh? Kinkerit? Tiedätkö sä mitä se sana tarkoittaa?

No kyllä minä ihmettelisin, jos joku läheinen/sukulainen menisi naimisiin ilman juhlia noin vaan.Se olisi outoa. Meillä päin häät ovat iso perhejuhla, jonne kokoonnutaan koko suvun ja ystävien voimin juhlimaan hääparia. Eräs sukulaispari taas teki niin, että meni maistraatissa naimisiin ja pitivät juhlat paria viikkoa jälkeen päin. Kyllä siinä olis vähän ihmettelemistä, kun kaikki kuitenkin odottivat kirkko vihkimistä ja että vihkiminen ja juhlat ovat samana päivänä.

Mutta kai kukin tekee tavallaan, itse en kehtaisi olla järjestämättä juhlia tai mennä maistraatissa naimisiin, kun kuitenkin tiedän suvun mielipiteen ja perinteet.

Meillä oli vihkimisessä ja "juhlimassa" vain 2 todistajaa joka oli meidän yhteinen tuttavapariskunta. Vietettiin mukava ohjelmallinen päivä oman maun mukaan. Sopi meille hyvin kun ei kumpikaan välitetä olla juhlien keskipisteenä. Vihkimisen ja valokuvauksen välissä me molemmat soitettiin tuoreille anopeille ja ilmoitettiin tittelinvaihdoksesta. Eipä tullut keneltäkään mitään negatiivista kommenttia.

No kyllä minä ihmettelisin, jos joku läheinen/sukulainen menisi naimisiin ilman juhlia noin vaan.Se olisi outoa. Meillä päin häät ovat iso perhejuhla, jonne kokoonnutaan koko suvun ja ystävien voimin juhlimaan hääparia. Eräs sukulaispari taas teki niin, että meni maistraatissa naimisiin ja pitivät juhlat paria viikkoa jälkeen päin. Kyllä siinä olis vähän ihmettelemistä, kun kaikki kuitenkin odottivat kirkko vihkimistä ja että vihkiminen ja juhlat ovat samana päivänä.

Mutta kai kukin tekee tavallaan, itse en kehtaisi olla järjestämättä juhlia tai mennä maistraatissa naimisiin, kun kuitenkin tiedän suvun mielipiteen ja perinteet.
Kuulostaapa ahdistavalta.

Meillä tilanne se, että ei todellakaan haluta juhlia, eikä kumpikaan meistä ole kokenut edes avioliittoa mitenkään tärkeäksi tai muutenkaan omaksi jutuksi. Mutta tosiasia on se, että tää on ainoa keino turvata muksun tulevaisuus, jos mulle jotain joskus kävisi. Ja siksi siis vihille. Muuten ei varmaan mentäisi ollenkaan.
Siksi tuntuis tosi typerälle järjestää jotain pelkästän tavan vuoksi.

Yhteistyössä