Mitä mieltä juhlattomista häistä tai pelkästä ilmoituksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moekoe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moekoe

Aktiivinen jäsen
27.09.2011
4 182
0
36
Eli miltä tuntuis saada jälkikäteen tietää, että kaveri-sisko-lapsi-lapsenlapsi tms olisi mennyt "salaa" naimisiin?

Me on suunniteltu, ettei haluta mitään isoa härdelliä, että käytäis vaan tossa maistraatissa pyörähtämässä. Kummallakin on aika paljon perhettä ja kavereita ja muita, mutta suurin osa asuu 400 kilometrin päässä, osa pidemmälläkin. Jotenkin tuntuu tyhmältä kertoa etukäteen ihmisille, kun ei kumminkaan niiltä mitään haluta. Ja hassua ajatella, että joku tulis paikalle sen 10 minuutin takia mitä se vihkiminen vie maksimissaan...
Kaipailen vähän näkökulmia, miten ottaisitte asian? Haluaisitte tietää etukäteen? Vai olisko homma ok, kun vaan sit myöhemmin kerrottais puhelimessa?

Mä olen suunnitellut samaa mieheni kanssa. Käytäisiin maistraatissa ja vietettäisiin yhdessä "häät" eli käytäisiin syömässä ja vaikka reissussakin. Ilmoitettaisiin myöhemmin kaikille esim. kortilla ja kuvalla.

Mun mielestä ok, koska en pidä häistä. Mielestäni se olisi mun ja mieheni juhla jos me naimisiin mentäisiin kymmenen vuoden tuntemisen jälkeen eikä kenenkään siitä pitäisi nokkiinsa ottaa jos eivät pääse juhlimaan.

Mun sisko lähti Kemijärvelle miehensä siskon perheen luo "tapetoimaan" ja menivät siellä sitten salaa naimisiin. Ei siitä kukaan suuttunut tai muuta sellasta.

Tee just niin ku itse haluat, sää se olet naimisiin menossa.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Kaverit ilmoittivat että ovat menneet naimisiin "salaa", ei ongelma
Miehen vanhemmat ilmoittivat kerran sivulauseessa että ovat menneet naimisiin, ei ongelma

Joten: ihan ok. Ei ne juhlat mitkään pakolliset ole, vaikka kivoja ovatkin.

Hassulta tuntui lähinnä katsoa hääkuvaa, jossa morsiuspari oli pukeutunut kirkkohäät tyyliin, eli morsiammella pitkä valkoinen hääpuku. Häissä ei ollut ketään vieraita kummankaan suvusta. Myöhemmin pariskunta erosi.

Meidän häät vietettiin "salaa", ja samoin ystävänikin häät. Ihan ok, sehän on kunkin parin oma asia miten hääpäivänsä viettävät. Itse inhoan turhaa hössötystä ja olisin varmaan saanut mahahaavan stressistä häitä järjestäessä.

Kiitti vastauksista, enemmänkin mielipiteitä otetaan vastaan, tietty...

Mä en halua mitään kinkereitä tai pukuja tai mitään, eikä toi mieskään näytä kauhean pettyneeltä =) Mutta vähän "jännittää" isovanhempien ja muiden sen ikäisten kanta... niitä kun on vielä monta suvuissa ja kovasti ovat meille vuosia jo puhelleet, että "kyllä teidänkin vihille pitäis..."

Mutta juu, sormuksiakin epäröidään täällä vielä, että juu vai ei.. Hankalaa, ehkä. :snotty:

Meillä ainakin ottivat ihan hyvin uutisen vastaan. Luulen, että olivat vain tyytyväisiä, että vihillä oli käyty. Eli päällimmäinen tuntemus taisi olla meidän vanhemmilla helpotus. :D

Se tuli vielä mieleen, että miten te olette asian sit muille kertoneet? Tai miten teille on kerrottu?
Mies sanoi puoliksi vitsillä, että vaihdetaan vaan FBhen siviilisääty ja odotellaan että koska alkaa puhelin soimaan, mutta ei ehkä reiluin keino.... :laugh:

Se tuli vielä mieleen, että miten te olette asian sit muille kertoneet? Tai miten teille on kerrottu?
Mies sanoi puoliksi vitsillä, että vaihdetaan vaan FBhen siviilisääty ja odotellaan että koska alkaa puhelin soimaan, mutta ei ehkä reiluin keino.... :laugh:

Ei me kerrottu kuinkaan. Mutta ilmeisesti asia oli hyvin toivottu, koska vihkisormukseni huomattiin varmaan minuutissa, kun menimme vanhempieni luokse kylään. :) Ja sittenhän se sana lähti leviämään.

Siitä vaan, jos siltä tuntuu. En itse kyllä ymmärrä, miksi hääpäivän pitäisi olla joku salaisuus. Ihan hyvin voi ilmoittaa läheisille, että menemme kahden viikon päästä torstaina ruokkiksella maistraatissa naimisiin. Ja jos jollekin läheiselle on tosi tärkeää päästä seuraamaan sitä vihkimistä, niin miksikäs ei. Jos siis vaikkapa vanhemmat haluavat tulla seuraamaan tilaisuutta, niin haittaisiko se? Jotkut käyvät vihkimisen jälkeen vaikkapa lounaalla maistraatissa paikalla olleiden kanssa, ja menevät sitten iltapäiväksi töihin.

Tee ihan kuin hyvältä tuntuu. :) Mutta minusta asiasta voi hyvin kertoa etukäteenkin. Eihän niihin hääjuhliinkaan ilman kutsua mennä, ei siis maistraattihäihinkään tulla kuokkimaan. Ja sen verran kunnioittaisin esim. jotain vanhaa sukulaista, että halutessaan hän saisi tulla sitä parin minuutin vihkimistä seuraamaan.

[QUOTE="vieras";24754666]Siitä vaan, jos siltä tuntuu. En itse kyllä ymmärrä, miksi hääpäivän pitäisi olla joku salaisuus. Ihan hyvin voi ilmoittaa läheisille, että menemme kahden viikon päästä torstaina ruokkiksella maistraatissa naimisiin. Ja jos jollekin läheiselle on tosi tärkeää päästä seuraamaan sitä vihkimistä, niin miksikäs ei. Jos siis vaikkapa vanhemmat haluavat tulla seuraamaan tilaisuutta, niin haittaisiko se? Jotkut käyvät vihkimisen jälkeen vaikkapa lounaalla maistraatissa paikalla olleiden kanssa, ja menevät sitten iltapäiväksi töihin.

Tee ihan kuin hyvältä tuntuu. :) Mutta minusta asiasta voi hyvin kertoa etukäteenkin. Eihän niihin hääjuhliinkaan ilman kutsua mennä, ei siis maistraattihäihinkään tulla kuokkimaan. Ja sen verran kunnioittaisin esim. jotain vanhaa sukulaista, että halutessaan hän saisi tulla sitä parin minuutin vihkimistä seuraamaan.[/QUOTE]

Musta tuntuu, että noi meidän vanhukset on kaikki niin huonossa kunnossa, että tuskin lähtevät kumminkaan, mutta varmaan lahjovat sit jotenkin. Ja sitäkän ei oikein haluta. Tää naimisiin meno on vähän tällainen välietappi kohti sitä oikeaa tavoitetta, eli perheensisäistä adoptiota.

On ollut puhetta myös siitä, ettei sanota kenellekään mitään kuin vasta sitten, kun adoptiokin on jo hyväksytty... Mietintää, mietintää..

Tekstareita äideille ja siskoille, yhdelle läheiselle sähköpostia +kuvat ja muulle maailmalle fb.

ihmiset ovat onnitelleet ja olemme saaneet yhden lahjakortin ja yhden paketin. Aluksi jotkut kyselivät tarjoomisten perään, mutta ilmoitimme, että juhlat on jo juhlittu kahden kesken . Minun tietooni ei ole tullut että kukaan olisi pahastunut. Voi olla että moni on salaa huokaissut tyytyväisyydestä kun ei ole tarvinnut laittaa rahaa ja aikaa juhlahössötykseen.

[QUOTE="vieras";24754924]Tekstareita äideille ja siskoille, yhdelle läheiselle sähköpostia +kuvat ja muulle maailmalle fb.

ihmiset ovat onnitelleet ja olemme saaneet yhden lahjakortin ja yhden paketin. Aluksi jotkut kyselivät tarjoomisten perään, mutta ilmoitimme, että juhlat on jo juhlittu kahden kesken . Minun tietooni ei ole tullut että kukaan olisi pahastunut. Voi olla että moni on salaa huokaissut tyytyväisyydestä kun ei ole tarvinnut laittaa rahaa ja aikaa juhlahössötykseen.[/QUOTE]

Jotain tällaista mekin suunnitellaan, ehkä. Kiva kuulla, että on otettu hyvin! Luulen, että mein kaverit ottaa asian rennommin, mut noi vanhemmat...

no meillä on tulossa miehen kanssa maistraatti vihkimen tässä muutaman kuukauden sisään, sinne otetaan vain ne kaksi todistajaa. varmaankin kummanki paras ystävä tulee.
itse en haluaisi juhlia ollenkaan, mutta mies haluaa pitää juhlat ystävilleen, joten vuokrataan pari mökkiä ja biletetään siellä. sinne on kai kutsuttava sisaruksenikin, vanhemmilleni en aio kertoa koko tapahtumasta mitään vaikka ollaan todella läheisiä ja sisaruksillekin kerron vasta kun on pakko kutsua juhliin.
en mene muiden takia naimisiin vaan sen takia että saataisiin koko perhe samasukunimi.
vanhempani todennäköisesti loukkaantuvat, mutta en halua mitään turhaa hössötystä.

no meillä on tulossa miehen kanssa maistraatti vihkimen tässä muutaman kuukauden sisään, sinne otetaan vain ne kaksi todistajaa. varmaankin kummanki paras ystävä tulee.
itse en haluaisi juhlia ollenkaan, mutta mies haluaa pitää juhlat ystävilleen, joten vuokrataan pari mökkiä ja biletetään siellä. sinne on kai kutsuttava sisaruksenikin, vanhemmilleni en aio kertoa koko tapahtumasta mitään vaikka ollaan todella läheisiä ja sisaruksillekin kerron vasta kun on pakko kutsua juhliin.
en mene muiden takia naimisiin vaan sen takia että saataisiin koko perhe samasukunimi.
vanhempani todennäköisesti loukkaantuvat, mutta en halua mitään turhaa hössötystä.

Meillä on päivä päätetty jo tammikuun alkuun. Mä luulen, et mun vanhemmille ja systerille tää voi olla loukkaantumisen paikka. Me mietittiin kans noita bileitä, mut välimatkat niin pitkät, et taitaa jäädä nekin väliin!

Meillä on päivä päätetty jo tammikuun alkuun. Mä luulen, et mun vanhemmille ja systerille tää voi olla loukkaantumisen paikka. Me mietittiin kans noita bileitä, mut välimatkat niin pitkät, et taitaa jäädä nekin väliin!

meillä joulukuussa=)
me vuokrattiin mökki paikkakunnalta jossa miehen kaverit asuu, eli me mennään heidän luokseen juhlimaan jotta mahdollisimman moni pääsee. samalla häämatka=)

meillä joulukuussa=)
me vuokrattiin mökki paikkakunnalta jossa miehen kaverit asuu, eli me mennään heidän luokseen juhlimaan jotta mahdollisimman moni pääsee. samalla häämatka=)
Jos me mennään lähelle meidän kavereita, niin perheetkin on sit nurkan takana... Että se nyt vaan ei käy... :)
Me ei haluttais himasta lähtee mihinkään. Tiedän miten haluaisin, mut tuntuu tyhmältä, kun tiedän jo etukäteen et mun perhe, veljeä lukuunottamatta, ei tule ottamaan sitä kuinkaan hyvin. :headwall:

Eilen illalla vielä mietittiin sormuksia.. kun mä en oikein tykkää käyttää koruja, mutta mies oli vähän ajatellut, että ne vois olla... Tiedä sitten...

Jos me mennään lähelle meidän kavereita, niin perheetkin on sit nurkan takana... Että se nyt vaan ei käy... :)
Me ei haluttais himasta lähtee mihinkään. Tiedän miten haluaisin, mut tuntuu tyhmältä, kun tiedän jo etukäteen et mun perhe, veljeä lukuunottamatta, ei tule ottamaan sitä kuinkaan hyvin. :headwall:

Eilen illalla vielä mietittiin sormuksia.. kun mä en oikein tykkää käyttää koruja, mutta mies oli vähän ajatellut, että ne vois olla... Tiedä sitten...

no mulle tulee mun mummun vanha vihkisormus, sileä keltakultainen kun en tykkää noista timanttihörselöistä... jos tuota ei olis valmiina niin en ottaisi sormusta ollenkaan!

mutta jokainen menee tyylillään, itsenne takiahan te vihillä käytte ette sukulaisten!=) ja kyllä ne leppyy... minä ainakin toivin niin ettei mene joulu pilalle=) =)

no mulle tulee mun mummun vanha vihkisormus, sileä keltakultainen kun en tykkää noista timanttihörselöistä... jos tuota ei olis valmiina niin en ottaisi sormusta ollenkaan!

mutta jokainen menee tyylillään, itsenne takiahan te vihillä käytte ette sukulaisten!=) ja kyllä ne leppyy... minä ainakin toivin niin ettei mene joulu pilalle=) =)
Mä ajattelin, et jos sormukseen päädytän, niin sit se on varmaan kalevalakorun kaarna. Sitä ei käsittääkseni saa kuin hopeisena. Mä en oikein tykkää käyttää keltakultaa, mut hopeakoruja käytän joskus. Enkä näe syytä maksaa valkokultasormuksesta sikana, kun en sit tiedä, et pidänkö sitä "aina" vai onko se kaapissa enimmäkseen...

Mutta juu, meidän asiahan se on, mut ottaa vaan päähän, kun tietää jo valmiiksi, että sanomista tulee...

Meidät vihittiin kohta vuosi sitten maistraatissa kahden läheisen ystävän läsnäollessa. Olimme kaikki tälläytyneet asiaan kuuluvalla tavalla. Juhlimme syömällä yms sen jälkeen. Eli hyvin pienimuotoiset häät meille kahdelle.
Illalla sitten lähetimme viestejä vanhemmille yms. Loput hoksasivat fb:n kautta. Meillä kaikki otti asian hyvin vastaan.

Yhteistyössä