Mitä mieltä jääkiekkoharrastuksen aloittamisesta 4-vuotiaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom

Vieras
Kaveri kertoi, että on viemässä 4-vuotiastansa syksyllä pelaamaan lätkää, siis kiekkokouluun, ja kysyi, tulisiko oma poikani mukaan. Minä olin vähän ihmeissäni, kun minusta kurinalainen harrastaminen ei oikein sovellu vielä 4-vuotiaalle. Mitä mieltä te muut olette? Jotenkin tuntuu turhalta lähteä roudaamaan pikkulasta treeneihin kerta-pari viikossa.

Täällä on niin että 4 vuotiaille on ns isä-poika (voi olla kuka vaan aikuinen lapsen kanssa ja lapsi voi olla tyttökin ;) luistelua ja 5 vuotiaina on sitten luistelukoulu jossa myös kiekkojuttuja harjoitellaan mut ennenkaikkea luistelua

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakin jalkapallokoulut on ihan potkiskelua ja leikkimistä. Kiekkokoulut lienee samaa sarjaa.

Onko näin? Jotenkin olen ymmärtänyt kaverin puheista, että ainakin jo 6-vuotiaana pelaavat ihan tosissaan ja että tuo alkukaan ei ihan leikkimistä enää ole. Mutta voin toki olla väärässäkin. Seuroissakin on varmaan eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Täällä on niin että 4 vuotiaille on ns isä-poika (voi olla kuka vaan aikuinen lapsen kanssa ja lapsi voi olla tyttökin ;) luistelua ja 5 vuotiaina on sitten luistelukoulu jossa myös kiekkojuttuja harjoitellaan mut ennenkaikkea luistelua

Tuossa seurassa ovat ilman vanhempia 4-vuotiaina jo. Ja on nimeltään kiekkokoulu.

kyllä me ainakin pojan viedään jäkisharrastukseen heti ku pystyssä luistimilla pysyy! Vaikkei se harrastus kestästään ku vuoden-kaks. Oppii ainakin kunnolla luisteleen ja liikkumaan. Mies totesi sen olevan melkein välttämätöntä :D ....itteään häntä harmittaa ettei koskaan päässy ja oppinu KUNNOLLA luisteleen...

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
kyllä me alettiin jo viime syksynä, kun likka oli 3v, käymään luistelukoulua ja kevättalvella lämittiinki kiekkoa jo ekan kerran B) ja nyt syksyllä jatketaan taas!

Mutta siis ilman vanhempia jo?

ei kyllä mä olin sielä mukana.. ja niin oli muillaki lapsilla.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiamam:
kyllä me ainakin pojan viedään jäkisharrastukseen heti ku pystyssä luistimilla pysyy! Vaikkei se harrastus kestästään ku vuoden-kaks. Oppii ainakin kunnolla luisteleen ja liikkumaan. Mies totesi sen olevan melkein välttämätöntä :D ....itteään häntä harmittaa ettei koskaan päässy ja oppinu KUNNOLLA luisteleen...

No monesti ne onkin enemmän isien tahto kuin niiden lapsien. Meillä kun ei tätä "ongelmaa" ole, kaverin perheessä kylläkin. Poika oppi kyllä tosi hyvin luistelemaan jo viime talvena 3,5-vuotiaana

Ehdottomasti kannattaa viedä lasta jääkiekkoharjoituksiin, mikäli poika poika tai tyttö sitä itse haluaa! Voin kertoa, että 4-vuotiaan jääkiekkoilu ei ole vielä moneen vuoteen "kurinalaista harrastamista," ja kysehän on siis jääkiekkokoulusta. Kiekkokoulut ovat jääkiekkoon ja luisteluun tutustumista ja perusasioiden opettelua leikkien ja hauskojen harjoitusten kautta, ei verenmaku suussa reenaamista. Ja tuskin kolmea kertaa viikossa joudut lasta kyyditsemään hallille vielä pitkään aikaan. Ja mikäli lapsesi innostus jääkiekkoa kohtaan säilyy, saatat huomata kymmenen vuoden kuluttua touhun ollessa jo hieman "kurinalaisempaa harrastamista," kuinka paljon lapsen harjoutuksiin kuskaamisesta on ollut lapselle hyötyä ja iloa! Itse olen pikkulikasta asti ollut mukana jääkiekon parissa ja nyt en voi kuin kiittää vanhenpiani siitä, että he ovat mahdollistaneet sen.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakin jalkapallokoulut on ihan potkiskelua ja leikkimistä. Kiekkokoulut lienee samaa sarjaa.

Onko näin? Jotenkin olen ymmärtänyt kaverin puheista, että ainakin jo 6-vuotiaana pelaavat ihan tosissaan ja että tuo alkukaan ei ihan leikkimistä enää ole. Mutta voin toki olla väärässäkin. Seuroissakin on varmaan eroa.

siinä että 6-vuotiaat pelaavat jo "tosissaan" ei mielestäni ole mitään pahaa.

Yhteistyössä