Mitä mieltä isän toiminnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Joku 4-5v. poika oli ilmeisesti isänsä kanssa liikenteessä, poika näytti erittäin vilkkaalta ja joka paikkaan ponkkoilikin. isänsä yritti että ottais kädestä kii poikaa muttei poika suostunu vaan rimpuili aina irti. Tämä lapsi päättikin hypätä vastaan tulevan auton eteen, möllisti vielä kuskille. isänsä otti korvasta kiinni ja huuti pojalle että ikinä et tuota tee! Se sama ponkkoilu jatku kyllä.

Mulle tuli heti mieleen tää palsta ja kuvittelin että mitähän täällä oltais asiasta mieltä.

Mietitte varmaan miten kaiken näin mutta kävelin heidän perässä kauppaan.

Jos oisin tuossa tilanteessa niin en olis edes lapsen kanssa kauppaan menny, eli takasin autoon oisin kantanu. Jos taas pakko päästä kauppaan niin kyllä oisin sen pojan ottanu vaikka kainaloon ja vieny sinne kauppaan.

Itselläni hyvin hankalassa uhmassa oleva isokokoinen kuusivuotias poika. Itse olen lyhyt ja pieni, joten en saa poikaa enää kannettua tms. Kerran sitten juttelin asiasta psykologin kanssa, joka on erikoistunut myös lastensuojeluasioihin sosiaalipuolelle ja hän sanoi että jos tulee sellainen paikka ettei poika tottele vaan pyrkii pois/autotielletms. niin on luvallista ottaa korvasta kiinni. Ei tietenkään saa vetää, mutta kun pitää vaan korvasta kiinni niin poika kyllä seuraa mihin tahansa.

Että ehkä ei kannattaisi hysterisoida ihan joka asiasta, jos vanhempi koskettaa uhmakasta lastaan. Aina ei ole kyse väkivallasta.

meillä ei ehkä ihan korvasta ois talutettu pois tieltä vaan siitä osasta mikä ensimmäisenä käteen sattuu. :ashamed: tuomosessa tilanteessa säikähdys on sen verran valtava että ei välttämättä tule ajateltua ihan tappiin asti asiaa.
toivottavasti edes isä pyysi kuskilta anteeksi lapsen aiheuttamaa ylimääräistä sydämen tykytystä..

Ja lisättäköön että meillä neiti tulee sujuvasti kun laittaa käden niskaan, ei siis tarvistse edes puristaa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
meillä ei ehkä ihan korvasta ois talutettu pois tieltä vaan siitä osasta mikä ensimmäisenä käteen sattuu. :ashamed: tuomosessa tilanteessa säikähdys on sen verran valtava että ei välttämättä tule ajateltua ihan tappiin asti asiaa.
toivottavasti edes isä pyysi kuskilta anteeksi lapsen aiheuttamaa ylimääräistä sydämen tykytystä..

Onneks siinä ei ajeltu kovaa kun parkkipaikkaa etti tai oli lähdössä, poika hyppäs eteen ja sit heti takas sivuun mutta jos olis ollu kova vauhti kuskilla niin oishan siinä saattanu pahemmin käydä.

Ei pyytäny anteeks mutta ei siinä kyllä kukaan pysähtynykään että olis voinu.