Mitä mieltä ihmisestä joka kailottaa ystävilleen, että vihaa miehiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielenkiinnosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielenkiinnosta

Vieras
Tai sellaisesta joka sanoo vihaavansa naisia? Kertoo avoimesti että hänellä on mies/naisviha?
Perustuen ilmeisesti vain johonkin menneisiin huonoihin suhteisiin, ei siis kyse mistään sellaisesta, että olisi joutunut juuri raiskatuksi ja viha peittoaisi oikeasti vain ymmärrettävää pelkoa.

Mites se, että vihaa lapsia ja kertoo lapsivihastaan kavereilleen?

No, jokaisella oikeus mielipiteeseensä mutta ihmettelisin yleistystä sekä voimakasta ilmausta.
Jotenkin tulisi myös hieman puolustusreaktio. Jos sanoisi vihaavansa naisia/miehiä/lapsia niin vihaisi myös jota kuta perheeni jäsentä.

Mun mielestä tollasten ääneen kailottaminen on vain typerää ja lapsellista. Jos se joku kumppani on ollut vittupää niin minkälainen ihminen kokee oikeudekseen halveksia kaikkia naisia ja miehiä siinä samassa varsinkin muille ihmisille joilla mahdollisesti niitä tyttöjä, poikia, miehiä ja vaimoja? Tilannetajua? Aika yksinkertainen ainakin eikä maailmaan taida oikein muita ihmisiä mahtuakkaan. Lapsiviha nyt tuntuu olevan suurinpiirtein muotia.
Nää tällaset heitot oikeesti kannattaa pitää omassa päässään, antaa tosi hölmön vaikutelman ihmisestä.

Eiköhän se perustu juurikin niihin huonoihin kokemuksiin. Varmaan mieleentuleva ajatus yhdelle ja toiselle joka on joutunut pahasti pettymään, useammankin kerran. Jotkut sitten vaan ovat kovempia huutamaan noita juttuja ääneen, yleistävät asioita sukupuolesta riippuviksi ja ovat pitkävihaisia. Ehkä käyttävät myös puolustusreaktiona ettei kaverit rupea heti ehdottelemaan uutta miestä tilalle.

Multa riittää ymmärrystä, ihmisvihaan.
On huonoja kokemuksia.
Eli olisin ymmärtäväinen ja yrittäisin käyttäytyä hyväksyvästi, hyväksyminen luo hyväksyntää.

Mun mielestä tollasten ääneen kailottaminen on vain typerää ja lapsellista. Jos se joku kumppani on ollut vittupää niin minkälainen ihminen kokee oikeudekseen halveksia kaikkia naisia ja miehiä siinä samassa varsinkin muille ihmisille joilla mahdollisesti niitä tyttöjä, poikia, miehiä ja vaimoja? Tilannetajua? Aika yksinkertainen ainakin eikä maailmaan taida oikein muita ihmisiä mahtuakkaan. Lapsiviha nyt tuntuu olevan suurinpiirtein muotia.
Nää tällaset heitot oikeesti kannattaa pitää omassa päässään, antaa tosi hölmön vaikutelman ihmisestä.

No joo, varmasti opettajainhuoneessa ymmärretään lapsivihamieliset kommentit, ja sh voi heittää toiselle jotain vihamielistä omaisista tai potilaista, eli kun on saanut liikaa jotain lajia, niin joskus voi tulla heitettyä jotain.

Eri asia on jos jatkuvasti julistaa kaikille jotain.

Rasittavaa huomionhakuisuutta tuollainen. Mulla on kaveri, joka ei kertakaikkiaan pidä lapsista ja tiedän sen, mutta kyllä hän aikuisena ihmisenä pystyy olemaan välillä lasten seurassa eikä kailota joka välissä vihaavansa heitä. Miesten vihaaminen on jotain keskenkasvuista "pojat on tyhmii" kiukuttelua.

No mä voisin sanoa että vihaan miehiä. Siis tietysti parisuhdemielessä, enhän minä veljeäni vihaa. Minä en enää luota yhteenkään tyyppiin, johtuu varmaan siitä että jokainen johon olen ollut suhteessa on kohdellut mua törkeästi, ollut ilkeä tai väkivaltainen. Minä en vain usko enää toisenlaisia olevankaan. Ei ainakaan mulle. Eikä tosiaan ole kokemusta vain yhdestä tai kolmestakaan miehestä, vaan näitä on nähty.

Ja pakko lisätä vielä, että mun mielestäni tyhmiä ovat ne jotka väheksyvät toisen kokemuksia ja tunteita, ja ottavat sen jotenkin loukkauksena omaa miestään kohtaan. Ettekö voi vain ajatella että joo, voihan se olla että miehet ovat paskoja, mutta onneksi mun oma on poikkeus? Kuin vakavasti teidän täytyy toisen mielipiteet ottaa, jos alatte ottaa ne henk.koht. loukkauksena?

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28975677:
Ja pakko lisätä vielä, että mun mielestäni tyhmiä ovat ne jotka väheksyvät toisen kokemuksia ja tunteita, ja ottavat sen jotenkin loukkauksena omaa miestään kohtaan. Ettekö voi vain ajatella että joo, voihan se olla että miehet ovat paskoja, mutta onneksi mun oma on poikkeus? Kuin vakavasti teidän täytyy toisen mielipiteet ottaa, jos alatte ottaa ne henk.koht. loukkauksena?

Öö... Miksi minun pitäisi ajatella noin? Tukeakseni kaverini irrationaalista ajattelutapaa? Jos oma kokemukseni ei ole sellainen, että pitäisin toista sukupuolta läpeensä mätänä, en voi ajatella muulla tavalla jonkun toisen mieliksi. Ikävää, jos sulla on huonoja kokemuksia, mutta näin se on.

Öö... Miksi minun pitäisi ajatella noin? Tukeakseni kaverini irrationaalista ajattelutapaa? Jos oma kokemukseni ei ole sellainen, että pitäisin toista sukupuolta läpeensä mätänä, en voi ajatella muulla tavalla jonkun toisen mieliksi. Ikävää, jos sulla on huonoja kokemuksia, mutta näin se on.
no eihän sun tarvi ajatella samalla tavalla kuin kaveri, eikä sun tarvis edes ajatella että kaveri on väärässä, etkö sä voi vain ajatella että se on sen mielipide ja sillä selvä, ette kai te muistakaan asioista ole samaa mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28975677:

Ei mun tarvitse kaikkea sulattaa vaikka toisella olisikin ollut huono miesmaku/tuuri jne. Eli joo on silläkin toki merkitystä miten vaahtoaa, mutta kaikkea ei tarvitse sietää ja käytöstavat voi silti säilyttää, ei se oikeuta olemaan inhottava vaikka olisikin huonoja miehiä ollut. Ei se " en pysty enää luottamaan miehiin" siis ole mikään sellainen lause näin esimerkkinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28975720:
no eihän sun tarvi ajatella samalla tavalla kuin kaveri, eikä sun tarvis edes ajatella että kaveri on väärässä, etkö sä voi vain ajatella että se on sen mielipide ja sillä selvä, ette kai te muistakaan asioista ole samaa mieltä?

Viittasin tuohon aiempaan viestiisi, "ettekö voi vain ajatella..." Ehkä otin sen liian kirjaimellisesti.

Yhteistyössä