V
vierailija
Vieras
Kävin naisten terveystarkastuksessa (joukkotutkimus). Kerroin terkkarille jättäneeni hormoniehkäisyn pois vuosi sitten, en siksi että haluaisin enempää lapsia vaan hormonit aiheutti kasan sivuoireita mm. Vuotohäiriöitä ja olin käyttänyt sitä jo melkein 15v. Joten halusin muutenkin eroon hormoneista. Ehkäisynä tällä hetkellä kortsu..vaan terkkari oli sitä mieltä että minun pitäisi heti laitattaa vähintäänkin hormonikierukka ettei parisuhde kärsi kondomin käytön vuoksi...melkein syytti minua vastuuttomaksi ja puhui Ikäänkuin minä ja vain minä olisin vastuussa ehkäisystä. Olen 15v. Kärsinyt hormoneiden aiheuttamista vaivoista, miksi ei mies voisi välillä huolehtia. Mainitsin myös että olen yrittänyt miestä suositella vasektomiaan..mutta sekin tuntui olevan myrkkyä..kun ei miestä saa sellaiseen painostaa ja sekin on pitkä prosessi eikä tehoa heti..ainoa oikea ratkaisu on että minä laitatan hormonikierukan...olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen..eikä mieskään ole valittanut. Nykyään ei vaivaa haluttomuuskaan enää kuten ennen...enemmän se aiheutti kitkaa parisuhteeseen kuin kortsun käyttö.