mitä mieltä...ehkäisyasiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kävin naisten terveystarkastuksessa (joukkotutkimus). Kerroin terkkarille jättäneeni hormoniehkäisyn pois vuosi sitten, en siksi että haluaisin enempää lapsia vaan hormonit aiheutti kasan sivuoireita mm. Vuotohäiriöitä ja olin käyttänyt sitä jo melkein 15v. Joten halusin muutenkin eroon hormoneista. Ehkäisynä tällä hetkellä kortsu..vaan terkkari oli sitä mieltä että minun pitäisi heti laitattaa vähintäänkin hormonikierukka ettei parisuhde kärsi kondomin käytön vuoksi...melkein syytti minua vastuuttomaksi ja puhui Ikäänkuin minä ja vain minä olisin vastuussa ehkäisystä. Olen 15v. Kärsinyt hormoneiden aiheuttamista vaivoista, miksi ei mies voisi välillä huolehtia. Mainitsin myös että olen yrittänyt miestä suositella vasektomiaan..mutta sekin tuntui olevan myrkkyä..kun ei miestä saa sellaiseen painostaa ja sekin on pitkä prosessi eikä tehoa heti..ainoa oikea ratkaisu on että minä laitatan hormonikierukan...olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen..eikä mieskään ole valittanut. Nykyään ei vaivaa haluttomuuskaan enää kuten ennen...enemmän se aiheutti kitkaa parisuhteeseen kuin kortsun käyttö.

Etteköhän te saa paremmin asiat kahdestaan puitua, kun et koitat kuunella terkkaria jos olet erimieltä?

Tunnetko ihan tosissasi syylisyyttä siitä et vaadit kortsua kun muut ei käy?
Jos se on koko suhteen tuho, että kortsu otettiin käyttöön niin anna olla. Et sä voi itseäsikään kiduttaa..

Joten kumipuku miehelle ja hommiin!

Jos teillä on teille toimiva ehkäisykeino niin mitä väliä muiden sanomisilla on?

Olen ollut kohta kaksi vuotta ilman mitään hormooneja ja minä nautin tästä tilanteesta,meillä mies on hoitanut ehkäisyn lopullisesti,mutta se lähti hänen aloitteestaan ja halustaan hoitaa asia.

Meillä tilanne, että lapsiluku täynnä ja tällä hetkellä kortsu käytössä. Itse olen sitä mieltä, että en enää ikinä halua itselleni mitään ehkäisyä, en hormonaalista, enkä mitään muutakaan. Ehkäisykeinot, joita olen kokeillut, ovat kaikki olleet enemmän tai vähemmän huonoja.

Itse joskus pohdin, että menisin sterilisaatioon mutta into lopahti, kun luin, että siitä voi naiselle tulla joitain ikäviä sivuvaikutuksia. Myös lääkäri joskus mainitsi, että siitä voi jotain hankalaa seurata, en muista nyt, että mitä se tarkalleen oli.

Meillä siis mies on menossa sterilisaatioon sitten kun ikää on tarpeeksi. En todellakaan ole häntä siihen painostanut ja olenkin sanonut, että kannattaa miettiä sitä tosi tarkkaan ja joka kantilta (esim. ero ja mahdollinen uusi kumppani jne jne.).

Mä ajattelen asian myös niin, että mä olen jo osani tehnyt, kun oon lapset synnyttäny, ollu raskaana, huolehtinut aiemmin ehkäisystä jne. että nyt on miehen vuoro osallistua. Ja siis edelleenkään, en oo miestä siihen pakottamassa, vaan ihan itse, omasta halustaan on operaatioon menossa.

Semmosen vinkin voin antaa, että niitä kumejakin on erilaisia. Me ollaan (tai oikeastaan mies on) nyt pari kertaa netistä tilannut kasan erilaisia kortsuja ja on ollut hauskaa niitä testailla ja joukosta on kyl erittäin! hyviäkin löytyny. Tääl ei kai saa mainostaa mut eiköhän google auta eteenpäin. ;)

Suosittelen vasektomiaa. Vaimo saa edelleen kovaa kyytiä vaikka ne spermatozoonit agrosomeineen puuttuvat siitä limasta, jota häneen siirrän.

Yhteistyössä