Mitä mieltä 7 VUOTIAAN PERMANENTISTA ?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sanon, älä hyvä ihminen nyt mene 7v laittaa mitään permanenttia.Luonnotonta
mieluimmin vaikka muutama kiva raita tukkaan,mutta mieluimmin ei mitään vielä

En uskaltas permistä laittaa ;) meidän neitillä oli 7 vuotiaana muutama raita päässä kun mulle tehtiin niin samalla laitetettiin tytölle, tosin hiukset katkeili sitten vaalennusaineen takia kait lasten hiukset on hauraammat kun aikuisten... en tiiä. Mut en uskaltas minä antaa laittaa tietty tää on vaan mun mielipide ;)

lähes joka pikku tytöllä permis. aivan kauhean näköistä...näin kampaajana sanoisin että permis ei ole "pese ja pidä tukka" vaan vaatii hoitoa ja laittamista,joten ei missään nimessä sovi 7-vuotiaalle.

Lehti on syyskuun HyväTerveys. Siinä sanotaan:
"Alle 15-vuotiaiden hiuksiin ei tulisi käyttää lainkaan kestoväriä tai permanenttiaineita."

Perusteena on se, että nuori iho on herkempi. Riski allegisoitua on suurempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lehti on syyskuun HyväTerveys. Siinä sanotaan:
"Alle 15-vuotiaiden hiuksiin ei tulisi käyttää lainkaan kestoväriä tai permanenttiaineita."

Perusteena on se, että nuori iho on herkempi. Riski allegisoitua on suurempi.

tätä peesaan
Sain kuulla et esim amiskan koulukampaamossa on alle 16 vuotiailta kielletty hapettavilla ainella teko, eli siis ymmärtääkseni vaaleat raidat. luullakseni eivät tekisi myös noin nuorelle permistä.

Ja mitä mieltä itse olen niin en missään nimessä antaisi laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja .........:
lähes joka pikku tytöllä permis. aivan kauhean näköistä...näin kampaajana sanoisin että permis ei ole "pese ja pidä tukka" vaan vaatii hoitoa ja laittamista,joten ei missään nimessä sovi 7-vuotiaalle.

Minulla oli myös ekaluokalla permis :x ja kyllä nyt aikuisena ihmettelen kuinka äiti antoi laittaa.. Mutta tosiaan kaikilla se silloin tuntui olevan. Oikeaa permisten kulta-aikaa :o . Itse en laittaisi omalle muksulle noin nuorena.

En antaisi laittaa. Itselleni laitettiin 10v. permis, kun kaverin äiti oli parturi ja kotonaan laittoi. Tulin kuumeeseen sen käsittelyn jälkeen. Toki kuume saattoi johtua muustakin, mutta muistan sen huonon olon.

mulle laitettiin 12v. eka permis ja sekin oli mielestäni liian aikaisin, näin jälkikäteen ajateltuna. Omalle lapselle en kyllä ennen yläasteikää ainakaan laittais..

En antaisi laittaa.

Mun tytöllä 3v9kk on ollut nyt pari kertaa pieni violetti raita hiuksissa, mutta se väri lähtee nopeasti pois ja parturi sanoi, että sitä voi laittaa noin pienellekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Laarum:
Alkuperäinen kirjoittaja .........:

Minulla oli myös ekaluokalla permis :x ja kyllä nyt aikuisena ihmettelen kuinka äiti antoi laittaa.. Mutta tosiaan kaikilla se silloin tuntui olevan. Oikeaa permisten kulta-aikaa :o . Itse en laittaisi omalle muksulle noin nuorena.

Mun parilla luokkakavereilla oli joskus 2-3 luokalla permis, itsekin kinusin, mutta onneksi äiti kielsi. Niitten tyttöjen hiukset oli monta vuotta jälkeenpäin sellainen ihme kuiva hamppukasa.

Itse suhtaudun jokseenkin kielteisesti siihen, että pienet tytöt ryhtyvät meikkaamaan ja laittamaan itseään aikuisten tavoin. Oma tyttöni 8 vee ei onneksi ole edes ollut kiinnostunut permantenteista tms., ja hänen luokallaan olevat muut tytöt (ja heidän vanhempansa) tuntuvat luojan kiitos olevan samanlaisia.

Tämä liittyy osana isompaan ajatusmaailmaani, jonka mukaan lapsi kasvaessaan isommaksi pääsee pikkuhiljaa osalliseksi isompien ihmisten maailmasta. Tätä kehitystä ei minusta ole syytä kiirehtiä esimerkiksi meikkaamisella tai tukan laittamisella aikuisten tavoin.

No en tekis niin nuorelle, mulla on kyllä itsellä ollut 8-vuotiaana mutta se oli sellanen takkukasa kun en sitä jaksanu/osannu hoitaa.
Ja kyllähän se niitä hiuksia tavallaan tuhoaa ihan niinkuin aikuisellakin.
Niin ja hapettavaa ainetta eli vetyperoksidia käytetään kestovärjäyksissä, vaalennuksissa ja permanenteissa.