Mitä mieltä 5-lapsisista perheistä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymystäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei meilläkään varaa varmasti ole,jos alkaa laskemaan,mutta aina ruokaa on pöytään riittänyt,ainakin vielä...
Mulla ainakin on ollut vaikeinta kun oli vain kaksi lasta nyt neljä jokasen kohdalla mun mielestä sittemmin päässyt helpommalla:)

ihania =)
mustakin ois kivaa jos ois paljon lapsia mutta nää kolme riittää mulle.
koen liian ahdistavana raskaus ja vauva ajan kun pelkään keskenmenoo/kohtukuolemaa ja vauva-aikana sitten kätkytkuolemaa. se ei oo ees mitään lievää pelkoo vaan vie ihan yöunet ja itken. kai se on osaks hormoneistakin johtuvaa.

No riippuu varmaan vähän perheestä. Jos esim. kaikki tenavat on sarjatulitettu pihalle, niin onhan se aikamoinen kakaralauma. Jos taas lapset tehty 20 vuoden aikana ripottain, tilanne pysynee paremmin hallinnassa. Vaikea siis sanoa.

Useinhan noi suuret perheet tuppaa olemaan sosiaalitapauksia, joissa ihmisillä menee todella huonosti. Kuten åboriginaali toi esille.

No, se riippuu. Siitä perheestä.

Mun kaveri/tuttavapiirissä on pari 5 lapsen perhettä (ja 6 lapsen perhekin) ja heille tuo lapsimäärä tuntuu olevan oikein passeli. Ties vaikka tekisivät vielä muutaman lisää :D. Hyvin pärjäävät, hyvin jaksavat, arki sujuu hienosti, rakkautta riittää jokaiselle lapselle eikä maallisemmistakaan jutuista ole puutetta.

Sitten on sellaisia, joille en olisi suonut sitä ensimmäistäkään lasta, kun lapsista ei kerran ollenkaan huolta pidetä. Kärjistäen voisi sanoa, että joka vuosi syntyi uusi lapsi ja entiset otettiin huostaan aina kun uutta vauvaa pukkasi. Kaksi ystävääni on tällaisesta perheestä eivätkä arvosta pätkääkään ns. äitejään ja näiden lapsitehtailua. Lastenkodissa on myös tällaisten perheiden lapsia aika paljonkin :/

Mulla itellä on kaksi lasta ja mun mielestä on ihanaa nähdä perheitä joissa on enemmän lapsia =) En paheksu lainkaan koska on jokaisen oma asia kuinka suuren perheen haluaa eikä siinä mitään pahaa ole jos haluaa suuren perheen.

Niin ja sitäpaitsi vauvat on aina kivoja :heart:

No sain tänään tietää että tuttu pariskunta saa viidennen ja ajatus oli VOI EI!
Nainen ei ole eläissään töitä tehnyt ja välillä tuntuu että tekee lapsia ettei tarvitsisi töihin mennä. Mies on tosi symppis tyyppi, mutta juttujen mukaan niin vaimon tossun alla että joskus oikein sääliksi käy. Mies monesti sanonut että ei enempää lapsia meille.
Mutta jokainen tyylillään :)

Yhteistyössä