Mitä mieltä, 4 vuotias pelottelee 5 ja 6 vuotiaita. Vanhemmat lapset pelkäävät oikeasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelätäkkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelätäkkö

Vieras
Meillä tuo 4 vuotias pelottelee noita vanhempia sisaruksiaan aivan kauheasti! Äsken oli uhannut tappaa nuo kun hän kasvaa isoksi ja myös samalla tappaa meidät, minut ja isänsä myös. Koiriamme, lintuamme eikä vauvaamme tappaisi kuulemma. Ihan pokkana näitä sanoi ja vanhemmat lapset pelkäävät oikeasti tuon 4 vuotiaan puheita! Miten toimia? Mitä tästä eteenpäin? Ei ole eka kerta että pelottelee noita isompia...

En tiedä onko minulla "valtuuksia" ehdottaa kenellekään lapsen johonkin "hoitoon" tms viemistä. En ole lapsen biologinen äiti, uusperhekuvio siis... :(
Pidänkö ns kylmää kautta tuolle lapselle? Olen niin vihainen etten varmaan osaa puhua normaalisti.. Onko jääkausi lapselle ok? Herranjestas, en ole koskaan joutunut tällaiseen tilanteeseen, olen aivan sanaton ja voimaton :(

Noi tappamis- ja kuolemapuheet kuuluu tuohon ikään, joillakin tulee vahvempana kuin toisilla. Lapselle pitää vaan opettaa ettei nuo jutut ole kivoja, ja toisille lapsille ettei kannata välittää toisen "höpö-jutuista".

[QUOTE="vieras";28204803]4-vuotias on löytänyt keinon jolla saa aiheutettua ihmisissä reaktion.
Ei sinänsä mitenkään epätavallista eikä nyt yksistään kyllä myöskään mikään perheneuvola-asia.[/QUOTE]

Joo, kiitos, tiesin kyllä tämän. Mutta miten se tieto helpottaa noita vanhempia lapsia? Ei he ymmärrä jos noin asian selvitän heille. He pelkäävät ja itkevät kun pelkäävät.

no minä koittaisin ensimmäisenä jäähylle laittamista. Jäähyn jälkeen pyytää anteeksi jokaiselta, kenelle on moista sanonut. Ja jos vielä uhoaa niin takaisin jäähylle ja taas perään anteeksipyynnöt. Kun jäähy on istuttu ja anteeksi pyytänyt niin normaali elämä jatkuu :)

Yhteistyössä