Mitä masuvauva oikein hommaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippu

Aktiivinen jäsen
07.05.2005
2 363
0
36
Olen raskaana rv 26+5, ja ihmettelen, mitä masuvauva oikein hommailee.
Tuntuu samalta kuin hikka, mutta tulee paljon nopeammassa tahdissa, aivan perättäisiä nykäyksiä. Tuntuu vähän niinku joltain pakkoliikkeiltä, nykii kuin olisi Parkinsonin tauti!! ;) No, silmäniskusta huolimatta en siis ollenkaan aiheesta nyt vitsaile, vaan olen lähinnä vähän huolissani, mitä siellä masussa oikein tapahtuu? Onko vauvalla jotain pakkoliikkeitä, onkohan kaikki ok..??

Vauvan hikka voi olla tosi nopee tahtinen.
Mä menin aikoinani neuvolaan käymään ihan normi käynnille, ja tietysti piti sydänääniä kuunnella. Mun isosisko oli mukana siellä, se oli ihan innoissaan ekasta tätitettävästä. No, tytöllä sattu sit olee hikka, ja mun koko maha heilu kun vauva hikotteli, eikä sillä reissulla tullu oikein mitään sydänäänien kuuntelusta kun me siskon kans naurettiin ja lopulta neuvolatätikin rupesi nauramaan, että loppuis nyt se hikka... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Se tekee niitä hengitysharjoituksia, aukoo suutaan, se tuntuu tuommoiselta.

No jotenkin en usko että pelkkä suun aukominen saisi aikaan noin voimakkaan tuntoisia nykäyksiä... Parhaiten tunnetta kuvaa ehkä se, että ikäänkuin vauva ottaisi napanuorasta kiinni ja yrittäisi kiskoa istukkaa irti! Semmoinen tunne. Selkeitä, teräviä, napakoita nykäyksiä, ihan perä-perää.

Yhteistyössä