Mitä maksaisit teineille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja V.ieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

V.ieras

Vieras
Omat lapset kyseessä, 14 ja 16v. Molemmilla luultavasti kesätöitä muutamia viikkoja (1-3) ja satunnaisia lapsenvahtikeikkoja kodin ulkopuolella.
Ite oon koko kesän töissä ja ajattelin ulkoistaa teineille kotityöt ;)
Eli he pitäisivät yllä kodin perussiisteyden (keittiön siistiminen aamupalan jälkeen, päivällisen esivalmistelut, esim.perunoiden pesu, salaatin teko tms, ainekset valmiina, ei tartte kauppaan mennä, imurointi tarvittaessa, koiran ulkoilutus, tiskikoneen tyhjennys ja täyttö, pyykkihuolto, eli puhtaat narusta kaappeihin ja koneesta pyykkien ripustaminen ja satunnaisesti pikkusisarusten (2 alakouluikäistä) hoito muutaman tunnin ajan.
Tietenkin noille ajoille kun ovat itsekin töissä, ei noin paljon hommia lankeaisi. Eikä noistakaan tehtäviä päivittäin ja kahdestaan kuitenkin tekisivät, omassa kodissa niin kyllä sitä vapaa-aikaakin jäisi!
Mikä ois sopiva palkka viikossa? 50€?

Ja vielä lisään, että oon itse kolmivuorotyössä, eli usein myös arkivapailla ja silloin itse tietenkin tekemässä myös noita hommia, vkl mies kotona. Eli ei ees viittä päivää viikossa nuo kaikki teineille jäisi.
(Toki he nytkin tyhjentää tiski-ja pyykkikonetta, ulkoiluttaa koiraa ja vahtii pikkusisarukset, mut ei läheskään joka päivä)

Aika nuoria ovat vielä. En suosittele että ostat 14-vuotiaalta vielä mitään. 16-vuotias lienee jo ihan laillista lihaa. Kyllä 100 eurolla pitäis saada jo penetraatio. Ehkä kuitenkin kannattaa pitäytyä vähintään 18-vuotiaissa niin ei tule ainakaan tehtyä rikosta. Teinihän se on vielä 19-vuotiaskin.

Ei tule yhtään mitään....sä teet kaiken ja noi tiskaa yhden kerran ja vaatii siitä sen palkan. Siitä seuraa mitään muuta kun riitaa ja teille tulee ihan hirvee tappelu.

Ei tule yhtään mitään....sä teet kaiken ja noi tiskaa yhden kerran ja vaatii siitä sen palkan. Siitä seuraa mitään muuta kun riitaa ja teille tulee ihan hirvee tappelu.

No tuota vaihtoehtoa kyllä mietin, samoin sitä, että vaan toinen (se tunnollisemmin) tekee ja molemmat vaatii palkan!
Mietin, että laitan listaan tehtävät työt ja lapset ruksaa siihen kumpi on tehny. Ja palkanmaksun ehtona on se, että sovitut hommat tehdään ilman lisämuistutteluja tietyn aikarajan sisällä. (Siis esim.klo 15.30 mennessä, kun tuun töistä kotiin, pitää olla hommat tehty)

No meillä kyllä tuon ikäiset ovat aina tehneet noita hommia ihan jatkuvasti ilman rahaa... Suursiivouksista, ruohon leikkuusta yms. olen maksanut pieniä summia, mutta ei niistäkään olisi koskaan 50€ kesässä kertynyt, puhumattakaan että viikossa. :O No, tee mitä teet. Nuorempia lapsia ei meillä kyllä ole hoidettu kun niitä ei ole ollut.

Omat lapset kyseessä, 14 ja 16v. Molemmilla luultavasti kesätöitä muutamia viikkoja (1-3) ja satunnaisia lapsenvahtikeikkoja kodin ulkopuolella.
Ite oon koko kesän töissä ja ajattelin ulkoistaa teineille kotityöt ;)
Eli he pitäisivät yllä kodin perussiisteyden (keittiön siistiminen aamupalan jälkeen, päivällisen esivalmistelut, esim.perunoiden pesu, salaatin teko tms, ainekset valmiina, ei tartte kauppaan mennä, imurointi tarvittaessa, koiran ulkoilutus, tiskikoneen tyhjennys ja täyttö, pyykkihuolto, eli puhtaat narusta kaappeihin ja koneesta pyykkien ripustaminen ja satunnaisesti pikkusisarusten (2 alakouluikäistä) hoito muutaman tunnin ajan.
Tietenkin noille ajoille kun ovat itsekin töissä, ei noin paljon hommia lankeaisi. Eikä noistakaan tehtäviä päivittäin ja kahdestaan kuitenkin tekisivät, omassa kodissa niin kyllä sitä vapaa-aikaakin jäisi!
Mikä ois sopiva palkka viikossa? 50€?
Useimmat noista hommista meillä teinit tekevät ihan ilman palkkaa. Ainut on tuo ruuan laitto, josta voisin maksaa, jos joka päivä joutuisivat sen tekemään.
Ihan järkyttävää, jos normaalisti teet nuo kaikki hommat teinien puolesta. Melko vässyköitä kasvatat.

No tuota vaihtoehtoa kyllä mietin, samoin sitä, että vaan toinen (se tunnollisemmin) tekee ja molemmat vaatii palkan!
Mietin, että laitan listaan tehtävät työt ja lapset ruksaa siihen kumpi on tehny. Ja palkanmaksun ehtona on se, että sovitut hommat tehdään ilman lisämuistutteluja tietyn aikarajan sisällä. (Siis esim.klo 15.30 mennessä, kun tuun töistä kotiin, pitää olla hommat tehty)

Tiedän omista lapsistani että tarjottu palkka olisi liian pieni. Niitten vaatimus taas liian suuri ja sen takia parempi tehdä itse kaikki ja jos saa jotain apuja joskus niin hyvä. Ei se jälkikään kelpaa kun ne siivoaa enkä ole tarkka. Täällä tietenkin kaikkien kakarat tekee kotitöitä mutta meitä on paljon enemmän joiden kakarat ei suostu tekemään yhtään mitään. Mua ärsyttää kun saa joka asiasta sanoa kuten vaikka voisko joku muu viedä roskiksen. Ne ei veis sitä vaan laittaisi siihen lisää niin että roskat tulee yli tai ne vie sen partsille. Teen mä sitä itsekin mutta jossain vaiheessa ne on pakko viedä pois haisemasta. Kaupassa on monta tuotetta mitä noi ei suostu tuomaan koska joku voi nähdä.

Yhteistyössä