Mitä maksaisit tällaisesta asunnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut asukas ;)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostunut asukas ;)

Vieras
50km Helsingistä, moottoritien läheisyydessä.

1974 rakennettu rivitalo
taloyhtiössä neljä samankokoista asuntoa
isännöinnin ja pihatyöt hoitaa asukkaat itse, ei kuluja
lämmitys sisältyy yhtiövastikkeeseen
yhtiövastike 160e+at 15e+vesi 10e/hlö
rahoitusvastike 2007 ikkuna-ja oviremonteista 71,17e

128m2 5h+k+iso vaatehuone+ kaksi vessaa+ sauna+ lämmin iso autotalli

keittiö+ruokailutila+olohuone+työhuone+e teinen ja toinen vessa alakerrassa, saunaosasto+ kolme isoa makuuhuonetta ja iso parveke yläkerrassa

keittiö ja kylpyhuone+sauna+ kaksi vessaa remontoitu 2000-luvulla keittiö puustelli kivitasoin, kph rustholli valkoisin isoin seinälaatoin ja kymppikokoisin tummanharmain lattialaatoin, allastasot tammea, malja-altaat

Osoite kaupungin arvostetuimpia.

Tien toiselle puolelle valmistumassa 7 asunnon rivitalo, jossa 16,5m2 pienemmät asunnot ilman autotallia maksavat velattomina 365 500e ja yhtiövastike velattomana 302e.

50km Helsingistä, moottoritien läheisyydessä.

1974 rakennettu rivitalo
taloyhtiössä neljä samankokoista asuntoa
isännöinnin ja pihatyöt hoitaa asukkaat itse, ei kuluja
lämmitys sisältyy yhtiövastikkeeseen
yhtiövastike 160e+at 15e+vesi 10e/hlö
rahoitusvastike 2007 ikkuna-ja oviremonteista 71,17e

128m2 5h+k+iso vaatehuone+ kaksi vessaa+ sauna+ lämmin iso autotalli

keittiö+ruokailutila+olohuone+työhuone+e teinen ja toinen vessa alakerrassa, saunaosasto+ kolme isoa makuuhuonetta ja iso parveke yläkerrassa

keittiö ja kylpyhuone+sauna+ kaksi vessaa remontoitu 2000-luvulla keittiö puustelli kivitasoin, kph rustholli valkoisin isoin seinälaatoin ja kymppikokoisin tummanharmain lattialaatoin, allastasot tammea, malja-altaat

Osoite kaupungin arvostetuimpia.

Tien toiselle puolelle valmistumassa 7 asunnon rivitalo, jossa 16,5m2 pienemmät asunnot ilman autotallia maksavat velattomina 365 500e ja yhtiövastike velattomana 302e.

En mitään, en koskaan muuttaisi yhtiöön jonka isännöinnin ja pihatyöt hoitavat asukkaat itse :$

Itse asun pohjoisessa ja maksaisin tosta 100 000e, stadin hintoja en tiedä. Hullulta kyllä kuulostaa tuo 365 000e, sillä saa täältä ihan VALTAVAN ison talon ja uuden!!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Täällä Nummelassa tuollainen maksaisi ainakin 250 000 euroa, joten ainakin sen verran olisin valmis maksamaan.

Tällaista hintaa itsekin ajattelin. Eli asunnon hinta on noussut remonttien ja ajan myötä 40 000e vajaassa kolmessa vuodessa.

Mutta en aio muuttaa tästä vielä jokuseen vuoteen. Erityisesti nautin siitä, että vaikka keskustassa asunkin, ikkunoista ei näy kuin naapurin omakotitalotontin puut. Talo on onneksi ihan toisessa päässä tonttia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
En mitään, en koskaan muuttaisi yhtiöön jonka isännöinnin ja pihatyöt hoitavat asukkaat itse :$

Se tarkoittaa rahassa 100e/kk säästöä yhtiövastikkeissa per asunto!

Mieluummin maksaisin enemmän kun alkaisin tollaiseen systeemiin. Myös toi että on vain 4 asunnon yhtiö tökkii.
Tutut asuivat tuollaisessa rivarissa aikoinaan jossa oli talkkarivuorot, vaikka oli 12 asunnon yhtiö niin ei toiminut... Siellä oli jokaisella oma "talkkariviikko" vuorollaan, hienoa kun oli satanut lunta ja menee aamulla kuudeksi töihin herätä kolaamaan pihaa kolmelta :$

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:

Se tarkoittaa rahassa 100e/kk säästöä yhtiövastikkeissa per asunto!

Nuorena jaksaa ja luo yhteisöllisyyttä. Tarkistaisin vain, minkä ikäisiä muut asukkaat olisivat -ettei tarvitse yksin tehdä kaikkien työtä. Meillä jäi yksi asuntokauppa tekemättä, kun naapurit olivat herttaisia, mutta iäkkäitä mummeleita ja talkkarin hommat tehtiin ns. talkoilla. Eli kukakohan olisi tehnyt kun vanhukset olivat huonokuntoisia ja iäkkäitä. Ei sitä perheellinenkään kaikkeen yksin repeä. Esim. tätini taloyhtiössä sakki alkaa olla ikäihmisiä ja kiinteistönhuoltofirmaan oli lopulta pakko siirtyä.

Helsingin hinnoista en osaa ikävä kyllä sanoa mitään, mutta siellä taitaa olla plussaa asua hyvien kulkuyhteyksien ja ramppien lähellä.

Itsekin etsin asuntoa, tosin omakotitaloa..ja ei ole helppoa. Hyvään hintaan pitää sisältyä mielestäni aika paljon, jos on kyse kolmekymmentävuotiaasta talosta. Esim. putkirempat pitää olla tehty, samoin useampi kylppäriremppa -että on pidetty huolta.

Tsemiä sulle, toivottavasti joku osaa sanoa arvion. Kato ne naapurit...

:D

Alkuperäinen kirjoittaja juu - u:
Me hoidetaan isännöinti ja pihatyöt itse. Meillä on velaton taloyhtiö ja vastike 1?/m2 --> eli TOSI HALPA.

Mulla oli edellisessä rivariasunnossa 80m2 asunnossa yhtiövastike 80e + lämmityskulut!!! eli satasen sähkölasku päälle. ://///

Yhteistyössä