Mitä maksaa synnytys/sairaalapäivät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietintämyssy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietintämyssy

Vieras
Tuossapa kysymys tulikin. Eli mitä tulee perheelle maksamaan synnytys ja ne sairaalapäivät jotka tuore äiti ja lapsi viettävät sairaalassa? Korvaako vakuutus jotain?

Näppi 100 euroa. Jos pärjää ihan normi ajan eikä tarvihe esim. keltaisuuden takia pidempää aikaa olla. Siis itse olin synnytyspäivän+3 päivää ja hiukka yli 100 euroa oli lasku.

Alkuperäinen kirjoittaja TTA-Avon:
Päivämaksu napsahtaa vaikka kello olisi 23.55 , kun kirjautuu sairaalaan.

Siellä missä mä pojat olen synnyttänyt niin kumassakin oli se käytäntö että jos meni juuri ennen puoltayötä sisään ni kirjattiin kumminkin vasta puolenyön jälkeen ettei tarvinnut tyhjästä maksaa. Ellei sit lapsi syntynyt ennen puoltayötä.

Alkuperäinen kirjoittaja tennari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Viikon olin synnärillä ja lasku oli jotain 300 euroa.

ei voi olla. 7 päivän lasku on 182?. taksa on sama koko suomessa. mitä muuta sulta on sitte velotettu?
Jos lapsi joutuu toiselle osastolle (meillä teholle), hänestä otetaan viikon ajalta oma maksu, äkkiä tuosta tulee tuon 300.

Alkuperäinen kirjoittaja mietintämyssy:
Eli vakuutukset ei korvaa näissä asioissa mitään?

ei kai. eikös vakuutukset ole vahingon varalle? en tiedä miten sitten jos vauvalle otettu vakuutus ennen syntymää ja tulekkin synnytyksessä jotain komplikaatiota ja joutuu jäämään pidemmäks ajaks sairaalaan niin sitten varmaan korvaa ne päivät.

Alkuperäinen kirjoittaja ohikulkija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Viikon olin synnärillä ja lasku oli jotain 300 euroa.

ei voi olla. 7 päivän lasku on 182?. taksa on sama koko suomessa. mitä muuta sulta on sitte velotettu?
Jos lapsi joutuu toiselle osastolle (meillä teholle), hänestä otetaan viikon ajalta oma maksu, äkkiä tuosta tulee tuon 300.

nii joo sitte tietty. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja mietintämyssy:
Eli vakuutukset ei korvaa näissä asioissa mitään?

ei kai. eikös vakuutukset ole vahingon varalle? en tiedä miten sitten jos vauvalle otettu vakuutus ennen syntymää ja tulekkin synnytyksessä jotain komplikaatiota ja joutuu jäämään pidemmäks ajaks sairaalaan niin sitten varmaan korvaa ne päivät.

...näin olen ajatellut, eikai sillä vauvavakuutuksella muuten mitään tekisikään?? Eli äidistä ei korvauksia piste, mikäs vakuutus se sitten pitää olla jos äidille tulee komplikaatioita synnytyksessä? Sairasvakuutus, se normaali vai???

Faktaahan on, että potilas itse ei maksa kuin 5% koko hoidon kustannuksista. Loput maksaa potilaan kotikunta sairaalalle tai sairaanhoitopiirille eli ne kustannetaan siis suomeksi sanottuna verovaroista, mutta sairaala siis laskuttaa siitä potilaan kotikuntaa.

Jos äidillä on sairauskuluvakuutus, niin se korvaa äidin kulut, jos on normaalista poikeava synnytys. Synnytin kaksoset normaalisti, mutta vauvojen ongelmien vuoksi sairaalassa viivyttiin 2 viikkoa. Vauvoista meni 2 x 7 vrk maksu (lapsilta veloitetaan maksimissaan 7 vrk) , mutta oman sairaalamaksun 1 x 15 vrk korvasi vakuutus.

Yhteistyössä