mitä maksaa nomination

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummitäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tässä faktaa, olin juuri eilen kultasepänliikkeessä ostoksilla =)
eli 60senttiä kappale ne peruspalat, eli 18palan perusranneke noin 10e, ja sitten tosiaan kuviopalat 16e ylöspäin ja nominationin hinnat on kaikkialla samat!! niistä ei tingata ja kaikki myyvät ovhn mukaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eli 60senttiä kappale ne peruspalat, eli 18palan perusranneke noin 10e, ja sitten tosiaan kuviopalat 16e ylöspäin ja nominationin hinnat on kaikkialla samat!! niistä ei tingata ja kaikki myyvät ovhn mukaan =)

Niin paitsi jos on tarjouksia, niin kuin täällä oli pari viikkoa sitten -15%

moi. perus palat maksaa 0,50 e kappale ja siihen niitä kuviollisia paloja 16e-45euroo. feikkejä saa toki halvemmalla. Aito on aina parempi! itelläni aito. paloina: muumi,omena,leijonanpää(horoskooppi), tassu ja jalka.vielä kolme palaa mahtuu ja sitten onkin jo täysi

Hölynpölyä nuo vouhotukset feikeistä ja aidoista Nominationeista. Olen ostanut kummilapsilleni
muitakin kuin Nomination paloja, eikä ole mitään kopioita tai feikkejä vaan laadukkaita yhteensopivia paloja kultaliikkeestä. Taitavat olla vaan Nomination -kauppiaan tapa mollata
muita paloja puhumalla kopioista, kun joku kyselee, että mitä eroa paloilla olisi?

mullas on ollut aitoja nominationeita ja sit noita halvempia ja kyllä sen eron näkee heti, ei samaa laatua saa halvalla.

ei näe^^ minulla on eräästä kultaliikkeestä ostettu hello kitty nominationissani, joka ei ole "aito". eikä se eroa mitenkään näistä "aidoista"

Mieheni osti minulle joululahjaksi "nomination" korun, ollut nyt ranteessa vajaan vkon ja hajosi jo yksi pala! Rupesin ihmettelemään niin paljastui että kyseessä on feikki vaikka kultaliike myi aitona! Huomenna lähtee kaksi vihaista asiakasta kyseeseen liikkeeseen..tuohan on huijausta! Eikä sitä aitoutta osannut silloin aattoiltana ruveta syynäämään, mutta nyt kun katsoo rannekkeen sisäpuolelle niin vitut siellä mitään nominationia lue, ai että pistää vihaksi! Ja aika noloa lahjan antajalle joka ylpeänä ostaa rakkaalleen "aidon" korun, hän tietää mitä mieltä olen kopioista.

Minä kyllä ymmärrän "feikin" ja "aidon" käsitteet, jos joku tekee vaikka törkeän plagiaation Kalevalakorun jostakin mallista. Mutta minun kallooni ei mahdu, miten yksi italialainen palakorujen valmistaja voi olla niin olennaisesti aidompi kuin ne muut. Vai ovatko teidän mielestänne kaikki muut hammastahnat Pepsodentin kopioita?

Alkuperäinen kirjoittaja vveerra:
p.s muistakaa että aidossa korussa lukee sisäpuolella steel nomination tai jotain semmosta

Muistakaa , että aidoissa koruissa lukee sisäpuolella esim. Zoppini ,gold & steel,Ryry-Firenze, Morellato ,NominatioN jne.

Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Mieheni osti minulle joululahjaksi "nomination" korun, ollut nyt ranteessa vajaan vkon ja hajosi jo yksi pala! Rupesin ihmettelemään niin paljastui että kyseessä on feikki vaikka kultaliike myi aitona! Huomenna lähtee kaksi vihaista asiakasta kyseeseen liikkeeseen..tuohan on huijausta! Eikä sitä aitoutta osannut silloin aattoiltana ruveta syynäämään, mutta nyt kun katsoo rannekkeen sisäpuolelle niin vitut siellä mitään nominationia lue, ai että pistää vihaksi! Ja aika noloa lahjan antajalle joka ylpeänä ostaa rakkaalleen "aidon" korun, hän tietää mitä mieltä olen kopioista.

Oliko miehesi katsonut sinne korun taakse, mitä siellä lukee? Jos siellä lukee jotain muuta, niin miehesi on ostanut jotain muuta, mutta varmasti ostanut " aidon " korun. Kopiot ovat tuotteita, joissa lukee selvästi samaa tarkoittava teksti esim. Nomination.

Ostaessani aidon NominatioN-rannekkeen kultasepänliikkeestä, koru pakattiin omaan lahjakoteloonsa keltaiseen logolliseen silkkipaperiin käärittynä ja mukana oli myyjän täyttämä päivätty takuutodistus jossa lueteltu ostamani palat sekä palakuvasto.

Pelkkä 17-19 -palainen classic-rannekepohja maksaa n. 10e, yksinkertaiset kirjain- ja kuviopalat alk. n. 16e/kpl, hienommat ja erikoisemmat palat sitten enemmän. Aidon pohjapalan ulkopinnalla lukee NominatioN, kaikkien palojen sisäpuolella lukee stainless steel (R) NominatioN.

Sulla oli hyvä palvelu. Mulle ei antaneet kuin kassakuitin ja lahjakotelon, Sainko siis jonkin feikin, kun palvelut loppui kesken ilman mitään silkkipapereita ja takuulappuja, vaikka korun takaosassa lukee NominatioN stainless steel ( R ). Tosin se rannekepohja maksoikin vain 7,- Eur. Laatukorusta saa vielä halvemmalla ja niiden nettimyynnissäkin on niitä pohjapaloja.Ne alkaen hinnat on kai 16,- .mutta todellisuudessa kauppiaat voi myydä halvemmalla , jos osaa tinkiä.

Lisää faktaa. Nomination palat maksoivat Milanossa kultaliikkeessä Eur 15,-
ja perusranneke ( 18 palaa ) 6e. Onko Suomessa joku Suomi-lisä hinnoissa ,
kun niin paljon kalliimpia ?

Löysin tän NominatioN löpinän täältä.
Tosiaankin oon ite hankkimassa kaiketi Nominationia. Itse etsiskelin täältä hintoja yms. Koruun suunnitteilla olisi "timantein" koristeltu S-kirjain sekä jonkinlainen sydän.

Ainiin! Voisiko joku nyt vielä selittää mistä tunnistaa aidon nominationin koristepaloineen? Mitä siinä takana lukee? ( Etten ostaisi feikkiä vahingossa ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja sara//:
Löysin tän NominatioN löpinän täältä.
Tosiaankin oon ite hankkimassa kaiketi Nominationia. Itse etsiskelin täältä hintoja yms. Koruun suunnitteilla olisi "timantein" koristeltu S-kirjain sekä jonkinlainen sydän.

Ainiin! Voisiko joku nyt vielä selittää mistä tunnistaa aidon nominationin koristepaloineen? Mitä siinä takana lukee? ( Etten ostaisi feikkiä vahingossa ;) )

SAMA onggelma miten sen aidon tunnistaa ??

Itse uskoisin, että Suomessa kultaliikkeissä myytävät NominatioN(R) -palat ovat kyllä aitoja, jos niille takuukin myönnetään.
Voisin kuvitella, että JOS feikkejä (= niin ammattitaitoinen jäljennös/väärennös kaikkine valmistajan logoineen ja merkkeineen, että maallikko ei erottaisi sitä aidosta) olisi olemassa, itse en sellaista palasta pystyisi erottamaan. On tullin ja muiden alan ammattilaisten tehtävä estää niiden pääsy markkinoille, jos niitä edes onkaan olemassa.

Huomioitavaa on, että muut italialaiset palojen valmistajat eivät todellakaan tee feikkejä, vaan samankaltaisia paloja omilla rekisteröidyillä tuotemerkeillään, kuten Zoppini, Ryry Firenze jne. Heidän paloissaan on siis tietenkin heidän oma tuotemerkkinsä ja logonsa.

On siis selvää, että NominatioN ei tietenkään voi olla Zoppini tai joku muu ja Zoppini tai joku muu ei voi olla NominatioN - molemmat ovat silti ihan yhtä aitoja italialaisia tuotemerkkejä.

NominatioN on Suomessa tunnetuin valmistaja, minkä vuoksi jotkut eivät pidä muiden italialaisten valmistajien vastaavia paloja "aitoina" ja leimaavat ne siksi virheellisesti feikeiksi.
Väärin on myös se, että jotkut liikkeet myyvät muita italialaisia paloja NominationiN maineella, koska Suomessa NominatioNilla on tietynlainen brändi ja status, ja siitä on sen takia tullut eräänlainen yleisnimitys/-käsite kaikille markkinoilla oleville palarannekkeille, valmistajasta riippumatta.

Hei.
Minun kaverillani oli pari palaa "väärennöksiä" ja niistä tuli hänelle ihottumaa. Näissä kyseisissä paloissa ei lukenut: Stailens steel (R) Nomination, mikä lukee "oikeissa". Sitten hän meni, ja vaihtoi ne oikeisiin. Näistä ei sitten enää ihottumaa tullut, helpotus. Eli oikeissa lukee AINA Stailenss steel (R) Nomination. (: Toivottavasti auttoi!

Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen kummitäti:
Oisko paras hinta ollu 6,50 se koru ja sitte siihen lisäks niitä paloja mitä haluat ostaa.. Palat tais olla reilun kympin vähintään. Meinasin samanlaisen ostaa 10 v kummitytölle.

No se ei kyllä aito nomination, niitä on kopiotakin. Mutta haluan ostaa aidon.

Mä haluan ostaa aidon italialaisen palakorun, mutta en Nonination merkkistä,jos niistä on kopioita kaupoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Mäkin aion ostaa kummitytölle Nomination-rannekorun. Luin jostain, että peruspalat maksavat 0,50e ja aikuisen rannekkeeseen tarttee n. 18-20 palaa. Ne päälle laitettavat palat ovat sitten n. 15e. Niitä on vaikka minkälaisia. Feikkipaloja saa paljon halvemmallakin. =)

Jos feikki- Nominationeita on myynnissä ( siis takanakin lukee Nomination, kuten aidoissa, niin vaadi edes aitoustakuu kauppiaalta.

onkohan aitous sillä taattu, että takana lukee Nomination ?
Tuskinpa, koska sellaisia tuoteväärennyksiä on tavattu ainakin Itä-euroopan maissa. Turvallisinta on ostaa suomalaisista kultaliikeistä, joissa saa myös aitoja muuun merkkisiä italialaisia paloja, jotka ovat yhtä laadukkaita, eikä tarvitse pelätä ostavansa jotain ns. " feikkejä". Sanaa kopio tai feikki, käyttää myyntipuheissaan Nomination kauppiaat erityisesti muista kilpailevista tuotteista, jos heillä ei muuta ole.

Aiotko ostaa aidon Nomination rannekkeen vai feikin? Kopioita on liikkeellä runsaasti, myös kultasepän liikkeissä. Aidossa Nomination korussa lukee Nomination niiden palasten takana.

Nomination jälleenmyyjiä voi etsiä täältä:
http://www.nomination.com/showPage.php?template=localization&id=103&masterPage=nomination-retailers-choose-city.html&search=Finland

Aidon

Jos muistat/ehdit niin laittaisitko hinnan tännekin... mietin juuri itsekin sen hankkimista.

Nomination jälleenmyyjillä tuntuu olevan suuri tarve moittia muiden kello-ja kultaliikkeiden myymiä aitoja italialaisia kilpailevia tuotteita " feikeiksi tai kopioiksi " härskillä tavalla vain saadakseen kuluttajat hämilleen ( useimmiten koululaisia) tai muita, joille yritetään vakuuttaa, että on vain yksi aito tuote Suomessa ja muut eivät ole aitoja tai yhtä hyviä valintoja.
Sanoma tuntuu menevän perille, koska se esitetään useissa alan liikkeissä silä perusteella,että idea korujen koottavuudesta on Nominationilta kotoisin, mutta takana on vain ajatus kilpailun rajoittamisesta. Onko Valio keksinyt sattumalta esim. maidon purkittamisen, vai voiko muidenkin meijereiden maitoa juoda, jos ne on pakattu samannäköisiin kantikkaisiin 1 l pakkauksiin.
Onko tällöin muut feikkejä tai kopioita, vai voiko niitä ostaa hyvällä omallatunnolla itselleen ja muillekin perheenjäsenille, jos hinta sattuu olemaan hieman sopivampi ? Olen rohkeasti hankkinut muita italialaisia laadukaita korupaloja rannekkeeseeni ja tuntuvat hyvin sopivan yhteen myös Nomination palojen kanssa.Kukaan ystävistäni ei ole vaatinut tietää, mitä siellä palan alapuolella lukee, vaan kyselleet , mistä niitä saisi ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja paloja ostamassa:
onkohan aitous sillä taattu, että takana lukee Nomination ?
Tuskinpa, koska sellaisia tuoteväärennyksiä on tavattu ainakin Itä-euroopan maissa. Turvallisinta on ostaa suomalaisista kultaliikeistä, joissa saa myös aitoja muuun merkkisiä italialaisia paloja, jotka ovat yhtä laadukkaita, eikä tarvitse pelätä ostavansa jotain ns. " feikkejä". Sanaa kopio tai feikki, käyttää myyntipuheissaan Nomination kauppiaat erityisesti muista kilpailevista tuotteista, jos heillä ei muuta ole.

Aiotko ostaa aidon Nomination rannekkeen vai feikin? Kopioita on liikkeellä runsaasti, myös kultasepän liikkeissä. Aidossa Nomination korussa lukee Nomination niiden palasten takana.

Nomination jälleenmyyjiä voi etsiä täältä:
http://www.nomination.com/showPage.php?template=localization&id=103&masterPage=nomination-retailers-choose-city.html&search=Finland

Aidon

Jos muistat/ehdit niin laittaisitko hinnan tännekin... mietin juuri itsekin sen hankkimista.

No

"Paloja ostamassa" nimimerkki kirjoitti ihan oikein. On hyvin todennäköistä, että palakorut tulevat jopa samalta tehtaalta Aasiasta, oli sitten kyseessä "aito" Nomination tai joku muu merkki/merkitön pala. Pointti on, että Nomination on saanut rakennettua tuotemerkistään brändin ja sen rakentaminen on maksanut ja ylläpito maksaa, mikä näkyy kalliimpina palojen hintoina, mikä taas johtaa haluttavuuteen. Toki jokainen mielellään ostaisi arvostetumpaa merkkiä, jos siihen on taloudellinen mahdollisuus. Ja nämä ovat hinnaltaan sellaisia, että jokainen pystyy sen ns. "aidon" ostamaan halutessaan. Itse sanon, että se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa samasta korusta. Itse olen aitoon Nominatiooni tilannut lisäkuviopaloja Korujenmaailmasta ja siinä ovat kestäneet samoin kuin aidot ja todella paljon edullisemmin. Takana lukee Stainless Steel. Mutta kukin tekee mitä haluaa ja tilaa mistä haluaa. Huvittavaa seurata keskustelua aito/epäaito. Kurkistakaapa vaikka aidon merkkivaatteen tuotelappuun! Valmistusmaa löytyy varmasti Aasiasta, kuten kaikki täänä päivänä. Luuletteko tosiaan, että "aito" Nomination" oikeasti tehdään Italiassa? Se joka niin luulee, ei tiedä yhtään mitään todellisesta busineksesta.

Yhteistyössä