Mitä maksaa lasten jääkiekkomaila?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HokiMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HokiMama

Vieras
4-vuotiaalle pojalle ostaisin. Semmoisen jota ei oo käyristetty (mies sano, että ton ikäsellä ei saa olla). Oon pikku paikassa ja täällä on vaan Säästöpörssi. Kirpparilta kävin kattoo, mut ei ollu lasten mailoja vaan aikuisten. Urheiluliike kans olis mutta en kehtaa mennä ku pelkään että maksaa jotain hirveitä ja mulla ei oo budjettia tohon kuin 20e.

Eli myydäänkä tommosia Säästöpörssissä ja mitä maksaa? Mitä voi maksaa urheiluliikkeessä?

Mä ostin meidän pojalle anttilasta jääkiekkomailan, maksoi 10e. Mitä isompi maila, sitä kalliimpi, mutta tollaselle 4-vuotiaalle menee varmaan se pienin ja se maksaa anttilassa ja varmaan muuallakin 10-15e. Voi toki olla urheiluliikkeessä jotain kalliimpia merkkimailojakin, mutta toki halvempiakin versioita.

[QUOTE="vieras";28232150]4 vuotias ei kyllä jääkiekkomailaa tarvitse. Osta sählymaila ja sählypallo.[/QUOTE]

sählymaila on, mutta jääkiekkomaila antas paremmin tukea. Ei osaa vielä luistella.

[QUOTE="vieras";28232159]Mä ostin meidän pojalle anttilasta jääkiekkomailan, maksoi 10e. Mitä isompi maila, sitä kalliimpi, mutta tollaselle 4-vuotiaalle menee varmaan se pienin ja se maksaa anttilassa ja varmaan muuallakin 10-15e. Voi toki olla urheiluliikkeessä jotain kalliimpia merkkimailojakin, mutta toki halvempiakin versioita.[/QUOTE]

mutta vinkkinä vielä, että luistelu ja mailan&kiekon käsittely samanaikaisesti, voi ton ikäsellä olla vielä vaikeaa. Meillä vanhempi poika sai ekan mailan 7-vuotiaana. Nuoremmalla veljelläänkin on pieni kiekko ja maila, mutta pelaa niillä ilman luistimia.

Nythän on melkein joka paikassa kaikki talviurheiluvälineet alennuksessa eli jos ei kaikkia ole jo myyty loppuun niin voi löytää edullisestikin. Ja kannattaahan siellä urheiluliikkeessä käydä katsomassa, ei sieltä ole pakko ostaa jos tuntuu ettei sopivaa löydy. Täällä ainakin joissain urheiluliikkeissä on vaan niitä kalliimpia komposiittimailoja (joita niitäkin sai puoleen hintaan 25 eurolla) mutta joissain myös edullisempia puuvartisia joka välttää 4-vuotiaalle ihan loistavasti.

[QUOTE="vieras";28232178]mutta vinkkinä vielä, että luistelu ja mailan&kiekon käsittely samanaikaisesti, voi ton ikäsellä olla vielä vaikeaa. Meillä vanhempi poika sai ekan mailan 7-vuotiaana. Nuoremmalla veljelläänkin on pieni kiekko ja maila, mutta pelaa niillä ilman luistimia.[/QUOTE]

Niin, tai sitten sen mailan ja kiekon/pallon kanssa touhuaminen on se kimmoike joka saa innostumaan luistelusta. Ei voi tietää jos ei kokeile. Meidän pojalle luistelu oli vaikeaa ja sitä myötä hiukan vastenmielistä mutta kiekon perässä oppi luistelemaan ihan huomaamatta.