mitä maksaa lapsettomuushoitot? satoja, tuhansia vai kymmeniä tuhansia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
siis mitä maksaa suurinpiirtein ne alkujutut, joissa kartoitetaan mistä kiikastaa? tiedän että myöhemmin hintaan vaikuttaa mitä hoitoja tehdään ja kuinka usein.

paljonko teillä mennyt rahaa/kk tai /vuosi?
yksityinen vai kunnallinen?

aina vain puhutaan kuinka kalliita hoidot ovat, ja mietinkin näin keskituloisena kenellä niihin on varaa. (meillä yritystä takana nyt vuosi, hoidot suunnitelmissa)

Ihan alussa julkisella puolella maksatte joka käynnistä poliklinikkamaksut, meillä meni alkukäynnillä molemmista (minä + puoliso) maksu ja sen jälkeen maksoin vain minä.
Jos aloitatte ovulaation induktiohoidolla, joka useimmiten olisi clomifen, se maksaa muutaman kympin. Inseminaatio hoidetaan myös polimaksuilla, ainakin jos käytetään miehen omia siittiöitä.

Sen pidemmälle en tiedäkkään.

Me ollaan oltu vaan yksityisellä, julkisen jonot oli täällä silloin pitkät.
Mua ei tutkittu paljoakaan, vikaa tiedettiin jo valmiiksi epäillä miehessä. Kaksi inseminaatiota + alkututkimukset maksoi yhteensä muistaakseni muutaman tonnin, kahdesta neljään tonnia välillä. Jos mua eli naista olis jouduttu tutkimaan enemmän tai hoidot olisi olleet kovempia esim. ivf, hinta olisi noussut merkittävästi.

Oltiin pieni/keskituloisen rajalla, ja kyllä meillä varaa oli tuohon, säästöjä tosin käytettiin osaksi.

mä tulin raskaaksi AVA-klinikalla ovulaation induktiolla. Purkki clomifeneja maksoi jotain 60 euroa ja sitten oli ultrakäyntejä lääkärin vastaanotolla; näihin meni muutamia satasia yhteensä. Tulin tällä menetelmällä raskaaksi kolme kertaa, tuloksena kaksi tyttöä ja yksi km. Ennen clomifen-hoitoja mies kävi siemennesteanalyysissä ja min munatorvien aukiolotutkimuksessa ja verikokeissa samassa paikassa- Näiden hinnat löytyvät AVA-klinikan sivuilta.

Riippuu niin monesta asiasta ne kustannukset. Jos pitää ryhtyä koeputkihedelmöityshoitoihin, niin se maksaa jo hieman enemmän. kurkkaappa tuonne lapsettomuus puolen keskusteluihin. Siellä on joskus muistaakseni ollut keskusteluketju tästä aiheesta. Jos siellä puolella esität tämän kysymyksen, niin varmasti saat enemmän vastauksia.

meillä siis ennestään kouluikäinen lapsi, raskaaksi tulin silloin ensimmäisestä kierrosta kun pillerit jätin. nyt ollaan vuosi yritetty, vuosi sitten km (tulin silloinkin raskaaksi pillerien lopettamisen jälkeen ekasta kierrosta). keskenmenosta kulunut nytr vuosi, ehkäisyä ei olla käytetty.

luulisin että kaikkia perustutkimuksia ei tarvitse tehdä jos on jo 1 "luomu"lapsi, vai kuinka?

ap

[QUOTE="vieras ap";24708830]meillä siis ennestään kouluikäinen lapsi, raskaaksi tulin silloin ensimmäisestä kierrosta kun pillerit jätin. nyt ollaan vuosi yritetty, vuosi sitten km (tulin silloinkin raskaaksi pillerien lopettamisen jälkeen ekasta kierrosta). keskenmenosta kulunut nytr vuosi, ehkäisyä ei olla käytetty.

luulisin että kaikkia perustutkimuksia ei tarvitse tehdä jos on jo 1 "luomu"lapsi, vai kuinka?

ap[/QUOTE]

up

Meillä meni 1500 € yhteensä vuonna 2006 Felicitas klinikalla. Tuo sisälsi kaikki mahdolliset tutkimukset, clomifen tabletit, sitten yhden inseminaation, josta raskaus alkoi heti ja sitten vielä raskauden seurantakäynnit. :) Nyt lapsi on 4,5 vuotias.