mitä mä teen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ARGH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ARGH

Vieras
Hitsit!
4v. poika aloitti kerhon tammikuussa ja alussa kaikki sujui hyvin. Nyt poika on päättänyt ettei halua kerhoon. Aamuisin hirvee itku ja tappelu asiasta.
Jää kerhoon itkien, mutta ei itke kuitenkaan kauaa ja on tosi reipas ja iloinen haettaessa.
Oon yrittänyt keskustella, lohdutella ja lahjoa mutta tilanne vaan pahenee.
Ihmeellisiä selityksiä ja tekosyitä sillä kitisemiselle löytyy...
Aattelin et otanko käyttöön kovemmat otteet vai miten saan ison miehen kerhoon ilman kitinää?????????????????

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Miksi sinne on pakko mennä?

Voisiko poika pitää vähän "lomaa"?

oli lomalla ja paheni vain...
ja kerhoon olis mielestäni hyvä mennä just siks et poika on kotihoidossa kaiket päivät!
Kehuttu kerhosta reippaaksi ja puheliaaksi ja kertoo itse leikeistä positiivisesti. jotenkin vaan minussa kiinni...

Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:

ja kerhoon olis mielestäni hyvä mennä just siks et poika on kotihoidossa kaiket päivät!
Kehuttu kerhosta reippaaksi ja puheliaaksi ja kertoo itse leikeistä positiivisesti. jotenkin vaan minussa kiinni...

Kotihoito on ihan ok. Ja välillä tulee tiukempia "takiaiskausia", kyllä se henkinen napanuora siitä venyy ajallaan. Turha lasta on väkisin kauemmas tupata.

Kotihoito on ihan ok. Ja välillä tulee tiukempia "takiaiskausia", kyllä se henkinen napanuora siitä venyy ajallaan. Turha lasta on väkisin kauemmas tupata.

Pojalla on muutenkin semmoinen kausi, että vain minä kelpaan illalla nukuttamaan ja lukemaan. Toisaalta on myös kova uhma päällä ja kun ollaan asioista eri mieltä niin haukkuu tyhmäksi äidiksi yms.
Rankkaa on tapella jatkuvasti... Ja jotenkin koen että pieni ero tekisi meidän suhteelle ihan hyvää. jatkuvasti ollaan lähekkäin...

Pojalla on muutenkin semmoinen kausi, että vain minä kelpaan illalla nukuttamaan ja lukemaan. Toisaalta on myös kova uhma päällä ja kun ollaan asioista eri mieltä niin haukkuu tyhmäksi äidiksi yms.
Rankkaa on tapella jatkuvasti... Ja jotenkin koen että pieni ero tekisi meidän suhteelle ihan hyvää. jatkuvasti ollaan lähekkäin...

JA kotipihallakaan ei ole yhtään lasta; että kerho kerran viikossa on ainut aika tavata muita ikäisiään. tuttavienkin lapset on vielä niin pieniä.

JA kotipihallakaan ei ole yhtään lasta; että kerho kerran viikossa on ainut aika tavata muita ikäisiään. tuttavienkin lapset on vielä niin pieniä.

[/quote]

Hmm... enpä osaa mitään sanoa. Lapsuus menee loppujen lopuksi valtavalla vauhdilla, ainakin jälkeen päin katsottuna.

Oletko puhunut pojan kanssa siitä, mikä mättää kerhoon jäämisessä? Jos selität, kuinka ikävältä sinusta tuntuu, kun hän jää itkemään, etkä tiedä, mitä tehdä, sillä hän kuitenkin näyttää viihtyvän kerhossa, saattaisi poika itse huomata, että a) kerho on kiva juttu tai b) ei enää ikinä kerhoon.

Itse luultavasti pitäisin lapsen kotona, kunnes kärttäisi päästä kerhoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Jospa 4v ei olekkaan vielä mikään iso mies.

miten hitossa kaikki takertuu tuohon "iso mies" kommenttiin??
Muut vie 1v. kokopäiväiseen hoitoon, koska lpset tarttee kuulemma virikkeitä ja sosiaalisia kontakteja ja kun minä yritän viedä 4v. joka mielestäni on jo "iso mies" kerran viikossa kerhoon, niin kommentit on ainoastaan sen sävyisiä, että minä olen huono äiti ja vaadin lapseltani liikaa!! PLAAH!!

Muut vie 1v. kokopäiväiseen hoitoon, koska lpset tarttee kuulemma virikkeitä ja sosiaalisia kontakteja ja kun minä yritän viedä 4v. joka mielestäni on jo "iso mies" kerran viikossa kerhoon, niin kommentit on ainoastaan sen sävyisiä, että minä olen huono äiti ja vaadin lapseltani liikaa!! PLAAH!!

Jos menee töihin niin on hiukan pakko viedä lapsi hoitoon, mutta jos on kotihoidossa niin kerhoilu olisi hyvästä, mutta ei mikään pakko.

Ei kannata ottaa kaikkea ihan vakavasti. Eivätkä lapset tarvitse hoitopaikkaa sosiaalisten kontaktien ja virikkeiden vuoksi, vaan siksi, että vanhemmat voisivat työskennellä saadakseen ruokaa lapsen suuhun.

Mun mielestä se kuulostaa todella ihmeelliselle kun lapsista puhutaan isoina "miehinä", isoista naisista en oo kuullu kyllä. Ja eihän pojat saa itkeä, eihän? Varsinkaan isot miehet.

Jotku vie pienenä, toiset isompana. Niinhän se on.

Mitä jos menisitte johonkin missä lapsi tapaa ikäisiään ja sinä voisit olla mukana? Tai alottaisitte sen kerhoilun alusta, niin että olisit aluksi siellä mukana hetken, jos se auttais sitä eroa kun pääsis leikkiin kiinni ennen kun lähdet.
Saako lapsi valikoida kuka hänet nukuttaa iltaisin, lukee jne? Mitä jos menisit iltaisin johonkin, niin ei olisi itsestään selvää että sinä olet se ainoa kuka kelpaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Jos menee töihin niin on hiukan pakko viedä lapsi hoitoon, mutta jos on kotihoidossa niin kerhoilu olisi hyvästä, mutta ei mikään pakko.

Niin ei tietenkään ole pakko, mutta jos pidän pojan täällä helmoissani eskariin asti, niin kuinka kaveri mahtaa sitten pärjätä ryhmässä, kun ei ole muita lapsia juuri nähnytkään??
Mä olen jotenkin hukassa tässä asiassa, koska mielestäni olisi hyvä opetella 4v. olemaan hetki ilman äitiä. Ei ole mielestäni kovin paljon vaadittu...
mutta en tietenkään haluaisi itkevänä viedä... ja kuitenkin on sit iloinen haettaessa...

ennen joulua ihmettelin ku poika ei halunnu enään kerhoon,enkä pakottanutkaan.poika oli 3päivää eka kotona ja sit menin juttelemaan kerhotätejen kanssa,siellä joku poika oli kiusannu minun poikaa,ja siinä syy miksi poikani ei halunnu enään kerhoon.
tämä kiusaaja poika on ennenkin kiusannut muita lapsia siellä,ja tämän pojan äitin mielestä oli parempi että poika lopettaa kerhoilun.....eli nyt on taas rauha maassa.
kannattaa aina jutella kerhossa siitä onko siellä tapahtunut jotain :D

Niin ei tietenkään ole pakko, mutta jos pidän pojan täällä helmoissani eskariin asti, niin kuinka kaveri mahtaa sitten pärjätä ryhmässä, kun ei ole muita lapsia juuri nähnytkään??
Mä olen jotenkin hukassa tässä asiassa, koska mielestäni olisi hyvä opetella 4v. olemaan hetki ilman äitiä. Ei ole mielestäni kovin paljon vaadittu...
mutta en tietenkään haluaisi itkevänä viedä... ja kuitenkin on sit iloinen haettaessa...

Pakkososiaalisuuden opettaminen on yliarvostettua. Kyllä siellä ryhmässä oppii pärjäämään, jopa paremminkin, kun on saanut rauhassa kasvaa.

Meillä tyttö myös n.4,5 vuotiaaksi asti kävi kerhossa tosi mielellään sitten tuli stoppi. 3kuukautta lahjoin yms mutta sitten lopetin, kun kerhonpitäjä ei minusta tuntunut kovin kivalta ihmiseltä. Tytöstä en kyllä saanut mitään irti mikä siellä kerhossa mätti. Mutta tässä vuosien varrella olen tyttöä kyllä työnänyt moneen harrastukseen mukaan. Joihinkin hän on mennyt mielellään joihinkin taas on pitänyt töniä. Monesti minä olen huomannut että sillä "pakottamisella" on tullut paljon hyvääkin aikaa. Tyttö on huomannut onnistuneensa jossain lajissa tosi hyvin. Onko se parempi muisto, kuin periksi antaminen ja ajatus etten taaskaan uskaltanut...?

Meillä tyttö alotti viime syksynä kerhon mikä oli pari tuntia parina päivänä viikossa.Sitten ykskaks ilmoitti että ei mene, kun ne muut ovat "niin pieniä" että eivät osaa leikkiä :laugh: Kaikki siis samanikäisiä.Eikä ole sen koommin käynyt.Katsotaan syksyllä uudestaan jos haluja riittäisi sitten =)

Yhteistyössä