Mitä mä teen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon naimisissa, kahden yläkoululaisen äiti.
Mun mies on varmaan alkoholisti. Vuosien aikana juominen on lisääntynyt paljon. Nykyään on välillä lastenkin edessä humalassa. Eikä nyt puhuta saunaoluista. Hän uhkaa mua lyömisellä joskus. Viimeksi töissä viikolla. Kännissä. Selvinpäin oli loukkaantunut, koska "häpäisin" hänet soittamalla paikalle mun sukulaisen.

Haluaisin erota, mutta en saa itseäni tekemään sitä. Tästä pikkukylästä ei löydy mulle ja lapsille asuntoa. Talo pitäisi kunnostaa loppuun ennen kuin se kannattaa myydä. Mies ei sitä tee. Eroaminen olisi paljon helpompaa muutaman vuoden päästä, kun lasten koulu ei sanele sitä, missä haluan asua. Lainojenkin suhteen siihen mennessä helpottaisi. Nyt on aika tiukkaa.

Mutta jaksanko tätä niin kauan?
Mitä tämä tekee lapsille?
Kumpi on pahempi heille jäädä vai lähteä?

Oon ollu jo vuosia (varmaan 7 vuotta jo) enempi tai vähempi ihastunut toiseen mieheen. Tiedän, että tunne on molemminpuolinen. Kai. Se ei ole kadonnut minnekään, vaikka välimatkaa on välillä ollut satoja kilometrejä. Me ei haluta tehdä mitään väärää. Tai mä en halua. Mies on sanonut, että mä päätän, miten tässä edetään. Ei olla edetty.

Harvoin näemme. Lähinnä yhteisten tuttavien kanssa, satunnaisesti baarissa. Meillä kotona, hän on perhetuttu.

En tiedä olenko ihastunut häneen vai olenko vain onnellinen, että joku tykkää musta.

Tämän miehen takia en eroa, mutta hän lohduttaa mua. Viestein pääasiassa. Onko se väärin? Mitä jos joskus haluaisinkin edetä? On ihanaa, kun kelpaa jollekin.

Mitä mä teen?

Kohtaat rohkeasti miehesi ja sanot, että hänen alkoholinkäyttönsä menee jo yli ja häiritsee koko perhettä. Vaadit häntä lopettamaan ja lupaat olla tukena tai muussa tapauksessa muutatte lapsien kanssa pois. Ole rauhallinen ja perustele kantasi. Jos tämä ei miehelle käy tai hän alkaa käyttäytyä väkivaltaisesti, pakkaat kimpsut ja kampsut ja häivyt lapsien kanssa sukulaisten/ystävien yms luokse ja alat laittaa avioeroa vireille ja etsiä vuokra-asuntoa jne.
Kun sinun ja lapsiesi turvallisuus on uhattuna, ei kannata enää miettiä, missä kunnossa kämppä on. Lapsiesi ei myöskään pidä joutua kasvamaan uhkaavassa ympäristössä. Siis jos alkon käyttö vaan jatkuu ja väkivallan uhka on läsnä.

Se mitä tähän toiseen mieheen tulee, on hyvä, että sinulla on joku ystävä, jolle puhua, mutta en suosittele aloittamaan hänen kanssaan intiimimpiä suhdetta, niin pitkään kun elät miehesi kanssa. Mahdollisen eron jälkeen miettisin sinuna, onko ihastus aitoa, oletko valmis uuteen suhteeseen jne.

Ihan ensimmäisenä laitat koneen kiinni, ja lakkaat kyselemästä konsultaatiota elämän isoihin päätöksiin uusfeminististen idioottien ja miesvihaajien kansoittamilta nettifoorumeilta. Sinun tarinasi on vahvasti väritetty ja yksipuolinen kertomus, jossa mies maalataan roistoksi. On täysin kohtuutonta lynkata mies joukolla tuntemattomien toimesta pelkästään sinun tarinasi perusteella.

Katso peiliin ja mieti pitkään ja hartaasti mitä voisit itse tehdä toisin?

Jäät LAPSIEN KANSSA taloon jossa uhataan hakkaamisella????????????

Eikö nyt järki yhtään herätä?????
Niin julmaa kuin se onkin, mutta tuo ei ole mikään leikin asia, se on ihan tosi juttu ja sellaisena sun pitää siihen suhtautua.

Jos lähtönne jälkeenkään mies ei ymmärrä, niin ei todellakaan tule ymmärtämään (eikä ymmärrä).

Ihan ensimmäisenä laitat koneen kiinni, ja lakkaat kyselemästä konsultaatiota elämän isoihin päätöksiin uusfeminististen idioottien ja miesvihaajien kansoittamilta nettifoorumeilta. Sinun tarinasi on vahvasti väritetty ja yksipuolinen kertomus, jossa mies maalataan roistoksi. On täysin kohtuutonta lynkata mies joukolla tuntemattomien toimesta pelkästään sinun tarinasi perusteella.

Sinä voit olla hiljaa. Jokainen ihan itse päättää ryyppääkö vai ei, meneekö töihin päissään vai ei, ja uhkaileeko väkivallalla vai ei.
Sais sinultakin joku poistaa koko keskustelupalstan käyttöoikeuden näillä aina vaan yhtä sairailla kommenteillas.

Sinä voit olla hiljaa. Jokainen ihan itse päättää ryyppääkö vai ei, meneekö töihin päissään vai ei, ja uhkaileeko väkivallalla vai ei.
Sais sinultakin joku poistaa koko keskustelupalstan käyttöoikeuden näillä aina vaan yhtä sairailla kommenteillas.
Niin, täällähän ei saisi esittää minkäänlaista kritiikkiä näitä tarinoita kohtaan, vaan aina ostaa sokeasti sellaisenaan nämä naisnäkökulmasta vahvalla värikynällä kirjoitetut tarinat ja kannustaa naista rikkomaan perheensä tuntematta kyseisiä henkilöitä, tietämättä tapahtumien todellisia yksityiskohtia ja kuulematta tarinan molempia osapuolia. Aloituksessa tarvitsee vain mainita taikasanoista alkoholi tai väkivalta, niin sinä ja muut pösilöt olette heti kiljumassa joukolla eroa ja lynkkaamassa miehen.

Sinä se tässä sairas olet. Täysin käsittämätöntä touhua.

Mä olin ylä-asteella kun mun isäni löi äitiäni ja uhkasi rajummallakin väkivallalla.

Kysyhän lapsiltasi, haluatvatko ne, että sä eroat ja hakeudut turvaan.

Niin, täällähän ei saisi esittää minkäänlaista kritiikkiä näitä tarinoita kohtaan, vaan aina ostaa sokeasti sellaisenaan nämä naisnäkökulmasta vahvalla värikynällä kirjoitetut tarinat ja kannustaa naista rikkomaan perheensä tuntematta kyseisiä henkilöitä, tietämättä tapahtumien todellisia yksityiskohtia ja kuulematta tarinan molempia osapuolia. Aloituksessa tarvitsee vain mainita taikasanoista alkoholi tai väkivalta, niin sinä ja muut pösilöt olette heti kiljumassa joukolla eroa ja lynkkaamassa miehen.

Sinä se tässä sairas olet. Täysin käsittämätöntä touhua.
Niinpä. Nainen saattaa jopa tiedostamattaan harjoittaa henkistä väkivaltaa puolisoaan kohtaan vuosikaudet, ja koska moni mies ei omaa samanlaista tarvetta ja kykyä keskustella asioista kuin nainen, niin mies purkaa kasvavaa pahaa oloaan usein alkoholiin. Tämä lisää naisen ärsyyntymistä, samasta asiasta nalkuttamista, lopulta miehen kipukynnys sitten jossain kohtaa alkoholin vaikutuksen alaisena ylittyy ja suusta pääsee sammakko kuten ”sietäisit saada pataasi”. Mikä on lopputulema? Nainen tulee naisvaltaiselle nettifoorumille kertomaan nyyhkytarinan väkivaltaisesta juoppomiehestä ja häntä kannustetaan jättämään se paska mies ja rikkomaan perhe. Koska alkoholismi ja väkivalta. Ongelmien juurisyistä viis.

Huoh.

Niinpä. Nainen saattaa jopa tiedostamattaan harjoittaa henkistä väkivaltaa puolisoaan kohtaan vuosikaudet, ja koska moni mies ei omaa samanlaista tarvetta ja kykyä keskustella asioista kuin nainen, niin mies purkaa kasvavaa pahaa oloaan usein alkoholiin. Tämä lisää naisen ärsyyntymistä, samasta asiasta nalkuttamista, lopulta miehen kipukynnys sitten jossain kohtaa alkoholin vaikutuksen alaisena ylittyy ja suusta pääsee sammakko kuten ”sietäisit saada pataasi”. Mikä on lopputulema? Nainen tulee naisvaltaiselle nettifoorumille kertomaan nyyhkytarinan väkivaltaisesta juoppomiehestä ja häntä kannustetaan jättämään se paska mies ja rikkomaan perhe. Koska alkoholismi ja väkivalta. Ongelmien juurisyistä viis.

Huoh.

Tän vuoksi on tosi hyvä kysyä juuri lapsilta! Noin vanhat kyllä tietävät mikä tilanne on ja kuka/ketkä siihen on/ovat syyllinen/syyllisiä. Tai onko kukaan. Ja joka tapauksessa osaavat sanoa haluavatko elää väkivallanpelossa.

Tän vuoksi on tosi hyvä kysyä juuri lapsilta! Noin vanhat kyllä tietävät mikä tilanne on ja kuka/ketkä siihen on/ovat syyllinen/syyllisiä. Tai onko kukaan. Ja joka tapauksessa osaavat sanoa haluavatko elää väkivallanpelossa.
Lasten asettaminen tuomariston, valamiehistön tai edes todistajien asemaan kahden aikuisen ihmisen välisissä erimielisyyksissä vaikuttaa jotakuinkin yhtä fiksulta liikkeeltä kuin laittaa avioliittonsa jatko kaksplussan mitäs nyt-foorumin päätettäväksi.

Lasten asettaminen tuomariston, valamiehistön tai edes todistajien asemaan kahden aikuisen ihmisen välisissä erimielisyyksissä vaikuttaa jotakuinkin yhtä fiksulta liikkeeltä kuin laittaa avioliittonsa jatko kaksplussan mitäs nyt-foorumin päätettäväksi.

Ei!

Jos lasten vuoksi on jäämässä paskaan parisuhteeseen niin kannattaa todella kysyä ensiksi lasten mielipide asiaan.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Kohtaat rohkeasti miehesi ja sanot, että hänen alkoholinkäyttönsä menee jo yli ja häiritsee koko perhettä. Vaadit häntä lopettamaan ja lupaat olla tukena tai muussa tapauksessa muutatte lapsien kanssa pois. Ole rauhallinen ja perustele kantasi. Jos tämä ei miehelle käy tai hän alkaa käyttäytyä väkivaltaisesti, pakkaat kimpsut ja kampsut ja häivyt lapsien kanssa sukulaisten/ystävien yms luokse ja alat laittaa avioeroa vireille ja etsiä vuokra-asuntoa jne.
Kun sinun ja lapsiesi turvallisuus on uhattuna, ei kannata enää miettiä, missä kunnossa kämppä on. Lapsiesi ei myöskään pidä joutua kasvamaan uhkaavassa ympäristössä. Siis jos alkon käyttö vaan jatkuu ja väkivallan uhka on läsnä.

Se mitä tähän toiseen mieheen tulee, on hyvä, että sinulla on joku ystävä, jolle puhua, mutta en suosittele aloittamaan hänen kanssaan intiimimpiä suhdetta, niin pitkään kun elät miehesi kanssa. Mahdollisen eron jälkeen miettisin sinuna, onko ihastus aitoa, oletko valmis uuteen suhteeseen jne.
Kiitos. <3

Jäät LAPSIEN KANSSA taloon jossa uhataan hakkaamisella????????????

Eikö nyt järki yhtään herätä?????
Niin julmaa kuin se onkin, mutta tuo ei ole mikään leikin asia, se on ihan tosi juttu ja sellaisena sun pitää siihen suhtautua.

Jos lähtönne jälkeenkään mies ei ymmärrä, niin ei todellakaan tule ymmärtämään (eikä ymmärrä).
Niin. Saat sen lähtemisen kuulostamaan kovin helpolta.

Olenpa miettinytkin. Mutta en ole löytänyt vastausta peiliin katsomalla.

Mitä osaa kertomuksestani luulet keksityksi tai väritetyksi? Valitettavasti kaikki on juuri noin kuin kerroin. Haluatko kysyä minulta jotain lisää?

Huoh.
Mielestäsi toista saa uhata väkivallalla, jos se nalkuttaa? Saa lyödä, jos tarpeeksi ärsyttää? Olen erimieltä vahvasti.

En anna lapsille vastuuta päätöksestä. Se on liikaa vaadittu. Mitä sitten ikinä tapahtuukin, en halua, että he kokevat olevansa siitä vastuussa.

Ei se ole vastuussaolemista jos saa sanoa mielipteensä!

Teet itsetäsi marttyyrin jos lasten takia jäät roikkumaan suhteeseen missä mahdollisesti edes lapset eivät sun haluaisi olevan.

• Tykkää
Reactions: Elena777
En usko että tässä sitä tarkoitettiin, mutta onhan sun kysyttävä ja ajateltava lastenkin mielipidettä.
Ehkä ei, mutta mietin, mitä eri vaihtoehdoista seuraa.

"Lähde"
-> äiti rikkoi perheen. TAI
->ollaan ihan onnettomia kaikki TAI
->
= meidän lasten syy, koska näin päätettiin

"Jää"
->isä tekee oikeasti jotain TAI
->ollaan onnettomia kaikki TAI
->
=meidän lasten syy, koska näin päätettiin

Aikuisen päätökset täytyy tehdä.

Ei se ole vastuussaolemista jos saa sanoa mielipteensä!

Teet itsetäsi marttyyrin jos lasten takia jäät roikkumaan suhteeseen missä mahdollisesti edes lapset eivät sun haluaisi olevan.
En taida jäädä enkä lähteä lasten takia. Kirjoitin ehkä väärin. En halua muuttaa kauas lapsen koulun takia. Mutta se on vain pieni osa koko tilannetta. Tämä ei ole helppoa.