Mitä mä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppuko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loppuko

Vieras
Mun mies on sulkenut mut ja lapsen (mun edellisestä liitosta) pois elämästään.
Ollaan 7v oltu yhdessä ja kaikki hokee mulle, että "teillä on se 7vuoden kriisi" mut mä en tiedä mitä tää on kun mies on muuttunut ihan toiseksi.

Tulee ja menee miten tahtoo, ei välttämättä ees ilmottele, huikkaa oven suusta jos sitäkään. On iltaisin harrastuksen parissa ja kavereiden kanssa 2-4 tuntia, joskus jopa 5tuntia.

Käy kotona syömässä, paskalla, nukkumassa ja vittuilemassa.

Tänä aamuna kaikki ollaan vapaalla ja keitin pannullisen kahvia ja tein miehen herkkuleipiä kun sillä soi puhelin ja sit meni kengät jalkaan ja takki niskaan ja huikkas oven suusta, että "mä meen Kallen kans kahville!"
Siihen mä sit jäin kahveineni ja aamupaloineni nieleskeleen itkua.

Kun sanon miehelle asiallisesti ja rauhallisesti, et tää ei vaan mene näin, niin se alkaa syyttään mua niuhottajaks ja et hän ei sais mennä mihinkään ja aina pitäis nysvätä kotona mun ja lapsen kanssa.... Kääntelee mun sanomiset ja on täysin kykenemätön keskustelemaan tai huomaamaan omia virheitään.
(Ja kyllä, minussakin on virheitä!)

Käydään molemmat töissä, lapsi koulua, mies hilluu illat maailmalla ja mä hoidan kotia. Sit kun en pesekään sen pyykkiä tai teekään sille ruokaa (sanon, et en mä voi tietää koska tuut enkä osaa odottaa sua syömään kun et ilmottele) niin se tyyliin nauraa mulle päin naamaa miten mä oon lapsellinen ja pienisielunen ja säälittävä.

Kaikki kannustaa mua jatkamaan tässä suhteessa koska täähän on 7v kriisi, mutta ei mun pää kestä??!!!!!

[QUOTE="vieras";25379936]Kauankos tämä 7 vuoden meno miehellä on kestänyt? Onkohan se Kalle sittenkin Kaija?[/QUOTE]

Jotain puoli vuotta. Kyllä Kalle on ihan Kalle.
Miehellä on 99% kavereistaan sinkkuja jotka ei tajua et mun mies on perheellinen ihminen eikä pysty hillumaan yötämyöten jätkien kanssa -paitsi näköjään nyt pystyy.
En tiedä onko sillä joku 3kympin kriisi (täyttää kk päästä) kun ei se ennen ole tällanen ollut.. En todellakaan olis tollasta miestä itselleni ottanut..

[QUOTE="vieras";25380005]No oletko sinä onnellinen hänen kanssaan? Tee päätöksesi siltä pohjin.[/QUOTE]

Rakastan häntä aivan yli kaiken, enemmän kun olen rakastanut koskaan lapseni isää tms. Haluan elää ja olla hänen kanssaan elämäni loppuun asti -mutta en jos hän käyttäytyy noin. Haluan hänet omana ihanana itsenään.
Mut mä en tiedä tappelenko tuulimyllyjä vastaan.

Mihinkään terapiaan tuo ei lähde, koska eihän hän ole hullu.....! Mutta jonkun ulkopuolisen tää tilanne tarvis avaamaan miehen silmät.

Sinuna koittaisin viel kerran istuttaa ukon vakavien puheiden äärelle. Jos ei edelleenkään onnistu, alkaisin kattelee kämppiä ja pakkailee tavaroita. Yksin et voi tehdä muuta ku lähteä - muuhun tarvitaan se toinenkin.

Jotain puoli vuotta. Kyllä Kalle on ihan Kalle.
Miehellä on 99% kavereistaan sinkkuja jotka ei tajua et mun mies on perheellinen ihminen eikä pysty hillumaan yötämyöten jätkien kanssa -paitsi näköjään nyt pystyy.
En tiedä onko sillä joku 3kympin kriisi (täyttää kk päästä) kun ei se ennen ole tällanen ollut.. En todellakaan olis tollasta miestä itselleni ottanut..

Ei se ole Kallen tai muiden kavereiden vika että miehesi mennä viilettää siellä sun täällä. Kyllä se on ihan oman miehesi vika kun haluaa niin toimia.

En tiedä millainen suhteenne on ollut, mutta kuulostaa kovasti siltä että miehesi on kyllästynyt elämäänsä teidän kanssanne. En siinä mielessä ihmettele, koska onhan hän ollut jo 7 vuotta parisuhteessa, täyttää vasta 30-vuotta eli siis aika nuorena on alkanut seurustelemaan. Mutta en ala tätä tämän enempää spekuloimaan kun en teitä tunne enkä tiedä :-).

mutta mullekin tuli kirjoituksestasi ekana mieleen onko Kaijattelemassa.Mutta ilman toisia naisiakin voi kokemukseni mukaan mies vetää omaa piittaamatonta linjaansa TOSI pitkään(½ v. lyhyt aika...)

Rakastan häntä aivan yli kaiken, enemmän kun olen rakastanut koskaan lapseni isää tms. Haluan elää ja olla hänen kanssaan elämäni loppuun asti -mutta en jos hän käyttäytyy noin. Haluan hänet omana ihanana itsenään.
Mut mä en tiedä tappelenko tuulimyllyjä vastaan.

Mihinkään terapiaan tuo ei lähde, koska eihän hän ole hullu.....! Mutta jonkun ulkopuolisen tää tilanne tarvis avaamaan miehen silmät.

Ihminen kehittyy koko elämänsä ajan. Jos suunta, jonka miehesi on nyt valinnut on se, mitä hän haluaa, on pallo sinulla: joko rakastat häntä näin tai haluat jotain muuta.

[QUOTE="vieras";25380024]Ei se ole Kallen tai muiden kavereiden vika että miehesi mennä viilettää siellä sun täällä. Kyllä se on ihan oman miehesi vika kun haluaa niin toimia.[/QUOTE]

Ei tietenkään ole.. Tarkoitin tällä sitä, että ehkä mun mies on kypsynyt niiden vittuiluun? Mies kun on ennen kieltäytynyt esim.arki-iltaisin jonnekin lähtemisestä kun on halunnut olla meidän kanssa, niin kaverit haukkunu et mies on tossun alla eikä uskalla lähtee yms. Kai tollaseenkin sisuuntuu ja tulee sellanen uhma? En minä tiedä. Tuntuu että elää uudelleen nuoruuttaan tai jotain ja mä ahdistun kotiin.
Ehkä se on vaan alettava katseleen asuntoja.
Mä niin kuvittelin tän olevan se loppuelämän parisuhde, ihanaa arkea ja luotettava kumppani rinnalla. Mutta näin se elämä heittelee.

istutat miehen pöydän ääreen ja vaadit asiallista ja kunnon keskustelua. ellei se muuten onnistu, niin sitten sanot miehelle, että mennään parisuhdeterapiaan. mä tiedän mitä toi on. meillä ukko harrasti tuota monta vuotta. me oltiin lasten kanssa sille kuin ilmaa. menoistaan ja tuloistaan ei etukäteen ilmoitellu saati kyselly sopiiko. saatto tuntia ennen lähtöään ilmoittaa että nyt mä lähden viikoksi esim. leville. tai johonkin. masennushan sillä oli ja paha

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25380055:
istutat miehen pöydän ääreen ja vaadit asiallista ja kunnon keskustelua. ellei se muuten onnistu, niin sitten sanot miehelle, että mennään parisuhdeterapiaan. mä tiedän mitä toi on. meillä ukko harrasti tuota monta vuotta. me oltiin lasten kanssa sille kuin ilmaa. menoistaan ja tuloistaan ei etukäteen ilmoitellu saati kyselly sopiiko. saatto tuntia ennen lähtöään ilmoittaa että nyt mä lähden viikoksi esim. leville. tai johonkin. masennushan sillä oli ja paha

Masennuksen mahdollisuutta mä en ole osannut ees epäillä! Oon aatellu jotenkin et masentunu ihminen vaan nukkuu ja vetäytyy kuoreensa ja tyyliin erakoituu kotiin? Täytyy istuttaa se vielä vitiviimeisen kerran alas ja nostaa jälleen se kissa pöydälle ja katsoa mitä tapahtuu. Kiitos isoäiti :)

Masennuksen mahdollisuutta mä en ole osannut ees epäillä! Oon aatellu jotenkin et masentunu ihminen vaan nukkuu ja vetäytyy kuoreensa ja tyyliin erakoituu kotiin? Täytyy istuttaa se vielä vitiviimeisen kerran alas ja nostaa jälleen se kissa pöydälle ja katsoa mitä tapahtuu. Kiitos isoäiti :)
ole hyvä. tuo sun juttus kun oli kuin suoraan meidän elämästä muutama vuosi sitten

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25380088:
ole hyvä. tuo sun juttus kun oli kuin suoraan meidän elämästä muutama vuosi sitten

saanko kysyä mikä teillä toi muutoksen? menikö mies oma-aloitteisesti lääkäriin vai miten teillä alkoi hommat rullaamaan uudestaan?

tää palsta on yliveto kun täältä voi löytää kohtalotovereita <3

saanko kysyä mikä teillä toi muutoksen? menikö mies oma-aloitteisesti lääkäriin vai miten teillä alkoi hommat rullaamaan uudestaan?

tää palsta on yliveto kun täältä voi löytää kohtalotovereita <3
no ensiksi helpotettiin työhommia, eli palkattiin navettaan työntekijä. ja alettiin viettää yhteisiä viikonloppuja, ilman lapsia aina silloin tällöin. vähitellen kun työtaakka väheni, niin masennuskin alkoi helpottamaan. ja oppi puhumaan mulle asioistaan. terapautille ei suostunut. vähitellen alkoi lasen elämäkin kiinnostamaan. ja on nyt kuin oikea isä heille konsanaan. ja lapsetkin on nyt sanoneet, että isä on ihana ja rakas. ja että isä on mnykyisin aina hyvällä tuulella

[QUOTE="vieras";25380167]Teilläkö on yksi lapsi, mies ei ole hänen isänsä? Kumman kauan hänen kaverinsa ilman perhettä ovat, jos jo ovat 30v?[/QUOTE]

no se on kyllä asia mille mä en voi mitään :D
onhan niillä aina välillä jotain suhteita, mutta eipä ne kauaa tunnu kestävän. ei ole mun asiani, eikä vois just nyt vähempää kiinnostaa kun oma tilanne tällanen..

[QUOTE="vieras";25380167]Teilläkö on yksi lapsi, mies ei ole hänen isänsä? Kumman kauan hänen kaverinsa ilman perhettä ovat, jos jo ovat 30v?[/QUOTE]

No tämä nyt ei mikään ihme ole. Monet ovat tuolla liikenteessä niin sanotusti toisella kierroksella, kun ovat eronneet kumppanistaan tai eivät ole muuten vaan sitten löytäneet elämänkumppania tuohon mennessä. Minä tiedän kun viisi vuotta tuolla kaupungilla liikuskelin sinkkuna kun 30-vuotiaana erosin kihlatustani (meillä ei ollut lapsia). Ei kaikki pariudu ja saa lapsia parikymppisenä.

Sorry ap, kun kirjoitin tänne tälläisen välihuomautuksen, kun tämä ei liity sinun ongelmaasi.

Yhteistyössä