Mitä mä teen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aivovamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aivovamma

Vieras
7v leikkii ihan nätisti 4v sisaruksen kanssa ja sitten yhtäkkiä isompi kaataa pienemmän lattialle niin että toisen pää kolahtaa täysillä lattiaan. Näin on tapahtunut usein ja pelkään että toinen saa vielä joskus aivovamman. Olen keskustellut isomman kanssa että mitä siitä voi seurata ja että mitäs hän sitten tekee jos toinen vaikka kuolee. Ei vaan tunnu menevän jakeluun. Mä en enää jaksa.

Miksi isompaa ei kiinnosta, miksi ei mene jakeluun? Onko hänellä ylipäätään normaalia empatiakykyä ja oikean & väärän tajua?

Mä pitäisin sisarukset erossa toisistaan ensialkuun, ja sitten alkaisin miettimään mitä tehdä 7-vuotiaalle.

En tiedä miksi ei kiinnosta tms. Ei vaan taida välittää. Suurimman osan ajasta joudun heitä pitämään eri huoneissa tai sitten vahdin itse koko ajan jos ovat samassa huoneessa.

Mitäs se 4-vuotias teki että se kaadettiin? Miehellä oli lapsuus täynnä kuritusta ja sättimistä kun ensin pikkusisko lällätti ja ärsytti niin pitkään että toinen hermostui....

Yleensä 7 v kyllä jo tietää, että vaikka pikkusisarus lällättäisi niin kimppuun ei käydä. Siis jos on kehitykseltään ihan normitasoa, jne.

Mutta tottakai pitää kieltää pienempää härkkimästä, jos jostain sellaisesta on kyse.

Yleensä 7 v kyllä jo tietää, että vaikka pikkusisarus lällättäisi niin kimppuun ei käydä. Siis jos on kehitykseltään ihan normitasoa, jne.

Mutta tottakai pitää kieltää pienempää härkkimästä, jos jostain sellaisesta on kyse.

Yleensä juu, mutta tää on ollu pienestä pitäen niin ärysttävän luontoinen että itekin tekis jo näin vanhalla iällä sitä joskus tuupata :saint:

no tuo on kyllä puppua, sisarukset mähinöi keskenään aina, iästä huolimati, tuo toisen pahemman laatuinen töniminen pään kopauksen seurauksella tosin ei enään ole normaalia.

no tuo on kyllä puppua, sisarukset mähinöi keskenään aina, iästä huolimati, tuo toisen pahemman laatuinen töniminen pään kopauksen seurauksella tosin ei enään ole normaalia.
Okei, 99% tuntemistani ekaluokkalaisista on sitten epänormaaleja....sillä kyllä he tietävät (vaikka kähinää sisarusten kanssa joskus tuleekin) ettei itseään lähes puolet pienemmän kimppuun käydä tosissaan.

Okei, 99% tuntemistani ekaluokkalaisista on sitten epänormaaleja....sillä kyllä he tietävät (vaikka kähinää sisarusten kanssa joskus tuleekin) ettei itseään lähes puolet pienemmän kimppuun käydä tosissaan.

puhutaanpa nyt ihan silleen kun sanoit tuon asian, että jos pikkusisarus lällättää niin kyllähän "normaalit" 7v. tietää ettei kimppuun käydä. tuo on puppua, ihan saletisti se kostetaan tavalla tai toisella jos sisarus käy ärsyttäväksi, sitä ei vaan välttämättä vanhemmat ole näkemässä.

muoks, kyllä ne voi tietää että äidin mielestä niin ei saa tehdä, mutta ei se niitä estä jotenkin sitä asiaa kostamasta, sitähän se on sisaruus, jatkuvaa tukkanuottasilla oloa, lapsena ainakin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
no oletko sä kokeillut mitään konkreettista muuta kuin keskustelua? esim etusuuksia- jos viikko tai kaksi ok, ilman pienemmän mäiskimistä, niin kehyt aina kovasti kun selviää ärsyttävistä tilanteista, ehkä kaksin leffaan kun joku aika ok. tai vaihtoehtoisesti elokuvien, pelien yms menetys jos tekee väärin.