Mitä mä teen tuon neiti 1v3kk:n kanssa, kun hän ei usko....

Arkadian Ulla

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
4 346
0
36
Painaltaa jatkuvasti sammuttamaan telkkarin virtakatkaisijasta, vaikka on sata miljoonaa kertaa kielletty ja nostettu pois, ja jos ei pääse virtanapille, repii scartpiuhan irti. Tai sitten seinästä koko jatkojohtohässäkän....
Pelkään, että hajoaa kohta kaikki laitteet jatkuvasta rämpyttämistestä.

Tekis mieli sanoo, että älkää pitäkö telkkua auki koko päivää/iltaa :whistle:

Ei vaan, meillä on ollu aina vähän samaa ongelmaa, mut menny nopeesti ohi.
Vaikka meillä ei kyl telkku oo paljoa auki ennen myöhäsiltaa ellei lastenohjelmia lasketa- eikä sitä silloin yritetä sammutaakaan.

Anoppini oli aikoinaan laittanut nastan piikkipuoli ulospäin teipillä tms.kiinni telkkarin virtakatkaisijaan kun omat lapset(mm.mun mies..)olivat käyneet sitä painelemassa.Oli kuulemma kerrasta loppunut.

Oisko vaikka leikkikehää, mihin sais "häpeämään"? Mun mielestä tollanen häpeäminen ei ole kovin ankara, mutta silti toimiva rangaistus. Tai siis että sitähän käytetään esim. koiranpentujenkin kanssa, niin että reilu vuosikaskin varmasti syy-seuraus-suhdanteen. Tai pysyykö vaikka ruokatuolissa vielä, jos siihen saisi häpeämään? Ja kun ollaan jäähyllä, niin sittenhän oikeasti istutaan kanssa ilman virikkeitä.

No estä sitä menemästä teeveen luokse tai johdon luokse. elikkäs nappaat sen kiinni, eytkä päästä. Luunappia ei kannata antaa, se antaa vääränlaisen viestin.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
No estä sitä menemästä teeveen luokse tai johdon luokse. elikkäs nappaat sen kiinni, eytkä päästä. Luunappia ei kannata antaa, se antaa vääränlaisen viestin.

Eikä anna. Luunappi kertoo sen, että tapahtuma mitä lapsi tekee on luvatonta ja luvattomuudesta sakotetaan. Pienestä asti se oppi on mentävä perille!

Luunappi ei ole pahoinpitelyä, eri asia olisi se, jos avokämmenellä läpsäisi, mutta luunapista saa sen verran kipua, että muistaa, ettei tee tuollaista toiste.

Alkuperäinen kirjoittaja luunappi:

Eikä anna. Luunappi kertoo sen, että tapahtuma mitä lapsi tekee on luvatonta ja luvattomuudesta sakotetaan. Pienestä asti se oppi on mentävä perille!

Luunappi ei ole pahoinpitelyä, eri asia olisi se, jos avokämmenellä läpsäisi, mutta luunapista saa sen verran kipua, että muistaa, ettei tee tuollaista toiste.

No olen aika eri mieltä. Se antaa sen viestin, että äidiltä on keinot ja itsehillintä loppunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:

Kun en mä ehdi jatkuvasti sen vieressä päivystämään....

Ahaa. Se on se suurin ongelma. Kuka katsoo teeveetä, jos sinä et ole siinä vieressä, eli oletan, ettet itse katso sitä? voisiko sen lapsen laittaa tekemään muita juttuja? Haittaako se, jos teevee olis kiinni?

Meillä sama ongelma, tyttö vasta 11kk, ja tehny tota nyt siitä asti ku nous seisomaan 8kk vanhana. Ei noin pieni vielä usko, tai alkaa toi parkumaan ku sanon ei, mutta koskee silti.
Ei auta ku jatkaa kieltämistä ja odottaa että tyttö kasvaa. Kyl se sen joskus lopettaa...

Meidän 10kk kans koko ajan on digiboksin kimpussa, pojat on keksineet laittaa videoita siihen eteen, niin se vähän estää, mutta ei voi kyllä kanaviakaan vaihtaa =)

Kielletään poikaa, mutta ei liiaksi, kun aika pieni on vielä ymmärtämään miksei mielenkiintoisia nappuloita saisi räplätä =)

meillä poika 1v5kk sammuttelee jatkuvasti valoja.
se se vasta ärsyttävää onkin. tv intokin oli yhdessä vaiheessa, mutta se loppui kun alkoin ylettymään valokatkaisijaan.

Ahaa. Se on se suurin ongelma. Kuka katsoo teeveetä, jos sinä et ole siinä vieressä, eli oletan, ettet itse katso sitä? voisiko sen lapsen laittaa tekemään muita juttuja? Haittaako se, jos teevee olis kiinni?

Ahaaa.... Kun tuo neiti ei ole suinkaan tän perheen ainoa lapsi. Ja meillä saa nuo muut lapset katsoa telkkarista lastenohjelmat.

Ja kun se rämpyttää sitä, vaikka se olis kiinnikin... You know, laittaa päälle, sammuttaa....

Yhteistyössä