Mitä mä teen tuon miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnellista odotusta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onnellista odotusta?

Vieras
Voi että tekis mieli ampua tuo ukko kuuta kiertävälle radalle.
Mulla on kolmen viikon päästä laskettu aika, esikoista odotan. Yöunet on olleet tunnin-kahden pätkissä viime heinäkuulta asti, juoksen vessassa parin tunnin välein. Alapäässä on liitoskipuja kun paikat on alkaneet löystyä synnytystä varten, Närästää ihan sikana, väsyttää ja en jaksa seisoa varttia pidempää ilman että pitää huilata välillä.
Mies ei voi ymmärtää! Hänen suurin ongelmansa on tällä hetkellä se että en osoita ammatillista kunnianhimoa, mun työura ei ole hänen mielestään edennyt mihinkään valmistumisenjälkeisen ekan työpaikan jälkeen. (oikeesti, onko just nyt se oikea aika huolehtia tuosta???). Minä en jaksa kuunnella sitä mäkätystä ja se hermostuu siitä, huutaa, että ei raskaus tee kenestäkään aivotonta, sun on ihan turha teeskennellä. (ei sit tuu mieleen, et 7 kk riittämätöntä unta ja jatkuvat kivut, vois vaikuttaa keskittymiskykyyn?). En jaksanut kuunnella sitä päpätystä ja laitoin kylppärinoven lukkoon takanani. Se sitten keksi, että se tarvii just sillä hetkellä siellä olevan kylpytakin ja alkoi sit hakata ovea. Kun sain asiani hoidettua avasin oven ja käskin olla huutamatta, sain sitten iskun käsivarteeni, siinä on nyt sitten mustelma. Kehui lyövänsä uudestaankin jos aihetta ilmenee. Sanoin miehelle että saa alkaa etsimään uutta osoitetta. Raskaanaolevaa naista lyövä ja sillä ylpeilevä mies ei kuulu mun elämää eikä etenkään mun lapsen elämään.
Olen nyt sitten nukkunut yöt mahoineni olkkarin sohvalla viime lauantaista asti. Mies ei näe mitään vikaa omassa käytöksessään eikä todellakaan mitään syytä pyytää anteeksi. Olis varmaan pitänyt soittaa poliisit hakemaan sen pois heti silloin. Nyt se vaan natisee et eihän hän ole edes raiskannu mua tai mitään, ei nainen voi muuttua aivottomaksi raskaana, ei voi olla noin vähän kiinnostusta omaan ammattiin ja urakehitykseen.... pälä pälä pälä...

Joo raskaus on naisen parasta aikaa. Not!
Tuokin mies oli ihan mukava ennen tätä raskautta. Ollaan oltu kimpassa liki 12 vuotta ja nyt yhtäkkiä pitää kaivaa kaikki vanhat ongelmat ja kysymykset tuolta viimeisten 12 vuoden ajalta ja ne pitäis saada ratkaistua välittömästi. Tän kun olisin tiennyt etukäteen niin olisin antanut tolle kenkää ja hoitanut lisääntymisen jonkin fiksumman miehen kanssa.

Mitä hemmettiä mä teen nyt?

Yritänkö saada jonkun kokeneemman isän selittämään tolle mitä naiselle tapahtuu raskaana ollessa? Siis että nainen ihan oikeesti "kadottaa" ne aivonsa, eikä todellakaan kykene samaan kuin ennen raskautta, puhumattakaan että saisi ratkaistua kaikki menneen ajan mysteerit, jotka jäivät ratkomatta silloin kun oli täysissä sielun ja ruumiin voimissa.
Vai hommaanko jotku gorillat heittämään ton hittoon mun elämästä? Se on kuitenkin tän lapsen isä ja siinä on mulla sitten selittelemistä paitsi läheisille myös lapselle itselleen.
Mä en jaksa.

Kiitos kun jaksoit lukea.

mahtaakohan tuleva isä olla hiukan stressaantunut. Olette ilmeisesti jo kuitenkin ylittäneet teini-iän, joten miehelle tullut stressiä siitä, että kaikki muuttuu. Tästä olisi kannattanut jutella hiukan etukäteen. Vakavan keskustelun paikka ja minä en ainakaan väkivaltaista miestä katsoisi yhtään.

no ei se raskaus kyllä mitään aivoja todellakaan kadota useimmilta.

mutta väärinhän miehesi teki ja käyttäytyi, jos varmaan sinäkään puhdas pulmunen ole ( kaksi puoltahan tarinoissa aina on ) .
koittakaa keskustelemalla löytää ratkaisu ja ulkopuolista apua.

voi hitto mikä urpo. Jaksaisko se lukea tuon sepustuksen loppuun, koska luulis tyhmemmänkin siitä ymmärtävän mistä on kyse? Jos ei, ainoo mahd. taitaa olla joku ulkopuolinen rautalangan vääntäjä.

Jo on outo tapa jännittää, se mun mieleen ekaks tuli. Sitten kun luin että lyö. niin tosiaan joku menettäny aivonsa mutta et sinä vaan sun mies, hirveää, nyt rauha ja molemmat puhumaan .

Vähän kyllä hätkähdyttävä tapa toimia tuolla sun miehellä. Mitäs sitten, kun miehesi mielestä lapsi on se aivoton, eikä osaa olla hetkeäkään hiljaa tai häiritsemästä isää? Sittenkö nyrkki taas heiluu, ja kehuu heiluttavansa lisääkin jos taas tulee "aihetta".

Miehellä on varmaan vaikeuksia tukea sinua ja kohdata raskauden aiheuttama muutos sinussa naisena. Hän on varmaan mustasukkainen ja peloissaan siitä tilasta jossa olet ja muutoksista joita siitä aiheutuu. Hän pelkää epävarmuutta ja sitä ettet paapokaan työuraasi taikka pikemminkin häntä, vaan nyt hänen pitäisi paapoa sinua. Hän pelkää sitä heikkoutta ja inhmillistä antautumista vietäväksi jota raskaus on. Hän varmaan pelkää menettävänsä sinut tälle...ja niin tapahtuukin ainakin vuodeksi, ajatuksesi ovat varatut uuden elämän suojelemiselle ja hän voi tukea sinua tai yrittää narsistisesti kieltää sinuakin heittäytymästä uuden elämän tuomalle vastuulle. Ehkä hän kärsii akuutista stressireaktiosta ja palautuu kypsäksi ja huolehtivaksi tulevaksi isäksi. Tai sitten hän on epäkypsä narsisti, joka vie voimiasi ja pärjäät paremmin ilman häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no ei se raskaus kyllä mitään aivoja todellakaan kadota useimmilta.

mutta väärinhän miehesi teki ja käyttäytyi, jos varmaan sinäkään puhdas pulmunen ole ( kaksi puoltahan tarinoissa aina on ) .
koittakaa keskustelemalla löytää ratkaisu ja ulkopuolista apua.

Kukapa meita täysin virheetön olisi. Kyllä minä olen kipakasti vastannut syytöksiin, mutta koskaan en ole ketään lyönyt tai edes sillä uhannut.

Ei hirveästi houkuta joku mervi+matti -tulevaisuus. Siihenhän tämä pahimmillaan johtaa jos peliä ei pysty viheltämään poikki ja ratkaisemaan ongalmaa. Pitäisi vaan saada molemmat halukkaksi siihen sovitteluun.
Joo ja mies on 40+ ja itse olen 30+ eli ihan teinejä ei enää olla, vaikka ei ehkä tästä tekstistä uskoisi.
Väsyttää niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Voimia!:
Miehellä on varmaan vaikeuksia tukea sinua ja kohdata raskauden aiheuttama muutos sinussa naisena. Hän on varmaan mustasukkainen ja peloissaan siitä tilasta jossa olet ja muutoksista joita siitä aiheutuu. Hän pelkää epävarmuutta ja sitä ettet paapokaan työuraasi taikka pikemminkin häntä, vaan nyt hänen pitäisi paapoa sinua. Hän pelkää sitä heikkoutta ja inhmillistä antautumista vietäväksi jota raskaus on. Hän varmaan pelkää menettävänsä sinut tälle...ja niin tapahtuukin ainakin vuodeksi, ajatuksesi ovat varatut uuden elämän suojelemiselle ja hän voi tukea sinua tai yrittää narsistisesti kieltää sinuakin heittäytymästä uuden elämän tuomalle vastuulle. Ehkä hän kärsii akuutista stressireaktiosta ja palautuu kypsäksi ja huolehtivaksi tulevaksi isäksi. Tai sitten hän on epäkypsä narsisti, joka vie voimiasi ja pärjäät paremmin ilman häntä.

Olipas tämä hienosti ja ammattimaisesti sanottu. Olen samaa mieltä, että miehellä klikkaa nyt teidän tilanne, pelkää vauvan saapumista, velvoitteita, suhteenne muuttumista ja käyttäytyy sen takia kuin ääliö.

Hyvin lapsellista ja valitettavaa, ja tuo lyöminen :x

Juuh lyöminen huono juttu ja muutenkin.

Mutta ei nyt paisutella sitäkään tarpeettomasti.
Ja ihmiset jotka sanovat "jos lyö kerran niin lyö toistekkin", entäs jos tulisitte takaisin 2000 luvulle sieltä 1950-luvulta?

Ei sillä sanonnalla ole koskaan edes tarkoitettu tälläisiä tilanteita, vaan jotain vakavampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Ja ihmiset jotka sanovat "jos lyö kerran niin lyö toistekkin", entäs jos tulisitte takaisin 2000 luvulle sieltä 1950-luvulta?

Ei sillä sanonnalla ole koskaan edes tarkoitettu tälläisiä tilanteita, vaan jotain vakavampaa.

Jaa. Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että kun raja fyysiseen väkivaltaan on ylitetty, niin se raja pysyy rikki.
Vai olisko munkin pitänyt sanoa isälle, että tuupas nyt pois sieltä 50-luvulta, kun löi meitä ja äitiä.

Juuh lyöminen huono juttu ja muutenkin.

Äläkä sinä Jaska silittele asiaa, kun et sitä tarkemmin tunne.

Tuolla äidillä on nyt 2 henkilön turvallisuus taattava, siinä voi olla ihan hyväkin paisutella.

Alkuperäinen kirjoittaja taas toi:

Tuolla äidillä on nyt 2 henkilön turvallisuus taattava, siinä voi olla ihan hyväkin paisutella.

En silittele, niin kuin sanoin, paha asia.

Enkä suosi tuollaista vastakkain asetelmaa missä annetaan ymmärtää että äidin tehtävä on huolehtia lapsen turvallisuudesta miestä vastaan tai muutakaan.

Turhaa mustamaalausta sellainen. Eikä ainakaan paranna tilannetta.
Kuten yleensäkkään ei ole tervettä naisen /miehen heittäytyä viattoman naisen uhrirooliin, harva kun on viaton tapahtuneeseen.

Toki voidaan vetää näppärä raja fyysisen ja muun väkivallan välille mutta saavutetaanko sillä oikeasti mitään ratkaisua tälläisiin ongelmiin.

Vuosikymmeniä sitä on yritetty, ei näytä siltä että se oli tehokas keino?

Mitä se sun mies loppujen lopuks pelkää? Että sä jäät kotiin sikiämään loppuiäksesi etkä mene enää töihin ja jatkamaan uraasi (millä alalla se lieneekään?)? Oletko/oletteko selvästi puhuneet miten tulevaisuus menee? Tuleeko vielä lapsia (nyt ei EHKÄ tunnu siltä )? Vai palaatko töihin...? Mikä on ONGELMA?

Alkuperäinen kirjoittaja taas toi:

En silittele, niin kuin sanoin, paha asia.

Enkä suosi tuollaista vastakkain asetelmaa missä annetaan ymmärtää että äidin tehtävä on huolehtia lapsen turvallisuudesta miestä vastaan tai muutakaan.

Turhaa mustamaalausta sellainen. Eikä ainakaan paranna tilannetta.
Kuten yleensäkkään ei ole tervettä naisen /miehen heittäytyä viattoman naisen uhrirooliin, harva kun on viaton tapahtuneeseen.

Toki voidaan vetää näppärä raja fyysisen ja muun väkivallan välille mutta saavutetaanko sillä oikeasti mitään ratkaisua tälläisiin ongelmiin.

Vuosikymmeniä sitä on yritetty, ei näytä siltä että se oli tehokas keino?

Eihän sun tarvikaan suosia yhtään mitään.

Jos perheessä on YKSI ihminen, joka lyö, (kuka vain), vastakkainasettelu syntyy siitä tosiasiasta. Tottakai muut perheenjäsenet silloin huolehtivat turvallisuudestaan ja suojautuvat lyöjältä.

"Viattoman naisen uhrirooli" on sitä, että haetaan apua. Kuulemma naisetkin lyövät paljon miehiä (tuore uutisointi), mutta onkohan siinä mitään järkeä ettei miehet hae apua ja asetu uhrin asemaan. Sillain voi päästä hengestään ennen pitkää.

en suostuis jatkamaan suhdetta, ilman parisuhde terapiaa. Miehellä mättää nyt pahasti asiat, jos nyrkkiin turvautuu. Teillä on aika paljon asioita mistä kannattaisi nyt jutella kiiruusti. Vauvan kanssa jo hankalampaa löytää se aika ja ne voimat vakavaan keskusteluun. ja jos uhkaa löydä uudestaankin, jos syytä.. todella miettisin kahdesti. Voimia hirmuisesti! Kuvaukses olosta oli kuin miun raskaus, se oli järkyttävää se uni velka ja ongelma. siis kun sanakin menee sekaisin ja muuta, ei ajatus juokse..

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Mitä se sun mies loppujen lopuks pelkää? Että sä jäät kotiin sikiämään loppuiäksesi etkä mene enää töihin ja jatkamaan uraasi (millä alalla se lieneekään?)? Oletko/oletteko selvästi puhuneet miten tulevaisuus menee? Tuleeko vielä lapsia (nyt ei EHKÄ tunnu siltä )? Vai palaatko töihin...? Mikä on ONGELMA?

Eiköhän tuo mies pelkää sitä että en/emme savuta sitä mihin kykymme oikeasti riittäisi. Tuo "se" kattaa kaiken onnellisuudesta taloudelliseen hyvinvointiin ja tyydyttävään työuraan ja niin edelleen.
Ei taida olla pelkoa että jäisin vuosiksi kotiin lisääntymään. Ensinnäkin tuota lisääntymisikää ei ole enää ihan mahdottomasti ja toiseksi olen yrittäjä, joten en voi olla määrättömästi poissa töistä ilman että firma siitä kärsisi (ja minä firman mukana). Olen melko perintaisella alalla ja tyt melko taattuja niin kauan kun en itse mene sössimään asiakassuhteita tai töiden laatua. Mies on itse huomattavasti tuulisemmalla alalla. Töiden jalkuminen ei ole koskaan taattua ja siksi omaa osaamistaan tulee jatkuvasti ylläpitää ja päivittää.