Mitä mä teen tuon lapsen kanssa?!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos ei sitä päästä illalla sängystä vessaan, (vaikka on just käyny, eikä enää oikeasti pissata) niin pissaa tahallaan sänkyyn pienet lirut, että joutuu siivoamaan koko sängyn. Äsken laitoin pojan jäähylle, se alkoi heti huutaa että pissattaa, vaikka on just käyny. En päästäny, sanoin että jäähyn jälkeen. Pissasi tottakai lattialle jäähypaikkaan. Hermot menee, mitä te tekisitte?
Nyt laitoin itse siivoamaan pissat, pesemään itsensä... Nelivuotias poika kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei sitä päästä illalla sängystä vessaan, (vaikka on just käyny, eikä enää oikeasti pissata) niin pissaa tahallaan sänkyyn pienet lirut, että joutuu siivoamaan koko sängyn. Äsken laitoin pojan jäähylle, se alkoi heti huutaa että pissattaa, vaikka on just käyny. En päästäny, sanoin että jäähyn jälkeen. Pissasi tottakai lattialle jäähypaikkaan. Hermot menee, mitä te tekisitte?
Nyt laitoin itse siivoamaan pissat, pesemään itsensä... Nelivuotias poika kyseessä.

Laita lapsi itse siivoamaan sotkunsa. ei se sitä sen jälkeen enää montaa kertaa vaisten tee.

Laita vaippa! Ihan oikeasti varmasti on tehokas konsti! Sano, että nyt käyt pissalla ja jos on käynyt ja haluaa uudelleen niin sano, että nyt laitetaan sitten vaippa. Ei varmaan halua sitä, joten voi pissahätäkin unohtua...siis jos on huomionhakua. tietysti jos on tulehdus tai jokin muu elimellinen vaiva, niin ei siitä sitten apua ole.

meillä kans nelivuotias (tyttö) teki tuota. Pari kertaa sai itse kuivata lattialta (ihan oikeasti tahalliset pissatipat),oikein uhkasi että mä sit pissaan lattialle,jos en saa tulla pois jäähypenkiltä.
Kerran vaihtoi itse lakanat ja kantoi pesuun (ok,mä autoin vähän..).
Siihen loppui.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Laita vaippa! Ihan oikeasti varmasti on tehokas konsti! Sano, että nyt käyt pissalla ja jos on käynyt ja haluaa uudelleen niin sano, että nyt laitetaan sitten vaippa. Ei varmaan halua sitä, joten voi pissahätäkin unohtua...siis jos on huomionhakua. tietysti jos on tulehdus tai jokin muu elimellinen vaiva.

hei tossa on ideaa!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
No montako kertaa se sinne vessaan jaksaa ravata jos annat sängystä mennä?

Monta! Ja jos aina päästän kesken jäähyn, niin eikö koko homman idea mene aivan pilalle. Pissahätä tulee aina, kun on jotain epämiellyttävää. Ei haluta nukkua, olla jäähyllä... ja aina pissataan sitten lattialle tai sänkyyn ihan tahallaan.

Ja edelliselle vastaajalle, ei tuo tulehdusta ole, kun muulloin käy harvoin pissalla ja nuo sattuu aina ikävässä tilanteessa. Yleensä on oikein tyytyväinen itseensä, kun on saanut sotkettua ja joudun päästämään sen sängystä tai jäähyltä, koska joudun siivoamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ellapuu:
meillä kans nelivuotias (tyttö) teki tuota. Pari kertaa sai itse kuivata lattialta (ihan oikeasti tahalliset pissatipat),oikein uhkasi että mä sit pissaan lattialle,jos en saa tulla pois jäähypenkiltä.
Kerran vaihtoi itse lakanat ja kantoi pesuun (ok,mä autoin vähän..).
Siihen loppui.

Meilläkin oikein pinnistää, että saa pienet pissat aikaiseksi, eli aivan tahallista. Siivoamaan on laitettu, sänkyä ja lattiaa, muttei näytä auttavan. Vaippa ei kuulemma haittaisi, silläkin olen muutaman kerran uhkaillut...

Psykosomaattista, niin kuin Nipsu sanoi. Voisiko olla nukahtaminen/nukkuminen pelottaa? Pahoja unia tms? Meillä sängyn kastelu liittyi hoitopaikan vaihdokseen kunnes keskusteltiin asiasta. Vaipasta en tiedä, mutta luulisin että 4v itse jälkiään korjaamassa ei ole se konsti millä syy-ratkaisu löytyy. Muksu vaan alkaa vihata koko iltakuvioo ja homma eikun hankaloituu.

Yhteistyössä