Mitä mä teen ton puoltoistavuotiaan nukkumisen kanssa? Alkaa keinot olla loppu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kaari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ootteko paljonkin yli 150-kiloisia, kun puoltoista vuotias ei teidän väliin mahdu?
Soiko miehesi puhelin usein yöllä?
Kyllä mä kannatan vieressä nukkumista, todellakin!

En koko ketjua lukenut, joten voi mennä vastaus pieleenkin =)

Meillä nyt 1v 7kk ja ollut aina huono nukkumaan. Kokeiltu vaikka mitä ja lopulta luovutin. Tuotiin sänky takas meidän huoneeseen (oli 11 kk kun muutti omaan huoneeseen) ja jätettiin tutti pois. Näillä helpotti hieman. Oli aikalailla 1,5 v kun yhtäkkiä alkoi nukkumaan paremmin ja nyt nukkuu jopa kokonaisia öitäkin =) Luulen, että aika vain auttoi, ei mikään muu.

*muoks* Ja meillä mentiin viime kesänä siihen, että ostettiin tähän meidän tietokonehuoneeseen levitettävä nojatuoli, jossa miehen kanssa vuorotellen nukuttiin yö aina välillä paremmin ja toinen hoiti yöheräämiset.

Meillä otetaan edelleen meidän väliin joskus kun on ihan kaamea yö tai ollut monta huonoa yötä peräkkäin. Ahdasta on ja vanhemmat nukkuu huonosti, mutta silti paremmin kuin niin, että jatkuvasti saisi nukuttaa vauvaa uudelleen.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22774034]Ootteko paljonkin yli 150-kiloisia, kun puoltoista vuotias ei teidän väliin mahdu?
Soiko miehesi puhelin usein yöllä?
Kyllä mä kannatan vieressä nukkumista, todellakin![/QUOTE]

Olisit nyt lukenut koko ketjun. Ap ja mies nukkuvat 120 cm leveässä sängyssä, ei normaalissa parisängyssä. Kyllä siihen ei väliin lasta mahdu ilman, että jonkun unet kärsii.

Mä sanon ihan suoraan, että nukun todella, todella huonosti, kun meidän 1,5 vuotias kömpii yöllä meidän väliin - ja meillä on sentään 160 cm leveä sänky.

Ja joo, kuten ap kirjoitti, miehen puhelin soi yöllä noin 10 kertaa viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ja vielä;22772844:
Eikö ap itse herää kaiken päälle vielä miehensä yöpuheluihin??? On varmaan kauheet univelat, ku herää jokaiseen puhelinsoittoon ja sit vielä lapsi huutaa toisessa huoneessa pinnsängyssä pitkin yötä.

Eiköhän parasta ois nyt sellainen väliaikainen ratkaisu, jossa äiti nukkuu lapsen kaa ja isä muualla. Sit sais äiti ja lapsi nukuttua, samoin mies. Ihan varmasti mieski joutuu herää, ku lapsi huutaa eri huoneessa. Yhdistelmällä äiti ja lapsi yhdessä, mies toisessa huoneessa = kaikki saa nukuttua = kukaan ei ole univelkainen eikä kärttyinen = homma toimii.

Hei vitsit mä oon fiksu.

No nimenomaan näin!
Eikö tämä olis ap sunkin kannalta parempi vaihtoehto? Et heräis miehen puheluihin, et tarviis käyttää nukuttamiseen ja uudestaan nukuttamiseen aikaa kun kerta viereen nukahtaa hetkessä ja nukkuu aamuun asti??
Kyllä jonkunlainen varapatja/sänky on mahdollista pienelläkin budjetilla hankkia.

Ei sitä miestä sieltä sängystä mihinkään ajeta, vaan yhdessä päätetään että näin on hetken aikaa paras.

Aika turhaa tuntuu olevan ap:lle antaa enää mielipiteitä, kun mikään muu ei kelpaa kuin se että sitkeästi vaan, kyllä se omassa huoneessa paniikki-itkua itkevä, yksin jäämistä pelkäävä lapsi joskus lopettaa huudon ja nukkuu siellä omassa sängyssä läpi yön ja vanhemmat saavaat pitää parisänkynsä. Kun ei kerran voida edes harkita uuden sängyn hankkimista miehelle tms. mitä ketjussa on monen monta kertaa ehdotettu, eikä voida "kaikessa lapsen mukaan mennä". AP jatkaa siis mieluummin yökaudet huoneiden välillä ravaamista ja lapsen huudattamista. Sääli, minä kyllä nukun yöt mieluummin. Ja niin nukkuisi varmasti se ap:n lapsikin.

Aika turhaa tuntuu olevan ap:lle antaa enää mielipiteitä, kun mikään muu ei kelpaa kuin se että sitkeästi vaan, kyllä se omassa huoneessa paniikki-itkua itkevä, yksin jäämistä pelkäävä lapsi joskus lopettaa huudon ja nukkuu siellä omassa sängyssä läpi yön ja vanhemmat saavaat pitää parisänkynsä. Kun ei kerran voida edes harkita uuden sängyn hankkimista miehelle tms. mitä ketjussa on monen monta kertaa ehdotettu, eikä voida "kaikessa lapsen mukaan mennä". AP jatkaa siis mieluummin yökaudet huoneiden välillä ravaamista ja lapsen huudattamista. Sääli, minä kyllä nukun yöt mieluummin. Ja niin nukkuisi varmasti se ap:n lapsikin.

Täsmälleen samaa mieltä. Olen äimistynyt-joko ihminen on tyhmä tai tää on provo.
Voiko vaikeammaksi enää asiaa tehdä kun ratkaisu on jo olemassa?

[QUOTE="minä";22776381]Täsmälleen samaa mieltä. Olen äimistynyt-joko ihminen on tyhmä tai tää on provo.
Voiko vaikeammaksi enää asiaa tehdä kun ratkaisu on jo olemassa?[/QUOTE]

peesi. Annetaan ap:n ja koko perheen sit kärsiä.

[QUOTE="kkk";22775848]Olisit nyt lukenut koko ketjun. Ap ja mies nukkuvat 120 cm leveässä sängyssä, ei normaalissa parisängyssä. Kyllä siihen ei väliin lasta mahdu ilman, että jonkun unet kärsii.
.[/QUOTE]

No mutta olen satavarma, että pinnasänky muutettuna sivuvaunuksi mahtuu tuonne ellei ap nuku jossain komerossa!!! Silloin ei kenenkään unet kärsi, jos lapsi saa tulla sivuvaunuun heidän lähelleen, nukkuuhan se lapsi silloin hyvin, kun joku nukkuu hänen kanssaan samassa huoneessa. Ei ymmärrä ei ymmärrä, miksi tämä niin vaikeaa olla.

Yhteistyössä