mitä mä teen ton exän kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on yhtieshuoltajuus. Lapsi asuu minun kanssani, aluksi ei sovittu l.valvojalla mitään tiettyjä päiviä että milloin on isällään tms. No tää on mennyt tähän että eksä käy meillä päivittäin katsomassa lasta, koskaan kuitenkaan ottamatta sitä omaan kotiinsa. Jos haluan viettää joskus vapa illan eksä tulee tänne hoitamaan tota lasta, ei ota kotiinsa. mulla ois ollu pitkästä aikaa tosi tärkeä meno, eksä tokas vaan et katotaan jos hänellä ei ole mitään silloin. Mennään kokoajan sen pillin mukaan ja musta tuntuu kun oltais vieläkin yhdessä kun se pomppii täällä. Olen tosi väsynyt tähän tilanteeseen. Mä haluan sen enempi pois meidän kämpästä ja mun elämästä!! Ei tämä minusta ole mitään yhteishuoltajuutta. Minä hankinkin lapselle kaikki. otanko lastenvalvojaan yhteyttä heti huomenna? ja kuinka helposti saan yksinhuoltajuuden? mitä minun pitäisi tehdä tässä tilanteessa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
ota yhteyttä lastenvalvojaan..yksinhuoltajuus on sitten vaikeampi saada,ellei ole painavia syitä taustalla..

Ja painavat syyt oli?

no,enpä tiedä..varmaan väkivaltaisuus yms..kun ei ole läpihuutojuttu saada yksinhuoltajuutta edes sillä perusteella,että toinen vanhemmista ei edes asu Suomessa enää

ota yhteyttä lastenvalvojaan..yksinhuoltajuus on sitten vaikeampi saada,ellei ole painavia syitä taustalla..

Ja painavat syyt oli?

no,enpä tiedä..varmaan väkivaltaisuus yms..kun ei ole läpihuutojuttu saada yksinhuoltajuutta edes sillä perusteella,että toinen vanhemmista ei edes asu Suomessa enää

no itseasiassa on. väkivaltaisuutta (on jopa poliisin tiedossa), alkoholisoitunut..

sopikaa lastenvalvojalla tietyt tapaamispäivät ja -paikat. jos se ei ex:lle käy niin periaatteessa sen ehdottamien tapaamisten ei ''tarvitse'' käydä sulle, että se on kyl molempien osapuolten etu et sopimus niistä on. ja yksinhuoltajuutta on vaikea saada ellei toinen sitä toiselle ''luovuta'', pitää olla todella hyvät syyt siihen miks toinen ei kelpaa huoltajaksi, esim. alkoholismi.

Yritä nyt ensin puhua exällesi että et halua häntä kotiisi. Minkä ikäinen lapsenne on? Ei sun mikään pakko ole häntä kotiisi päästää alunperinkään.

Yhteis ja yksinhuoltajuus eroaa toisistaan vain siinä että yhteishuollossa etävanhemmalla on oikeus saada lapsesta tietoja esim koulusta terveyskeskuksestaym. Ei tarkoita yhteisiä hankintoja ym. Elatusmaksun lisäksi on velvollisuus osallistua ainoastaan matkakutannuksiin kun lapsi tullee etävanhemmalle hoitoon. Sinä elatusmaksuilla, omallaosuudella elatukseen ja lapsilisillä hoidat lapsen kustannukset.

lapsi on 2v. Mä olen ihan poikki kun joudun eksän kanssa taistelemaan samoista asioista kun silloin seurustellessamme. Haluan siis todella eroon siitä, enkä niin että se käy täällä joka pv ja tulee tänne kuin kotiinsa

Ei sun ole pakko päästää häntä kotiisi ollenkaan. Tee selväksi et jos tulee saa viedä lapsen omaan kotiinsa tai leikkipuistoon jos ei käy ota sitten yhteys lastenvalvojaan. Kaksivuotiaan jo voi hyvin viedä ,pikkuvauvat on asia erikseen.

onko sillä avainta teille? jos on, niin ekaks ota se pois. soittaako ennen kun tulee? jos soittaa niin sano että ei käy, jos tulee vaan paikalle niin sanot että ei käy tai et vain avaa ovea. se on teidän koti ja sulla on oikeus määrätä ketä sinne tulee. jos ei usko niin varmaan voit lastenvalvojalle/poliisille ilmottaa. väkisin ei kyllä kenelläkään ole toisen kotiin oikeutta tulla.
mulla oli ex:n kanssa yhteen aikaan niin huonot välit että en antanut sen tulla kun ulko-ovelle, sisälle en päästänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu68:
Ei sun ole pakko päästää häntä kotiisi ollenkaan. Tee selväksi et jos tulee saa viedä lapsen omaan kotiinsa tai leikkipuistoon jos ei käy ota sitten yhteys lastenvalvojaan. Kaksivuotiaan jo voi hyvin viedä ,pikkuvauvat on asia erikseen.

niin, ei mua haittaisi vaikka poistuisi elämästä kokonaan . Lasta olen ajatellut, että saa tavata isäänsä kun kuitenkin siitä tykkää. Mutta nyt tajunnut että ei tämä näin voi jatkua loputtomiin

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
onko sillä avainta teille? jos on, niin ekaks ota se pois. soittaako ennen kun tulee? jos soittaa niin sano että ei käy, jos tulee vaan paikalle niin sanot että ei käy tai et vain avaa ovea. se on teidän koti ja sulla on oikeus määrätä ketä sinne tulee. jos ei usko niin varmaan voit poliisille ilmottaa.
mulla oli ex:n kanssa yhteen aikaan niin huonot välit että en antanut sen tulla kun ulko-ovelle, sisälle en päästänyt.

ei ole avainta, ei todellakaan. Soittaa kun tulee. Mutta tulee kun sille sopii, ja minun täytyy järjestää kaikki niin että kun eksä tulee niin olen kotona..huoh

Nyt teet vaan niin että sanot exällesi että ilmoittaa aina joka kuukauden päivät milloin ottaa lasta etukäteen sulle ja kauanko pitää esim. yön yli että säkin voit suunitella omat menot ja sit viet lapsen ulos vastaan , jätät hänet isälle ja lähdet itse pois.

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
onko sillä avainta teille? jos on, niin ekaks ota se pois. soittaako ennen kun tulee? jos soittaa niin sano että ei käy, jos tulee vaan paikalle niin sanot että ei käy tai et vain avaa ovea. se on teidän koti ja sulla on oikeus määrätä ketä sinne tulee. jos ei usko niin varmaan voit poliisille ilmottaa.

ei ole avainta, ei todellakaan. Soittaa kun tulee. Mutta tulee kun sille sopii, ja minun täytyy järjestää kaikki niin että kun eksä tulee niin olen kotona..huoh

kun sun ei oikeasti todellakaan tarvitse, tiedän kyl miten hankalaa tuo on kun ajattelee lapsen parasta että tekee kaikkeansa että se toista vanhempaansa näkis. sanot vaan ex:lle suoraan että nyt ei käy, ihan vaikka olisittekin kotona eikä olis mitään ihmeellistä menossa. kaiken ei todellakaan ole pakko aina mennä niin kun toiselle käy. kerran kun kiellät niin se sen kiellon sanominen helpottuu. ajan kanssa toinenkin alkaa kyllä mitä todennäkösemmin oppimaan sen että kaikki ei mene aina niin kun itse haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu68:
Nyt teet vaan niin että sanot exällesi että ilmoittaa aina joka kuukauden päivät milloin ottaa lasta etukäteen sulle ja kauanko pitää esim. yön yli että säkin voit suunitella omat menot ja sit viet lapsen ulos vastaan , jätät hänet isälle ja lähdet itse pois.

en luota tohon äijään. Yöksi en lasta anna kun on alkoholisti. Tiedä mitä saa päähänsä. ei se ole edes hommannut omaan kotiinsa mitään lasta varten. Kaikki on meillä.

Jos on epäluotettava ja alkoholisti niin kannattako antaa sit ollenkaan? Mut kotiisi ei tarvitse päästää. Seuraava vaihtoehto on valvotut tapaamiset, sä viet lapsen sinne ja exäsi tulee sinne ja sossun henkilö valvoo. Siinä tapauksessa sun varmaan vaan pitäisi pystyä vakuuttamaan myös sossun väki että isään ei voi luottaa.

Yhteistyössä